بازدید 12843

بار ديگر اختلال در اينترنت كشور

معمولا در شرايط بروز مشكل همگان به دنبال مسوولان پاسخگو هستند كه همان شركت ارتباطات زيرساخت است كه اين بار هم طبق روال هميشه دسترسي به مسوولان اصلي شركت به دلايلي چون تعطيلي، خاموش بودن تلفن همراه و غيره امكان‌پذير نشد.
کد خبر: ۶۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶ 20 September 2009
کندي سرعت و اختلال در برقراري ارتباطات اينترنتي چه براي كاربران دايل‌آپ و چه مشتركان اينترنت پرسرعت و يا تلفن اينترنتي موضوعي است كه كاربران ايراني از گذشته تاكنون، بويژه همزمان با مناسبت‌هاي خاص در كشور با آن مواجه هستند. اين بار هم اين مشكل روز جمعه همزمان با روز قدس در تهران و ديگر نقاط كشور نمود بيش‌تري پيدا كرد و دسترسي به سايت‌ها، استفاده از ايميل و جي‌ميل و غيره ممكن نبوده يا به سختي امكانپذير شد؛ اين مشكل هم براي مشتركان عادي هم آن‌ها كه از اينترنت پرسرعت برخوردارند، به نسبت‌هاي مختلف نمود داشت. اما طبق معمول در اين شرايط يا دسترسي به مسوولان امكان‌پذير نيست يا توضيحات تكراري است كه ارايه مي‌شود.

به گزارش ايسناT در شرايطي كه سرعت اينترنت در اكثر نقاط جهان تا چند مگابيت بر ثانيه نيز مي‌رسد، در كشور ما محدوديت سرعت اينترنت همواره موضوعي مورد بحث بوده و سرعت طبيعي آن نيز در زمان‌هايي خاص و در اكثر مواقع بدون اطلاع‌رساني قبلي كاهش مي‌يابد.

معمولا در شرايط بروز مشكل همگان به دنبال مسوولان پاسخگو هستند كه همان شركت ارتباطات زيرساخت است كه اين بار هم طبق روال هميشه دسترسي به مسوولان اصلي شركت به دلايلي چون تعطيلي، خاموش بودن تلفن همراه و غيره امكان‌پذير نشد.

اما حسين معدني‌پور - مدير كل كنترل و هماهنگي مديريت شبكه شركت ارتباطات زيرساخت - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا در پاسخ به علت بروز اين اختلالات طي چند روز گذشته گفت: در بخش بين‌الملل و در گيت‌وي كه اينترنت را تحويل گرفته و به كشور وارد مي‌كنيم، مشكلي نداشتيم.

وي افزود: ما اينترنت را وارد مي‌كنيم و به ديتا تحويل مي‌دهيم كه در اين مورد در بخش مرتبط با اين حوزه مشكلي وجود نداشت و اين موضوع بايد از بخش داخلي ديتا پيگيري شود.

طبق اظهارات وي مشكل به‌وجود آمده در بخش بين‌الملل نبوده و به داخل كشور مربوط مي‌شود؛ تلاش خبرنگار ايسنا براي صحبت با مدير مربوطه تا لحظه مخابره اين خبر بي‌نتيجه ماند و مثل هميشه سوالاتي از اين دست كه چه كسي بايد جوابگوي كاربراني باشد كه امور زندگي و شغلي‌شان‌ به اينترنت وابسته است؟ چه زماني بايد وقوع چنين اتفاقاتي را دور از انتظار ندانست؟ و خسارت وارده به كاربران را كدام نهاد يا سازمان جبران مي‌كند؟ و موارد احتمالي ديگر كه شايد ما از آن‌ها بي‌خبر باشيم، بي‌جواب باقي مي‌ماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار