بازدید 1481
حاج ‌رضايي:

مديريت در پرسپوليس شيفتي شد!

در ساليان گذشته همراه با ورود مربيان خارجي غيرقابل استفاده و ضعيف بعضا مربيان خوبي چون دنيزلي، بلاژويچ، سيموئز و... هم به فوتبال ما آمده‌اند اما از اوضاع و احوال كار در اينجا سرخورده شده‌اند. متاسفانه عده‌اي از آنها قرباني ماندگاري عده‌اي بر مناصبشان شدند و برخي مديران نوك پيكان اتهامات را به سمت سرمربي سوق دادند! اكنون ما در فوتبال‌مان با توجه به شرايط فعلي نمي‌توانيم سرمربي را متهم اصلي قلمداد كنيم؛ حال آن كه ممكن است يك مربي توانايي‌هاي لازم را نداشته باشد.
کد خبر: ۶۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰ 21 September 2009
كارشناس فوتبال گفت: وقتي ساختار و اركان مشخصي در فوتبال و باشگاه‌هاي كشور وجود ندارد، نمي‌توانيم ناكامي‌ تيم‌ها را به مربيانشان معطوف كنيم.

امير حاج‌رضايي در گفت‌وگوي تفصيلي با ايسنا، پيرامون مشكلات فوتبال كشور و تعميم آن به تيم فوتبال پرسپوليس در رقابت‌هاي ليگ برتر، اظهار كرد: مشكل پرسپوليس، مشكل مشترك همه تيم‌ها در فوتبال ايران است كه در جايي پررنگ و جاي ديگر كمرنگ است. معتقدم اولين و بزرگترين مشكل اين تيم عدم مديريت، سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي صحيح است كه اين مهمترين مساله فوتبال ما نيز هست.

وي افزود: اين فاكتورها در برخي تيم‌ها از جمله پرسپوليس كمرنگ است و بي‌شك در تيم دروني پرسپوليس كه به زمين فرستاده مي‌شود تاثير زيادي دارد. اين تيم مشكل ساختاري دارد و اگر تيم‌هاي ديگري در ظاهر موفقيت‌هايي به دست مي‌آورند به اين دليل است كه مشكل‌شان به مانند پرسپوليس در اين حد حاد نيست. به طور مثال تيم سپاهان به دليل ثبات مديريتي طي ساليان متمادي تاحدودي نسبت به ساير تيم‌ها برنامه‌ريزي منسجمي دارد اما تغييرات مديريتي در پرسپوليس به گونه‌اي شده كه احساس مي‌كنيم مديران به صورت شيفتي در اين باشگاه فعاليت مي‌كنند!

حاج‌رضايي تاكيد كرد: قطعا ما نمي‌توانيم شرايط فوتبال اروپا را به كشورمان تعميم دهيم. در اروپا اركان فوتبال ثابت و باشگاه‌ها ساختار و سيستم تشكيلاتي بسيار منظم و ثابتي دارند؛ طبيعتا در آن شرايط عملكرد ضعيف يك مربي در فرصتي مشخص، به وضوح مشخص مي‌شود. حال آن كه فوتبال ما اصلا ساختار مشخصي ندارد كه بخواهد منظم باشد! مربيان در فوتبال حرفه‌اي تمركزشان را تنها معطوف به بررسي شرايط بازيكنان، تدابير تاكتيك‌هاي تيمي، آناليز حريفان و ديگر مسايل فني مي‌كنند؛ آنها در آن صورت مي‌توانند در بوته آزمايش قرار گيرند. نه مثل اينجا كه بازيكنان معمولا دغدغه وصول طلبشان را دارند و اين چيزي است كه در رسانه‌ها مي‌بينيم، برنامه‌ريزي‌هاي صحيحي وجود ندارد، ابزار لازم در اختيار نيست و در كل هيچ چيز سرجاي خودش نيست؛ خب در چنين شرايطي چه انتظاري مي‌توانيم از مربي تيم داشته باشيم؟!

اين كارشناس فوتبال ادامه داد: "مصطفي دنيزلي" مربي كاربلدي بود كه نتوانست نتايج قابل قبولي در پرسپوليس بگيرد؛ او اين شرايط را در تيم پاس هم داشت و در مجموع نتايج خوبي در فوتبال ما نگرفت؛ اما همين مربي با همان ويژگي‌ها در فوتبال تركيه كه اركان منظمي دارد، تيمش را قهرمان ليگ و جام حذفي اين كشور مي‌كند و حتي به ليگ قهرمانان اروپا راه يافته و در برابر تيم‌هاي بزرگي چون منچستريونايتد قدرت‌نمايي مي‌كند. در قياس اين شرايط با هم به چه نتيجه‌اي مي‌رسيم؟ جز اين است كه ساختار و اركان فوتبال ما دچار مشكل است؟

وي افزود: در ساليان گذشته همراه با ورود مربيان خارجي غيرقابل استفاده و ضعيف بعضا مربيان خوبي چون دنيزلي، بلاژويچ، سيموئز و... هم به فوتبال ما آمده‌اند اما از اوضاع و احوال كار در اينجا سرخورده شده‌اند. متاسفانه عده‌اي از آنها قرباني ماندگاري عده‌اي بر مناصبشان شدند و برخي مديران نوك پيكان اتهامات را به سمت سرمربي سوق دادند! اكنون ما در فوتبال‌مان با توجه به شرايط فعلي نمي‌توانيم سرمربي را متهم اصلي قلمداد كنيم؛ حال آن كه ممكن است يك مربي توانايي‌هاي لازم را نداشته باشد.

حاج‌رضايي با تحليل وضعيت پرسپوليس به خبرنگار ايسنا گفت: بحث من دفاع از "زلاتكو كرانچار" سرمربي پرسپوليس نيست اما او در تيم ملي كرواسي مربيگري كرده، در جام جهاني حضور داشته و سابقه زيادي دارد؛ با در نظر گرفتن سوابقش انتظار مي‌رود تيم خوبي از پرسپوليس بسازد. فراموش نكنيم كه اين مربي تنها دو هفته پيش از شروع مسابقات ليگ، شروع بكار كرد؛ اطلاعات دقيقي از دلايل عدم انتخاب سرمربي پرسپوليس در زمان مقرر ندارم اما اين مساله قطعا باعث فرصت‌سوزي‌هاي پيش از فصل شد. او مي‌توانست در زمان كافي با توجه به ايده‌هايش و نيازهاي تيم، بازيكنان لازم را در اختيار بگيرد اما خب با تيمي بسته‌ شده از بازيكنان مختلف مواجه شد.

وي با اشاره به عدم برنامه‌ريزي صحيح در تيم پرسپوليس گفت: در اخبار شنيدم كه محل آخرين تمرين تيم پرسپوليس در هفته گذشته تغيير كرده بود اما سرمربي بدون اطلاع از اين موضوع، به جاي ديگري رفته و با نبود بازيكنان مواجه مي‌شود! اين براي تيمي بزرگي چون پرسپوليس چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟! متاسفانه معادلاتي در فوتبال ما وجود دارد كه مربيان براي موفقيت بايد خودشان را با آن وفق دهند و در غير اين صورت در اين فوتبال غرق خواهند شد. در چنين شرايط نيازي نيست حريف، اين تيم را از پاي درآورد چرا كه اين تيم اصلا پيش از شروع مسابقه بازي را باخته است!

وي افزود: فيفا تاكيد مي‌كند كه در هر باشگاه، تيم بيروني بايد قوي‌تر از تيم دروني باشد، چرا كه حالت پشتيباني داشته و بايد طوري برنامه‌ريزي كند كه تيم دروني براي تمركز بر مسابقات، هيچ دغدغه‌اي جدا از مسايل فني نداشته باشد.

حاج‌رضايي با اشاره راهكاريي كه براي بهبود اوضاع فعلي تيم پرسپوليس به نظر مي‌رسد، به ايسنا گفت: مسلما هر زمان تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال در اوج باشند، به سود فوتبال ملي ما خواهد بود چرا كه اين تيم‌ها مي‌توانند باعث توجه بيشتر مردم به فوتبال شوند. معتقدم در شرايط فعلي متهم دانستن كرانچار، بي‌انصافي است. به مسال فني اين تيم نمي‌پردازم چرا كه در كميته فني پرسپوليس آدم‌هاي فوتبالي زيادي وجود داشته و بزرگان ديگري در خارج از ميدان هستند؛ آنها مي‌توانند مسايل فني اين تيم را آسيب‌شناسي كرده و نيازي به مشورت‌هاي بيروني ندارند.

وي تاكيد كرد: در عين حال معتقدم پرسپوليس تنها در يك صورت مي‌تواند از اوضاع فعلي رها شده، از حيثتش دفاع كند و هوادارانش را براي خود نگه دارد كه نتيجه مسابقه داربي را واگذار نكند. موفقيت پرسپوليس در برابر استقلال مي‌تواند عامل نجات‌بخشي براي اين تيم باشد و در غير اين صورت وضعيتي كه اكنون مي‌توانيم آن را مشكلي براي پرسپوليس بناميم با شكست در داربي به بحران تبديل مي‌شود. آن وقت است كه به احتمال فراوان شاهد تغييرات مسووليتي عمده‌اي در اين تيم خواهيم بود. پرسپوليس اكنون 5 امتياز با تيم صدرنشين و 4 امتياز با رقيب اصلي‌اش يعني استقلال اختلاف دارد كه فاصله كمي نيست. با عدم نتيجه‌گيري در بازي‌هاي آتي و بيشتر شدن اين فاصله، جبران براي آنها بسيار سخت خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل