بازدید 3969

افزایش تعداد ازکارافتادگان در سال‌گذشته

میزان‌مستمری ماهانه از کارافتادگی کلی عبارت است از یک سی ام مزد یا حقوق متوسط بیمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر این که مبلغ مذکور از 50 درصد مزدیا حقوق متوسط ماهانه بیمه شده کمتر و از 100 درصد آن بیشتر نباشد.
کد خبر: ۶۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۴ 22 September 2009
معاون‌کمیسیون‌های پزشکی وطب کاراداره‌کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان مستمری ماهانه از کارافتادگی کلی طبق ماده 72 قانون تامین اجتماعی عبارت است از یک سی ام مزد یا حقوق متوسط بیمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر این که مبلغ مذکور از 50 درصد مزد یا حقوق متوسط ماهانه بیمه شده کمتر و از 100 درصد آن بیشتر نباشد.

دکتر هدایت ا... ادیب نیا درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: میزان مستمری از کار افتادگی جزیی ناشی ازکار طبق ماده 73 قانون تامین اجتماعی از حاصل ضرب درصد از کارافتادگی در مبلغ مستمری ازکار افتادگی کلي استحقاقی بدست می‌آید.

وی درباره تعیین میزان از کارافتادگی بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: میزان کارافتادگی جسمی و روحی بیمه شدگان طبق ماده 91 قانون تامین اجتمای و براساس جدول تعیین درصد نقص عضو و ازکارافتادگی می‌باشد که به تصویب شورای عالی تامین اجتماعی نیز رسیده است.

ادیب نیا با تاکید بر اینکه سخت گیری پیش از حد و يا اعمال سلیقه خارج از چارچوب تعیین شده برای تعیین میزان از کارافتادگی بیمه شدگان تامین اجتماعی وجود ندارد افزود: چنانچه بیمه شدهای پس از صدور رای درکمیسیون پزشکي بدوي به نتیجه رای صادره معترض باشد براساس آیین نامه اجرای کمیسیون‌های پزشکی می‌تواند حداکثر طی مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ رای، اعتراض کتبی خودرا به شعبه تامین اجتماعی مربوطه تسلیم کند تا پرونده وی درکمیسیون پزشکی تجدید نظر مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسوول درسازمان تامین اجتماعی گفت: طبق ماده 70 قانون تامین اجتماعی بیمه شدگانی که طبق نظر پزشک معالج، غیر قابل علاج تشخیص داده می‌شوند پس از انجام خدمات توانبخشی و اعلام نتیجه توانبخشی یا اشتغال، چنانچه طبق نظر کمیسیون‌های پزشک مذکور در ماده 91 قانون تامین اجتماعی، توانایی خود رابه کلا یا بعضا از دست داده باشند به ترتیب زیر با آنان رفتار خواهد شد.

او افزود: هرگاه در حد کاهش قدرت کار بیمه شده 66 درصد و بیشتر باشد از کار افتادگی کلي شناخته و چنانچه میزان کاهش قدرت کار بیمه شده بین 33 تا 66 درصد و به علت حادثه ناشی از کار باشد از کار افتاده جزیی شناخته می‌شود و اگر درجه کاهش قدرت کار بیمه شده بین10 تا 33 درصد باشد و موجب آن حادثه ناشی از کار باشد استحقاق دریافت غرامت نقص مقطوع را خواهد داشت.
معاون کمیسیون‌های پزشکی و طب کار سازمان تامین اجتماعی درباره چگونگی اقدام به منظور معرفی و شرکت در کمیسیون پزشکی نیز اظهار داشت: بیمه شدهای که به علت حوادث ناشی از کار و یا هر علت دیگری تمام و یا درصدی از توان خود را برای ادامه کار از دست داده باشد لازم است پس از دریافت گواهی از پزشک معالج متخصص خود مبنی بر از کارافتادگی کلي به شعبه‌اي که حق بیمه وی به آن پرداخت می‌شود مراجعه کند.

ادبی نیا افزود: در شعبه تامین اجتماعی پس از بررسی پرونده بیمه شده در صورت استحقاق و احراز شرایط قانونی فرم شماره یک که اطلاعات هویتی بیمه شده درآن ثبت شده است به وی تحویل داده شود و بیمه شده بایستی این فرم را تکمیل و پخش مربوط به اطلاعات پزشکی آن را نزد پزشک معالج برده و بعد از تکمیل‌ مجددا فرم رابه شعبه تحویل دهد.

این مقام مسول در سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در این مرحله شعبه تامین اجتماعی با الصاق مدارک و تکمیل فرم‌های مورد نیاز بیمه شده را به کمیسیون پزشکی استان مربوطه معرفی می‌نماید.

وی گردش کار کمیسیون‌های پزشکی بدوی و تجدید را این گونه تشریح کرد: پس از تکمیل وارسال مدارک لازم از جانب شعبه به کمیسیون پزشکی بدوی، بیمه شده در نوبت کمیسیون پزشکی قرار گرفته و زمان کمیسیون به اطلاع بیمه شده می‌رسد و سپس بیمه شده در ساعت و تاریخ تعیین شده در جلسه کمیسیون شرکت و اعضای متخصص کمیسیون پزشکی اقدام به صدور رای می‌نمایند که رای صادره در پایان جلسه کمیسیون بدوي توسط دبیر کمیسیون به بیمه شده ابلاغ و تفهیم مي شود ودر مقابل از بیمه شده امضا و یا اثرانگشت اخذ می‌کنند.

او افزود: چنانچه بیمه شده نسبت به رای صادره معترض باشد می‌تواند اعتراض کتبی خود را طی یک ماه پس از تاریخ ابلاغ رای به شعبه مربوط تسلیم نماید در غیر این صورت آراء کمیسیون‌های تجدید نظر قطعی و لازم الاجراست.

ادیب نیا تعداد کل آرای از کارافتادگی کلي در بیمه شدگان اصلی در سال گذشته را 9 هزار و 103 مورد عنوان کرد واظهار داشت: این رقم نسبت به سال 1386 با 8 هزار و 851 مورد از 85/2 درصدرشته برخوردار است.

وی تعدادآرای مبنی بر دریافت مستمری جزیی در حوادث ناشی از کار را درکمیسیون بدوی در سال گذشته یک هزار و 185 مورد دانست که نسبت به سال 86 با یک هزار و 140 مورد از 95/3 رشد برخوردار بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
با سلام
دوستان تابناكي با عرض معذرت قرار بود دولت به مشمولان بيمه بيكاري سهام عدالت بدهد و حتي از تلوزيون تاريخ مراجعه به مراكز تامين اجتماعي هم اعلام شد اما با اينكه مهلت اعلام شده تمام شده است متاسفانه هيچ خبري نبود و مراكز تامين اجتماعي اعلام نمودند كه هنوز هيچ ابلاغي از اين بابت نشده است لطفا اين مورد را پيگيري نمياييد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار