بازدید 25314
پس از سرقت مفاخر ایرانی، نوبت به آثار ایرانی رسید؛

روزنامه اماراتی: شاهنامه را فردوسی به تنهایی نسروده است!

همین نژادگرایی عمیق شاهنامه، موجب شده که به عنوان یک اثرماندگار در تاریخ ادبیات ایران باقی بماند... در شصت هزار از ابیات شاهنامه موجود، اشعاری هست که به تعریف و تمجید قوم فارس و تحقیر اعراب پرداخته و این بیانگر نوع نگاه ایرانی‌ها به اعراب و برتری‌جویی آنهاست.
کد خبر: ۶۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵ 21 September 2009

روزنامه «الاتحاد» امارات بر پایه کتاب جدیدی که به تازگی چاپ شده، مدعی شد که فردوسی حماسه‌نویس مشهور ایرانی، با الهام از پنج نفر از حماسه سرایان پیش از خود شاهنامه را تدوین کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این روزنامه با استناد به برخی اسناد تاریخی، مدعی است که پیش از فردوسی، پنج تن از شعرا که در آن زمان، حماسه‌سرایان مشهوری بودند، اقدام به تدوین شاهنامه معروف کرده‌اند؛ بنابراین، باید علاوه بر نام فردوسی، پنج تن دیگر از شعرا را نیز روی شاهنامه نوشت!

الاتحاد ادعای دیگری هم دارد و آن این که در شضت هزار از ابیات شاهنامه موجود، اشعاری هست که به تعریف و تمجید قوم فارس و تحقیر اعراب پرداخته و این بیانگر نوع نگاه ایرانی‌ها به اعراب و برتری جویی آنهاست.

روزنامه اماراتی در ادامه می نویسد: همین نژادگرایی عمیق شاهنامه موجب شده که به عنوان یک اثرماندگار در تاریخ ادبیات ایران باقی بماند.

در این روزنامه به «ابن مقفع»، مترجم فارسی کلیله و دمنه نیز حمله شده و او را «مستعجم» (عرب فارسی زده) خوانده است.

هر چند ادعای این روزنامه عربی، رگه‌هایی غیر مستند در تاریخ دارد، بیان این تاریخچه و حمله به مشهورترین اثر ماندگار زبان فارسی که در واقع احیا کننده زبان فارسی است، می‌تواند در این مقطع زمانی معنادار باشد.

با توجه به مصادره مفاخر ایرانی توسط برخی جریان‌های عربی ضد ایرانی در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد این جریان با توجه به همراهی برخی عناصر رسانه‌ای دیگر در منطقه و عرصه‌های بین‌المللی، در پی آن است تا با استفاده از این فضا، به تخریب چهره ایران و تاریخ و تمدن شکوهمندش بپردازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۰
اگر قرآن نبود این اعراب هیچ چیز ادبی بزرگی نداشتن!!!

چو سازت نباشد چو هم همنوا
عرب بو عطا خواند اندر غفا
امارات هنوز متعلق به ایرانیان است.
بابا مردم اينقدر داد زدم توروخدا يكي جلوي اين عربها را بگيره
چرا ما اينقدر جلوي اينه دست به عصا هستيم
چیز تازه ای نیست اصلا از همون اولش که به ایران حمله کردند هدفشون نابودی فرهنگ این مرز و بوم ولی ما ساده ایم و نمیفهمیم دارند چه میکنند
حقیفت تلخ است ولی باید قبول کرد.
ما نبايد فراموش كنيم كه سازمان ملل فارسي را به عنوان لهجه سي و سوم عربي ميداند.و زبان تركي آذربايجاني كه در ايران صحبت مي شود را زبان دوم دنيا از لحاظ گرامر و لغت وفعل ميشناسد.
قابل توجه حداد عادل
در زمانه اي كه از هر ده نفر ايراني حد اقل پنج نفرشان مهر امارات بر پاسپورتشان ممهور است بايد نتيجه بگيريم كه امارات كشور بسيار پيشرفته اي است و حق دارد كه از ما ايرانيها كه براي سفر به كشورشان سرو دست ميشكنيم انتقاد نمايد بياييد واقع بين باشيم
در جواب آن کسی که میگوید اگر قرآن نبود بهتر است برود در ادبیات عرب تحقیق کند و دلیل آنکه کتاب اسلام قرآن است را بپرسد . باید بگویم که دلیل نزول قرآن این است که در آن زمان گذشته از بت پرستی اعراب(که در اکثر نقاط دنیا رواج داشته و دارد) آنها مردمی شاعر وسخنور بوده اند و نزول قرآن بر زبانپیامبر هم به آن دلیل است.همچنین بهتر است که بدانیداعراب نیز مانند ایرانیان دانشمندان زیادی داشته اند که مسلما در ایران اسمی از آنها برده نمی شود.
اين عرب ها مثل اينكه يادشون نمياد كه تا 300 سال پيش جزو كدوم كشور بودن
بله وقتی ما تمام زندگیمون بجا شاهنامه شده جومونگ بهتر از این هم نمیشه
کم مانده اعلام کنند ایران جزیی از امارات است البته ما هم کم همکاری نمی کنیم چون خود وقف دیگران کرده ایم ومجبور به سکوت هستیم وگر نه این ............جرات نمی کردند غلت اضافی کنند
امارت هیچی نداشته و نداره و الانم فقط از نوکری کردن امریکایی ها به اینجا رسیدن و که اونم دیدیم چی شد . ( اصلا کل اثار ادبی جهان مال اونا , ببینم مگه اونا هنر و ادبیاتم می فهمن !!!!!
ایرانی همیشه سرافراز بوده و خواهد بود.
همه فرزندان حضرت ادمیم ملاک برتری تقواست تکبر هر قوم چه فارس ویا ترک و تعصب هر قوم چه عرب ویا غیر عرب ناشی ازدعوت شیطان است
مطمئن باشيد نوبت به عربها هم ميرسد!
امارات!مگه عربها به جز خوشگذراني كار ديگه هم بلدندند.آنها بايد دهان خود را روزي صد هزار مرتبه آب بكشند تا نام زيباي فردوسي را بياورند.همه زندگي ايرانيان با شاهنامه عجين شده وعاشق آن هستند.فردوسي،خدايش بيامرزد.
البته قسمتهايي از شاهنامه در دوره پهلوي سروده شده است .
بدبخت ها!! اینا رو کسی آدم حساب نمی کنه، می خوان یه جوری با ایرانیا در بیافتن که بگن ما هم آدمیم. تو تمام تاریخشون اگه یک هزارم شاهنامه هم ادبیات داشتن، از این حرف مفتا نمی زدن!!
دوستان چرا مطلب رو دقیق نمی خوانید و کامنتهای بی ارتباط میگذارید.بابا گفته شاهنامه 60000 بیت در تحقیر اعراب دارد.پس ادعای عرب بودن نویسنده یا نویسندگان آن را نه تنها ندارند بلکه اگر بنا به ادعایشان نویسندگان دیگری هم دارد آنها هم ضد اعراب بودند! و حقا که پارس بودند.
وقتی شما بزرگواران سایت تابناک احترامی به مراجع معظمی که در قید حیاتند نمیگذارید و نظرشان را برای عید اعلام نمیکنید انتظار از بیگانه دارید که فردوسی ما را گرامی بدارد......لااقل آنها برای منافع خود قلم میزنند.....شما به بزرگان در قید حیات خود اعتنا نمیکنید......بهتر است همه توبه کنیم و شما عذرخواهی از ملت و مراجع
خاک بر سر ما که کسی جرات داره این حرفا رو بزنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر