بازدید 1755
«هرنينگ» آوردگاه چهل و يكمين دوره مسابقه‌هاي جهاني كشتي؛

قهرماني در يك قدمي كشتي ايران

مهمترين دليل و گواه بر اين ادعا كه مسابقه‌هاي جهاني امسال آوردگاهي براي جوانان و كشتي‌گيران گمنام كشورهاي صاحب كشتي است، غيبت هر 7 قهرمان المپيك در كشتي آزاد كه هيچ كدام از آنها در مسابقه‌هاي جهاني امسال شركت نمي‌كنند و جاي خود را به نفرات جوانتر و جايگزين داده‌اند. اين در حالي است كه تيم كشورمان از ملي‌پوش المپيكي در تركيب خود بهره مي‌برد.
کد خبر: ۶۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۴ 21 September 2009
چهل و يكمين دوره مسابقه‌هاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جهان بالاخره از راه رسيد تا شهر «هرنينگ» دانمارك در هفته جاري به قلب تپنده كشتي جهان و آوردگاه بزرگ گوش شكسته‌هاي دنيا تبديل شود؛ شهري كوچك در وسط جزيره يولند و كشوري كه برخلاف امروزه در سالهاي دور جزو مدعيان بزرگ كشتي جهان بوده و بخصوص در كشتي‌فرنگي سابقه درخشاني داشته است.

به نوشته ایران؛ دولت دانمارك سال2009 را به واسطه تعدد مسابقه‌ها و كنفرانس‌هاي ورزشي كه در اين كشور برگزار خواهد شد، سال ورزش دانمارك ناميده و لذا تمام امكانات براي برگزاري باشكوه اين مسابقه‌ها انديشيده شده است، به طوري كه شايعه انتقال ميزباني از «هرنينگ» به «كپنهاگ» فراموش شد و دوشنبه 30شهریورماه روز آغازین این مسابقات اعلام شده است.

تا مدعيان بيش از 60 كشور جهان با كشتي‌گيران تازه نفس و جوان، سرنوشت 56 مدال طلا، نقره و برنز رشته مردان را مشخص نمايند. رقابت‌هاي امسال يك اسپانسر ايراني هم دارد كه حامي مالي رقابت‌هاست و در ميزباني به دانماركي‌ها كمك مي‌كند. علاوه بر اين مثل هميشه تماشاگران مشتاق ايراني مشوق اصلي آزاد و فرنگي‌كاران ما در دانمارك خواهند بود تاجايي كه علاوه بر ايرانيان پرتعداد مقيم دانمارك، جمعي از علاقه‌مندان به كشتي از كشورهاي آلمان و سوئيس نيز براي تشويق ملي‌پوشان كشتي راهي «هرنينگ» شده‌اند.

فدراسيون جهاني كشتي فيلا درصدد است روز 29 شهريور، اجلاس ساليانه خود را هم در «هرنينگ» برگزار نمايد تا تكليف ميزباني رقابت‌هاي جهاني 2010 و 2011 مشخص شود. از سوي ديگر ستاد برگزاري رقابت‌ها با توجه بر شرايط زماني و مكاني خاص «هرنينگ» با موافقت فيلا، كليه مسابقه‌هاي نوبت صبح را لغو كرده و همه رقابت‌ها در نوبت عصر برگزار مي‌شود. به طوري كه كشتي‌گيران از ساعت13 تا مشخص شدن نفرات برتر يكسره و بدون توقف كشتي مي‌گيرند.

از نكات جالب اين رقابت‌ها، اعلام آمادگي فدراسيون كشتي دانمارك براي پذيرايي ويژه از مسلمانان حاضر در مسابقه ها است كه باعث شد تا رئيس فدراسيون كشتي اين كشور در اطلاعيه اي رسماً از تمهيدات آنها براي غذاي مسلمانان و همچنين پذيرايي ويژه در آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان خبر داده است.


■ ميانگين سني تيم‌هاي شركت كننده
اگرچه تا آغاز رسمي زمان وزن‌كشي نمي‌توان در مورد تركيب قطعي تيم‌هاي شركت كننده صحبت كرد اما آنچه مسلم است تيم كشورمان يكي از مسن ترين تيم‌هاي مدعي حاضر در رقابت‌ها خواهد بود تا جايي كه ميانگين 3/25سال متوسط سني كشتي‌گيران آزاد كار ماست و در مقابل تيم مطرح و مدعي روسيه از ميانگين 8/22سال برخوردار است. ساير تيم‌ها نيز از كشتي‌گيران جوان و تازه نفس بهره برده‌اند تا از امروز پشتوانه‌هاي المپيكي خود را جهت لندن 2012 شناسايي كنند.


■ غيبت همه المپيكي‌هاي طلايي
مهمترين دليل و گواه بر اين ادعا كه مسابقه‌هاي جهاني امسال آوردگاهي براي جوانان و كشتي‌گيران گمنام كشورهاي صاحب كشتي است، غيبت هر 7 قهرمان المپيك در كشتي آزاد كه هيچ كدام از آنها در مسابقه‌هاي جهاني امسال شركت نمي‌كنند و جاي خود را به نفرات جوانتر و جايگزين داده‌اند. اين در حالي است كه تيم كشورمان از ملي‌پوش المپيكي در تركيب خود بهره مي‌برد.


■ سوريان و تقوي در كانون توجه
در بين 14 ملي‌پوش اعزامي كشورمان در هر دو رشته آزاد و فرنگي، به جرأت مي‌توان گفت شانس هر 14 نفر براي كسب مدال بسيار بالاست و پيش‌بيني مي‌شود كه با شرايط موجود يكي از بزرگترين حوادث تاريخ كشتي ايران رقم بخورد و تيم ما بتواند موفقيت چشمگيري را كسب كند اما با همه اين موارد، حميد سوريان ناكام بزرگ المپيك پكن و دارنده 3 مدال طلاي جهان جدي‌ترين مدعي در كشتي فرنگي برشمرده مي‌شود كه مي‌تواند صياد طلاي چهارم باشد.

از سوي ديگر در كشتي آزاد مي‌توان با جرأت و اطمينان مدال طلا را براي مهدي تقوي كنار گذاشت چرا كه تا آخرين لحظه‌ها خبري از رمضان شاهين ستاره روسي‌الاصل تركيه نيست و تقوي مي‌تواند به راحتي روي سكوي نخست جهان رود.


■ 4 بار قهرماني در جهان
تيم ملي كشتي آزاد ما در طول تاريخ 4 بار موفق به كسب عنوان قهرماني شده است كه در سال‌هاي 1961 و 1965 در يوكوهاما و منچستر قهرماني در حالي به ايران رسيد كه ناكامي‌هاي المپيك‌هاي 1960 و 1964 رم را در كارنامه خود داشته‌ايم.

به عبارت ديگر در اين 2 سال ما در اولين رقابت‌هاي جهاني بعد از المپيك از ركود كيفي كشتي جهان، كمال بهره را برده‌ايم و با بهترين نفرات خود قهرمان شده‌ايم. امسال نيز رقابت‌هاي جهاني اولين سال بعد از المپيك پكن و ناكامي فجيع كشتي ايران در هرنينگ برگزار مي‌شود و يك حادثه تاريخي در انتظار كشتي ماست.


■ شانس بالاي ايران براي قهرماني در هر دو رشته
در طول يك سال گذشته، فدراسيون كشتي و كادر فني به تمام خواسته‌هاي خود اعم از حضور در مسابقه‌ها و تورنمنت‌هاي مختلف بين‌المللي رسيده‌اند و سال تقريباً موفقي را پشت سر گذاشتند.

شرايط حال حاضر مسابقه‌هاي جهاني دانمارك و قياس آن با ملي‌پوشان آماده و قبراق نشان از يك فرصت استثنايي براي كشتي كشورمان دارد كه شايد هيچ وقت در طول تاريخ اوضاع براي درخشش و قهرماني آنها، چنين مهيا نبوده است.

مراد محمدي، مهدي تقوي، سعيد ابراهيمي و فردين معصومي در كشتي آزاد و همچنين حميد سوريان و مسعود هاشم‌زاده در حالي روي تشك خواهند رفت كه سرشناس‌ترين رقباي آنها از تلويزيون نظاره‌گر رقابت‌ها خواهند بود و به جرأت مي‌توان گفت كيفيت وزن به وزن رقابت‌هاي امسال به هيچ وجه قابل قياس با كيفيت آمادگي اين اوزان و همچنين شرايط اردو و امكانات نيست.

آزمون دانمارك، آزمون بزرگ كشتي ايران است تا آب رفته در پكن را به جوي كشتي ايران بازگرداند و دوباره كشتي ما در جهان به يك مدعي تبديل شود كه اگر باز هم در اين شرايط خاص، شكست گريبانگير كشتي‌گيران ما شود، هيچ عذري قابل قبول نيست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار