بازدید 238047

احداث گلخانه در پشت بام خانه/ایجاد اشتغال با ۱.۳ میلیون تومان

کد خبر: ۶۵۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 21 December 2016
یک جوان دانش آموخته مهندسی کشاورزی با سرمایه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و احداث گلخانه در پشت بام منزل به شغل مورد نظر و درامد کافی رسید.

وحید پسرکلو متولد سال 1363 ، فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش اقتصاد کشاورزی از دانشگاه پیام نور گرگان است.

او در کنار فعالیتهای خدمات کامپیوتری در مغازه‌اش توانسته با دریافت وام از بسیج سازندگی، در پشت بام خانه‌اش گلخانه‌ای راه اندازی نماید.

احداث گلخانه در پشت بام خانه/ایجاد اشتغال با ۱.۳ میلیون تومان

این فعال اقتصاد مقاومتی می‌گوید: از دوران کودکی در روستا بودم با محیط روستا و طبیعتش انس گرفتم و با توجه به علاقه ای که به طبیعت و کشاورزی داشتم، رشته دانشگاهی خودم را کشاورزی انتخاب کردم. البته در شمال کشور اکثر جوانان به طبیعت و گل و گیاه گرایش دارند اما من احساس کردم که جنس علاقه من به گل و گیاه با بقیه فرق دارد. متوجه شدم که علاقمندی بسیاری به گل دارم.

احداث گلخانه در پشت بام خانه/ایجاد اشتغال با ۱.۳ میلیون تومان

با ساخت گلخانه در حیاط آغاز کردم

او با اشاره به فعالیتهای دوران دانشجویی‌اش اشاره کرد: در دوران دانشجویی فکر کنم، سال های 84 یا 85 بود که به فکر ساخت گلخانه افتادم، اولین بار بود که یک گلخانه در حیاط خانه ه مان درست کردم و چند بوته خیار گلخانه ای کاشتم و به یاد دارم اولین محصول گلخانه ام را برای استادم بردم.

بعدها حیاط خلوت خانه که چند متر بیشتر نبود را به گلخانه ای کوچک تبدیل کردم و چند نوع گل معمولی که در بیشتر خانه ها پیدا میشد را پرورش دادم. در ابتدا به صورت تجربی کار می کردم و تجربه کمی داشتم. اما سال به سال به دانش ام افزوده شد و در کارم موفق تر شدم.

احداث گلخانه در پشت بام خانه/ایجاد اشتغال با ۱.۳ میلیون تومان

سال 93 از بسیج سازندگی وام گرفتم و یک گلخانه  20 متری احداث کردم و همچنین سازه گلخانه 50 متری را ساختم . در ابتدا چون تعداد گلها کم بود، برای سال اول گلخانه 20 متری را فعال کردم و از انجا درامدزایی داشتم.

احداث گلخانه در پشت بام خانه/ایجاد اشتغال با ۱.۳ میلیون تومان

با یک میلیون و سیصد هزار تومان شروع کردم

گلخانه 20 متری یک میلیون و سیصد هزار تومان و گلخانه 50 متری تقریبا با پوشش پلاستیک UV و سایبان دو میلیون هزینه برداشت. البته جنس سازه گلخانه های من، از آهن می باشد که نسبت  به لوله های گالوانیزه هزینه کمتری در بر دارد. البته برای شروع کار مناسب بود.

در ابتدا پدرم مخالف بود، ولی با دیدن موفقیتم با کارم موافقت کرد

پسرگلو اظهار کرد: در ابتدا پدرم با ساخت گلخانه روی پشت بام مخالف بود البته دلیل پدرم هم بادگیر بودن پشت بام بود. اما با ساخت گلخانه و پرورش گل مخالف نبود. سال 92 گلخانه ای روی پشت بامی که الان گلخانه 50 متری هست، ساختم البته هزینه زیادی هم کردم، اما چون اصولی نبود و سازه مناسبی نداشت، سال 93  در طوفان شدید در بهار و تابستان به کلی ویران شد.

اما نا امید نشدم و به واسطه وامی که مرداد ماه سال 93 از بسیج سازندگی وام گرفتم، در ابتدا با مشورت با دوستانم آقایان  محسن علیپور( دکتری ماشین آلات کشاورزی) و حسن پسرکلو( کارشناس معماری) ، طرح اولیه را طراحی و محاسبات رو انجام دادیم تا به صورت اصول مهندسی و آیرودینامیک، سازه ای طراحی کنیم که در برابر بادهای شدید مقاوم باشد.

بعد از ساخت در پاییز 93 گلخانه 20 متری را فعال کردم، چون تعداد گلها کم بود. و در سال 94 به واسطه اینکه تعداد گلها زیاد شده بود، گلخانه 50 متری را فعال کردم . پاییز و زمستان سال 94 برعکس سال های قبل، سالی بود که بادهای خیلی شدید و طوفانی می وزید، اما سازه گلخانه مناسب  بود و در برابر بادهای شدید دوام آورد. ولی با اراده و تلاش توانستم بر مشکلات پیروز شوم و کارم را توسعه دهم.

همسرم کمکم می کند/ از درآمدم راضی هستم

وحید با اشاره به کمک همسرش گفت: با توجه به سرمایه گذاری اندکی که داشته ام و سود متناسبی که عایدم شده از درآمدم راضی هستم اما هنوز در ابتدای راه هستم و خیلی زمان می برد که حاصل درآمد این کار و فعالیتم را ببینم. اما اگر تعداد گل هایم بیشتر شود، درآمدم هم  به طبع بیشتر خواهد شد.

درکل درآمد حاصله از پرورش گل و گیاه را اگر با سرمایه، زمان و فضایی که صرف اینکار کرده ام، بسنجیم درآمد خوب و مناسبی دارد.

در کار گلخانه همسرم خیلی کمکم می کند، در چیدمان گلدان ها در گلخانه و مرتب کردن گلها، هرس و حذف شاخه ها و برگ های پیر گلها ، قلمه گیری و تعویض خاک گلها، اینها کارهایی هست که همسرم به من کمک می کند.

همسایه ها تعجب می کنند/ جوانان پشت کار داشته باشند

او می گوید: گاهی همسایه ها و دوستان را  به دیدن گلخانه میبرم، وقتی داخل گلخانه را می بینند خیلی تعجب می کنند و فکر نمی کردند که چنین فضای زیبا و شادابی بالای این ساختمان باشه با اینکه اطلاع داشتن که این بالا گلخانه است.به نظر خودم شاید تعداد کمی از مردم مینودشت بدونند که چنین گلخانه ای در مینودشت وجود دارد.

وی گفت: خدا را شکر می کنم که از نگاه دست اندرکارن، یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی هستم و به ندای رهبرم لبیک گفتم و اقتصاد مقاومتی رو در عمل نشان دادم.توصیه ام به دوستان و هم سن و سالانم که دنبال کار هستند ، این است که دست از تلاش بر ندارند و هر کاری را که شروع می کنند، ادامه دهند و پشتکار داشته باشند. انسان اگر تلاش کند، به هر آنچه که می خواهد می رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵۴
سلام و درود بر شما در ابتدا برای اینده شما ارزوی موفقیت میکنم و خلاقیت شما جای تحسین داره.
من رشته کشاورزی هستم و تولید نبات و گیاه رو دوست دارم ولی منطقه ما سردسیر و کوهستانی و بادخیز هست چطور میتونم گیاهام رو از شب های زیر صفر مسون دارم...
ممنون میشم نظر شما دوست و مبتکر عزیز رو بدونم
سلام شماره موبایلتون رو برای مشاوره احداث گلخانه در پشت بام لازم داشتم اگر لطف کنید
سلام من خیلی علاقمندم به این کار ولی هیچ زمینه علمی ندارم اگه بتونم باهاتون صحبت کنم و راهنمایی بشم ممنون میشم
باسلام من هیچ پولی ندارم ولی مکان انجامشو دارم تقریبا صفر درصد پول دارم لطفا کمکم کنید چطوربه صورت سنتی وبدون استفاده از پلاستیک گران قیمت گلخانه یه گلخانه کوچیک۴۵متری داشته باشم
پاسخ ها
اداود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
سلام شما در چه منطقه ای هستیددر صورت تمایل به انجام کار مشترک به ایمیل بنده
پیغام بدید تشکر
سلام درآمد شمااز گلخانه ۵۰متری چقدر است حدودا؟
سلام درود بر شما پشتکارتون‌ ستودنیه . منم فارغ التحصیل کشاورزی ام و علاقمندم ب ساخت گلخونه.میخام رو پشت بوم گلخونه بزنم اگه مقدوره براتون راهنمایی ام کنید
سلام،خوشحال شدم از دیدن این روحیه و پشتکار..من میخام روی پشت بام یه گلخانه کوچک راه بندازم. اما دقیق نمیدونم از کجا شروع کنم..میتونم شماره شمارو داشته باشم؟
سلام واقعا مرحبا به شما من هم علاقه به این کار دارم دوست دارم روی پشت بام خونمون این کار رو انجام بدم لطفا راهنماییم کنید
سلام ایول داری من خودم عاشق گل و گیاه هستم ولی نمیدونم چطور باید شروع کنم میشه کمکم کنید
با سلام،خیلی از کارتون خوشم اومد،البته خودم همچین ایده ای داشتم ولی همت نداشتم،راهنمایی کنید درآمد ماهیانه از ۵۰ متری حدودا چقدره؟ممنون
سلام خسته نباشید راستش دقیقا ایده شما توی ذهنم بود وتصمیم داشتم روی بام خونه گلخونه بزنم و دقیقا مشکل شما برای من هم مطرح بود این که چطور گلخونه ای ارزان تاسیس کنم که هم بازدهی بالایی داشته باشه و در برابر باد های شدید مقاوم باشه میتونم خواهش کنم بنده رو راهنمایی کنید ممنون میشم
سلام ما یک گل خانه در پشت بام درست کردیم خیلی گرمه تمام گل ها از بین رفت ما با آهن و طرق درست کردیم لطفا راهنمایی کنید تشکر از شما
سلام‌من فضای لازم رادارم اما نمیدونم چجوری شروع کنم ممنون میشوم راهنمایی کنید یا بتونم تماسی بگیرم تا بتونم با هزینه کم کارآفرینی کنم
در مورد احداث گلخانه در ایوان مشاوره لازم دارم
با سلام.وعرض خستهه نباشید.من همه امکاناتشو دارم فقط لطف کنید یهه راهنمایی کنید در زمینه ساخت سازه اصلی گلخونهه .ممنونم
با سلام
من کارشناس معماری هستم و علاقه زیادی به گل و گیاه دارم و میخام روی پشت بام خونمون گلخانه راه بندازم
لطفا راهنمایی کنید و بگید چه جوری و از کجا باید شروع کنم و نیاز به چی دارم؟
ممنونم
سلام
ميخاستم بدونم كه يك گلخانه ٥٠ مترى پرورش گل زينتى چقدر درامد داره
ايا ميتونم روش حساب كنم براى گزران زندگى
سلام,
ممنون از اینکه تجربیات کاریتونو در میون گذاشتین,
سوال بیشتر دوستان اندازه.و نوع یا مساحت بذا شروعه یا هزینه اولیه,
ولی نکته مهم تر بعد فراهم شدن این موارد شروع کاره که مثلا با چه گلی انجام بشه با توجه به موقعیت های هوایی یا به قول معروف 4فصل کشورمون , یعنی در شمال با توجه به معتدل و شرجی بودن یا جنوب گرم, یا مناطق سردسیر اینکه چه فصلی و نکته مهم تر ابتدای کار با چه گل هایی شروع کنیم , همینطور برای فروش و بازاریابی
خوبه که دوستان تجربیاتشونو اینجا به اشتراک بذارن تا همه بتونن استفاده کنن..
سلام ،ضمن عرض تبریک به موفقیت شما ، برای کمک به علاقه مندان بهتر است از حاشیه ها پرهیز کنین ونکات کلیدی رو در اختیار علاقه مندان قرار بدین :
یعنی چگونگی تامین ۵ نکته اصلی و مهم در تولید و پرورش گیاه
۱- تامین دما و تهویه گلخانه ۲-تامین رطوبت ۳- تامین نور مناسب ۴- تامین مواد غذایی (مقدار کود مورد نیاز) ۵- مهار کردن گلخانه در مقابل باد بر روی پشت بام
با سلام خدمت حامیان و دست اندرکاران سایت ، خواستم بدانم زندگینامه و شرح حال این دوست عزیز (آقای وحید پسرگلو) چه سودی بحال علاقه مندان و کسانیکه مایلند در این مسیر گام بردارند و حرکت کنند دارد ، درحالیکه هیچ نکته عملکردی و کاربردی ، فنی ، علمی یا تجربی در این داستان نیامده که مفید باشد و مورد استفاده قرار گیرد ، و هیچ پاسخی به سوالات مطرح شده بینندگان این سایت داده نشده !
اعلام نظر ، یا درخواست راهنمایی و کمک در این مسیر ، بدون پاسخ چه فایده ای دارد و چه مشکلی را حل میکند؟!
سلام واقعا این آقا دست دردنکنددارد
لطفا درامد ماهیانه چقدر است ازچنین گلخانه
که روی پشت بام درست شده

ممنون میشم اگرلطف کنید ودرامدشوبگید چون بقیه دوستان هم که پرسیدند به جواب نرسیدند
با سلام. در صورت امکان ،درزمینه احداث گلخانه تا ۵۰ متر مربع برای نگهداری گیاهان تزئینی و کاکتوس منو راهنمایی کنید ممنون میشم.
سلام من هم فضا رو دارم و هم پول .منتها به مشاوره نیاز دارم میشه با هم در ارتباط باشیم به کمکتون نیاز دارم .
سلام احسنت من هم این کار رو تو ذهنم بود گل بهتر هست یا سبزی جات
سلام چرا جواب سوالها رو نمیدی
خوب بود
سلام من هم دوستدارم این کار را انجام بدم روی پشت بام‌خانه ولی هیچ‌ سر رشته ای ندارم عاشق گل هستم میشه کمکم کنید شمارتونو بدید تماس بگیریم
منم مثل بقیه به این کار احتیاج دارم ودوست دارم عاشقانه فضا و عشق رو دارم
سلام،سوالات من هم در میان همه این سوال های بی پاسخ جا خوش کرده، اگر به آنها جواب بدهی من هم به پاسخم میرسم.
درود خداوند برشما وپشت کارتان، به لطف خدا من هم درواقع روستا اده هستم فضای 150متری بالای خانه داریم میشه جهت تماس شماره ای ازتون داشته باشم تا با علاقه ای که به گل وکشاورزی دارم ازشما مشورت وکمک بگیرم. اجرکم عندالله. نیکویی ازسیرجان. استان کرمان.
سلام عالیه منم تو حیاط زدم گلخونه ولی دوست دارم بالا پشت بام درست کنم میشه شماره بدین برای تماس
درود برشما کارتون عالی بود منم خیلی زیاد به گل وگیاه وگلخانه علاقه دارم تو خونه هم زیاد کل و گلدان دارم حتی گوجه وفلفل هم کاشتم سبز شده البته برای سرگرمی ولی دوست دارم کاری که شما انجام دادین رو منم انجام بدم امیدوارم بتونم از پسش بر بیام
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
بیشتر دوستان و اشنایان درباره مبلغ ساخت و نگهداری گلخانه حرف میزنن.
ولی خدمت شما عرض کنم همه چی سرمایه اولیه نیست من از دو تا گلدون شروع کردم و الان یک گلخانه 30 متری در بالکن خانه با بیش از 700 گلدون
شما اگه علاقه به گیاهان زینتی و سلیقه به خرج بدید میتونید بهترین کار هارو انجام بدید
با تشکر از اقا وحید پسرکو از خاطرات زیبا و به یاد ماندنی شون
من هم خیلی دوست دارم گل خانه ای داشته باشم لطفا راهنمایی کنید چی کار کنم چون منطقه جنوب هستیم تابستان خیلی هوا گرم هست
سلام زیر بنای ۲۵۰ مترمربع چ کشتی میتونم انجام دهم
با سلام . میشه لطفا بگین برای ساخت گلخانه ۱۰۰ متری پشت بام چقد باید هزینه کنم؟
احسنت شما الگوی جوانانی هستید که جویای کارند
سلام دوست عزیز. با آروزی موفقیت و سربلندی برای شما . من در پشت بام خانه ام یک فضای 30 متری دارم و میخوام آهن کشی کنم و پلاستیک بکشم اما نمیدانم چطور بسازم باد خراب نکند چون بالای ساختمان بادگیره.
سلام.بنده هم باغ مناسب و هم پشت بامی مناسب جهت اجرا دارم و در صورت تماایا به شراکت نیز امادگی سرمایه گذاری هستم و لی هیچ تجربه و علم مورد نیاز ندارم لطفا در صورت تمایل به هرگونه همکاری به من ایمییل بزنید
چرا هیچ سوالی جواب داده نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/؟؟
با سلام من هم تو حیاط خونمون یک گلخانه ۲۵ متری زدم اما توش زیاد گرمه گلهام پژمرده میشن چکار باید بکنم ممنون میشم جواب بدید
أحسنت به شما
من هم میخام روپشت بام گلخونه بزنم درآمدش هم برام مهمه چطور میتونم پشت بام روآماده کنم برا پرورش گل؟جابی هست که آموزش ببینم؟مشهد هستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سللام من میخوام یه گلخانه ای در شمال کشور راه اندازی کنم چقد باید سرمایه داشته باشم؟
سلام .از اینکه تجربه احداث گلخانه رو با ما در میان گذاشتید سپاسگزارم .من چند سالی هست بهش فکر می کنم اما نه اطلاعات دارم و نه میدونم از چه کسانی میتونم کمک بگیرم .لطفا منو راهنمایی کنید .تهران هستم و دوس دارم از پشت بام خونمون کارم رو شروع کنم .
سلام وعرض ادب خدمت بزرگواران
اینجانب برای احداث گلخانه بر روی پشت بام به کمک ویاری شما نیازمندم
بنده اسکلت فلزی یک گلخانه را پشت بام خانه ام بامتراژ ۱۳۰ مترمربع احداث کرده ام واماده برای پلاستیک کشی میباشد مشکلات بنده از این قرار است که نمیدانم درمنطقه یزد باچه گل یاگلهایی شروع کنم وچگونه میتوانم واردبازار فروش شوم
خواهشمندم دراین زمینه مرا راهنمایی کنید
سلام امیدوارم همچنان موفق باشید،من برای حیاط خونه پدرم در نظر دارم یه گلخانه احداث کنم چون پدرم در یک حادثه از ناحیه دست دچار مشکل شده و همین اتفاق باعث بیکاری و افسردگی او شده ،دلم میخواد با یه کار سرش گرم بشه لطف کنید منو راهنمایی کنید خدا خیرتان بده
سلام و درود فراوان

آرزوی موفقیت بیشتری براتون دارم.
من هم خیلی وقته میخوام این کار رو بکنم. اگه میشه راهنمایی کنید. مثلا سایت یا فایل معرفی کنید
سلام منم مینودشتیم خیلی دوست دارم گلخونه داشته باشم ۱۲۰ متر زمین دارم میخام نصفشو گلخونه کنم دوتا مثله دارم اول این که چه گل های پرورش بدم بهتر جواب میده ب جز اونای که برا دل خودم پرورش میدم ۲این که اونی که خوب جواب میده بازار فروشش تو مینودشت چطوره
باسلام بسیار عالی ،آرزوی موفقیت برای شما دارم .
سلام درود بر شما کار گلخانه تاز باید شروع کنم از شما کمک میخوام از کجا باید شروع تهران هستم پشت بام خونه تغریبا ۴۰ متر هستش ممنونم ی راهنمایی کنید
درود بر شما
الان اگه کسی بخواد ۵۰ متر پشت بوم خونه رو گلخونه کرد چقدر هزینه ش میشه،؟
میخوای ی فضای جنگل مانند درست کنم توش کاسکو پرورش بدم
سلا م ودرود شماره تلفن برای راهنمایی احداث میخوام تشکر
سلام ضمن سپاس فروان از شما که تجربه خود را به اشتراک گذاشتید من هم تصمیم دار گلخانه درپشت بام که متراژ ۴۰متر مربع دارم احداث کنم لطفا اگر شماره تلفن شما راداشتیم بهتر بود تا ما را راهنمایی میکردید و تجربیات شما استفاده میکردیم ممنون میشم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار