بازدید 4156

بار دیگر حمایت نمایندگان اردن از منافقین !!!

کد خبر: ۶۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۵ 21 September 2009
تعداد محدودی از نمایندگان مجلس اردن که برای مردم این کشور شناخته شده و به دریافت هدایا و کمکهای مالی از منافقین در ازای طرفداری از آنان معروف می باشند ، بار دیگر با ریختن اشک تمساح خواهان آزادی فوری 36 تن از منافقین در عراق شدند. بر اساس گزارش سایت اردنی رم در بیانیه امضاء شده از سوی 20 نماینده مجلس این کشور در دخالتی آشکار از دولت عراق خواسته شده تا منافقین مذکور را سریعا آزاد نمایند . بیانیه نمایندگان مذکور مدعی شده پس از درگیری نیروهای عراقی با منافقین ، 11 تن از آنان به اصطلاح شهید شده و همچنان پس از 40 روز ساکنین اردوگاه اشرف در محاصره و اعتصاب غذا بسر می برند . 20 نماینده مجلس اردن با فراتر گذاشتن پای خود از تمامی جهات بین المللی و بشردوستانه درخواست وساطتت برای آزادی منافقین زندانی و برداشتن محاصره ازدوگاه اشرف و نیز ابقاء اردوگاه با امنیت کامل و تحت حفاظت نیروهای بین المللی گردیده است !!!
اینکه چه موضوعی باعث شده تا این به اصطلاح معدود نمایندگان بجای پاسخ دادن به اظهارات مقامات صهیونیستی مبنی بر اینکه اردن جزئی از اسرائیل است ، تلاشهای مستمر رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی مناطق فلسطینی و افزایش روز افزون حفر کانالها در زیر مسجدالاقصی در سایه غمض عین برخی کشورهای عربی مسئول دلشان به حال منافقین بسوزد، جای سوال و تعجب دارد . این درحالیست که روزانه دهها فلسطینی توسط نیروهای صهونیستی مورد حمله قرار می گیرند و علیرغم درخواستها برای دعوت مجلس نمایندگان اردن از رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین پس از آزادی وی ، هیچ تمایلی بدین کار نشان داده نشد . برای تحلیل گران این تناقض در رفتار مجلس اردن که همواره فلسطین را اولویت اول و مساله اصلی خود می دانند در عدم اعلام همبستگی با رئیس و نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین و همزمان ابراز دلسوزی برای منافقین جای سوال و ابهام می گذارد .
در عین حال تداوم این رفتار آشکارا گستاخانه تعداد محدودی از نمایندگان مجلس اردن که به طور شفاف خط قرمزهای کشورمان را مورد هدف قرار می دهند ، می تواند نشات گرفته از برخوردهای ضعیف سفارت کشورمان در اردن بوده باشد . نشانه این امر را می توان نه فقط در این موضع بلکه در جریان سفر وزیر سابق آموزش عالی به این کشور که با بی تدبیری سفارت(تلویحا در بیانیه وزیر نیز ذکر شده بود) به شبهه ملاقات یک مسئول ایرانی با همتای اسرائیلی خود منجر شد ابراز داشت . بهر حال بنظر می رسد بهتر است وزیر خارجه در دوره جدید به بررسی مجدد وضعیت سفارت و شخص سفیر بپردازد .
چرا که ادامه برخوردهای ضعیف و سهل انگاری در اموری که وظیفه اولیه یک سفارت است (مخصوصا در کشور کوچکی همچون اردن) می تواند سایر کشورها را به ایفای رفتاری مشابه تحریک نماید .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل