بازدید 1653
کشتی در فکر پاک کردن خاطره المپیک؛

در انتظار 7 مدال طلا

آمادگی بالای ملی‌پوشان ایران، تغییر و تحول در کشتی جهان و غیبت برخی ستاره‌ها از جمله هر هفت قهرمان المپیک بهترین فرصت را برای تیم ملی ایران مهیا کرده تا خاطره المپیک را از ذهن‌ها پاک کنند.
کد خبر: ۶۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰ 19 September 2009
هر هفت ملی‌پوش اعزامی‌کشتی آزاد ایران به مسابقات جهانی دانمارک از کسب مدال در این رقابت‌ها سخن گفته‌اند.

به نوشته جوان؛ بر خلاف چند سال قبل که گفته می‌شد تیم ملی کشتی آزاد در برخی وزن‌ها ضعف دارد، امسال تیمی ‌یکدست راهی مسابقات جهانی می‌شود و هر هفت ملی پوش ایران شانس کسب مدال دارند.

آمادگی بالای ملی‌پوشان ایران، تغییر و تحول در کشتی جهان و غیبت برخی ستاره‌ها از جمله هر هفت قهرمان المپیک بهترین فرصت را برای تیم ملی ایران مهیا کرده تا خاطره المپیک را از ذهن‌ها پاک کنند.

55 کیلوگرم:
حسن رحیمی
مهم‌ترین عناوین: قهرمان سال 2009 جوانان جهان، برنده مدال برنز سال 2009 آسیا، نایب قهرمان سال 2008 جوانان جهان و قهرمان سال 2008 جوانان آسیا
رحیمی می‌گوید:«در این شش، هفت ماهه از مسابقات کشوری گرفته تا جوانان جهان، زحمت زیادی کشیده‌ام و کشتی‌های خوبی هم داشته‌ام. همواره در رقابت‌ها جنگیده‌ام و هیچ‌گاه مفت نباخته‌ام. در مسابقات جهانی هم قول می‌دهم با تمام وجود بجنگم. این مسابقات تازه شروع کار است ولی در همین ابتدا باید برای مدال گرفتن بجنگم، چرا که چیزی ار بقیه کم ندارم.»

60 کیلوگرم:
مراد محمدی
مهم‌ترین عناوین: برنده مدال برنز المپیک پکن، قهرمان سال 2006 جهان، برنده مدال برنز سال 2005 جهان، قهرمان بازی‌های آسیایی سال 2006 و قهرمان آسیا در سال‌های 2003 و 2006
محمدی می‌گوید:«دوباره در شرایط مسابقه دادن و مبارزه کردن قرار گرفته‌ام. در سه دوره اخیر مسابقات جهانی و همچنین در المپیک حضور داشته‌ام و حریفانم را به خوبی می‌شناسم. مشکل وزنی هم ندارم و آماده کسب دومین مدال طلای جهان شده‌ام.»

66 کیلوگرم:
مهدی تقوی
مهم‌ترین عناوین: قهرمان سال 2009 آسیا، برنده مدال برنز آسیا در سال 2006، قهرمان دو دوره جوانان جهان 2006 و 2007، قهرمان نوجوانان و جوانان آسیا در سال‌های 2004 و 2006
ملی‌پوش وزن 66 کیلوگرم درباره مسابقات جهانی دانمارک می‌گوید:«سال قبل در شرایطی به المپیک رفتم که تجربه مبارزه با کشتی‌گیران 66 کیلویی را نداشتم اما، امسال تنم به تن آنها خورده و با بسیاری از آنها کشتی گرفته‌ام. دیگر زمان آن رسیده تا در مسابقات جهانی خود را نشان دهم.

74 کیلوگرم:
صادق گودرزی
عناوین مهم: قهرمان سال 2009 آسیا، نایب قهرمان سال 2006 جوانان جهان، قهرمان نوجوانان و جوانان آسیا در 2004 و 2006
گودرزی درباره خود چنین می‌گوید:«شاید کشتی‌های من در جام‌جهانی در ذهن همه باشد، اما در دانمارک یک صادق گودرزی متفاوت را خواهید دید. حالا دیگر نوبت من است که در مسابقات جهانی مدال بگیرم.»

84 کیلوگرم:
جمال میرزایی
عناوین مهم: قهرمان جام جایزه بزرگ باکو و قهرمان جوانان آسیا در سال 2005
میرزایی معتقد است؛ امسال خیلی زحمت کشیده‌ و از نظر بدنی آماده است:«در کشتی چیزی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، اما سعی می‌کنم در دانمارک عالی کشتی بگیرم و خوش‌رنگ‌ترین مدال مسابقات را به دست آورم.»

96 کیلوگرم:
سعید ابراهیمی
عناوین مهم: نایب قهرمان سال 2007 جهان و قهرمان آسیا در سال های 2005 و 2009
ملی‌پوش وزن 96 کیلوگرم درباره حضور خود در مسابقات جهانی دانمارک می‌گوید:«برای المپیک تنها یکی دو ماه تمرین کرده بودم و هر کاری می‌کردم بدنم آماده مسابقات نمی‌شد، اما حالا وضعیت متفاوت است. در وزن من مدعیان پرشمار هستند اما برای مدال جهانی به دانمارک می‌روم. من این توانایی را دارم و روی کشتی حریفانم از جمله گاتسالوف برنامه‌ریزی کرده‌ام.»

120 کیلوگرم:
فردین معصومی
عناوین مهم‌ترین: برنده مدال برنز در سال 2006 ، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی در سال 2006 و قهرمان چهار دوره آسیا در سال‌های 2004، 2007، 2008 و 2009
کاپیتان تیم ملی کشتی کشورمان می‌گوید:«هیچ‌گاه به صورت مفت و مسلم به تیم ملی نرسیده‌ام و همیشه رقیبانم را شکست داده‌ام. آن کس که هدفش فقط ملی‌پوش شدن است، بی‌انگیزه می‌شود و هیچ‌گاه نتیجه نمی‌گیرد، اما من چندین سال ملی‌پوش بوده‌ام و به دنبال مدال جهانی هستم نه فقط ملی‌پوش بودن، چرا که نمی‌خواهم ترک خانواده و مشکلات آن بی‌نتیجه باشد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل