بازدید 3194

هلال احمر ايران در رديف بهترين‌هاي دنيا

کد خبر: ۶۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳ 21 September 2009
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از ايران به عنوان يكي از برترين جمعيت‌هاي هلال احمر جهان نام برد.

احمد اسفندياري در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جمعيت هلال احمر ايران به دليل پارامترهايي اعم از تعداد داوطلبان، تعامل و ارتباط با دولت‌ها و همچنين استفاده از تجهيزات نوين امدادي در رديف برترين جمعيت‌هاي دنيا قرار دارد.
وي افزود: جمعيت هلال احمر با بيش از 2 ميليون داوطلب جوان، فعال و امدادي در رديف جمعيت كشورهاي ژاپن، آلمان، سوئيس، تركيه و كانادا قرار دارد.

اسفندياري گفت: جمعيت هلال احمر ايران در جنگ تحميلي عليه مردم غزه، زلزله پاكستان، حوادث اندونزي، سيل چين و حتي زلزله ايتاليا اقدام به ارسال كمك‌هاي غذايي و دارويي و اعزام نيروهاي امدادي كرد كه تمام اين موارد باحمايت و كمك‌هاي مردم كشور انجام شده است.

وي نقطه قوت سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر را پشتوانه مردمي و امدادگران برشمرد و تصريح كرد: خوشبختانه با تأمين اعتباراتي كه دولت نهم به صورت ويژه به اين جمعيت ارائه كرد، موفق به نوسازي و ترميم ناوگان هوايي با 12 بالگرد و تمام آمبولانس‌ها و تجهيزات امداد و نجات كشور شديم.

اسفندياري از راه‌اندازي پايگاه‌هاي جديد سازمان امداد و نجات هلال احمر در ماه‌هاي جاري خبر داد و گفت: اين سازمان در برخي از استان‌ها مانند استان فارس، مشهد، تهران و چند استان ديگر كشور پايگاه‌هاي امداد و هوايي براي كمك رساني هر چه سريعتر به مصدومان ايجاد كرده است.

وي خاطرنشان كرد: بالگردهاي سازمان امداد و نجات داراي پزشك و امدادگر براي رسيدگي و پوشش درماني لحظه‌اي به مصدومان حوادث است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر