بازدید 4666

جعفری: جنگ نرم مهم ترین تهدید است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که برجام مکر و حلیه آمریکا را شفاف کرد، گفت: جنگ نرم مهم ترین تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۶۴۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 13 December 2016
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که برجام مکر و حلیه آمریکا را شفاف کرد، گفت: جنگ نرم مهم ترین تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدعلی جعفری در کنگره کنگره رزمندگان دفاع مقدس استان گلستان که صبح سه شنبه در گنبدکاووس آغاز شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ما را از نعمت اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت برخوردار کرد و درک نعمت برخورداری از مردم مومن، صادق و انقلابی را به ما داد.

وی با اشاره به چهار هزار شهید استان و برگزاری کنگره رزمندگان گلستان، بیان کرد: سه واژه مهم در چنین جمع باشکوهی باید درباره آن صحبت شود. این ها مهمترین واژه هایی هستند که از زبان رهبر کبیر انقلاب بیان شده اند و شامل انقلاب اسلامی، شهید و شهدا و وحدت کلمه می شود.

سردار جعفری اظهار کرد: باید همواره دنبال راه شهدا باشیم و بدانیم آن ها برای چه شهید شدند. این همه عظمت و خون شهیدان آیا صرفا برای آزادکردن خاک کشور بود یا اهداف دیگری داشت؟

وی با طرح این سوال که چرا هشت سال جنگ ما به نام دفاع مقدس از آن یاد می شود؟ تصریح کرد: خیلی کشورهای دیگر هستند که دشمن را از کشور بیرون می کنند ولی جنگ ما از سایر جنگ های دیگر متفاوت است.

وی با تاکید بر این که باید به این سوالات در کنگره شهیدان پاسخ داده شود، بیان کرد: اگر اهداف شهدا تبیین شوند آن ها خوشحال می شوند که راه و هدف آن ها ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی نخستین واژه است و اهداف مختلف دارد. باید پرسید که چرا انقلاب شد و مردم چرا این گونه مصمم پشت سر حضرت امام و مقام معظم رهبری ایستاده اند و خون می دهند و همه هستی خود را پای انقلاب گذاشته اند؟

امنیت امروز ما مدیون نیت خالصانه شهداست

سردار جعفری گفت: شهیدان برای دفاع از انقلاب اسلامی خون خود را تقدیم کردند و برای همین مقدس هستند. امنیت امروز ما مدیون شهدا و نیت خالصانه آن ها است و نیت آن ها از سایر دفاع ها متفاوت است.

وی بیان کرد: این نیت های خالص دستاورد بزرگی را به دنبال داشته و آن چیزی نیست جز نصرت و عنایت الهی به کشور بزرگ ما یعنی ایران اسلامی.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این امنیت عظیم و معجزه وار کشور بخشی از آن مربوط به لطف خداوند بر این مردم و جامعه است.

وی تصریح کرد: وقتی ملت با تمام توان و عزم راسخ پای انقلاب اسلامی می ایستد و به دنبال پیاده سازی دستورات الهی و حرکت می کند، اولین نتیجه و دستاورد آن محقق شدن وعده های الهی روی آن جامعه است.

وی تاکید کرد: دشمنان به دنبال خاموش کردن نور الهی روی زمین هستند، خداوند اراده کرده که این نور را حفظ کند و توسعه دهد و با دین اسلام و نوری که از اسلام به دنیا منتشر می شود چنین هدفی را محقق کند.

سردار جعفری اظهار کرد: خداوند فرستاده خود حضرت محمد (ص) را با هدایت و آئین درست فرستاد تا این دین را بر هر دین دیگر فائق گرداند هر چند که مشرکان آن را خوش ندارند.

وی با بیان این که چرخ تحقق سلام هم مجاهدت در راه خدا است، گفت: یاری دین خدا، یاری کردن خدای متعال در تحقق اراده الهی است.

انقلاب اسلامی متعلق به جهان اسلام است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: برداشت هایی که از انقلاب اسلامی می شود انحرافی است که توسط دشمنان ایجاد می شود. مانند اینکه دشمن می گوید انقلاب اسلامی مخصوص مذهب خاصی و توسعه مذهب تشیع است.

وی گفت: امام (ره) دائم بر وحدت کلمه تاکید می کردند، انقلاب اسلامی مربوط به کل مسلمانان و کل اسلام است و مربوط به یک فرقه و مذهب نیست.

وی با بیان این که وحدت این همه قداست دارد و یک هفته به نام وحدت برگزار می شود، تصرحی کرد: برای جلوگیری از انحرافات و شیطنت ها هفته وحدت نام گذاری شد.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی بدون مجاهدت و شهید دادن و بدون وحدت کلمه میسر نمی شود. خدا را شاکریم که ملت ما در راستای تحقق این هدف و در این مسیر الهی موفق بوده و نتایج و دستاوردهای آن را شاهد هستیم.



فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که نصرت و امداد الهی مهم ترین شاخصی است که این حرکت را به درستی انجام می دهیم، ادامه داد: باید بدانیم در هر مقطعی از انقلاب اسلامی و هر چه به جلو می رویم دشمنی ها بیشتر می شود و ایستادگی در راه انقلاب اسلامی و ماندن در صراط مستقیم انقلاب اسلامی سخت تر می شود.

وی با تاکید بر این که ما نمی توانیم با موضع گیری بی خاصیت از انقلاب اسلامی دفاع کنیم، گفت: باید با اجرای اولین شرط انقلاب اسلامی که پا گذاشتن جای پای شهیدان است، دشمنان انقلاب اسلامی را بشناسیم.

موضوع برجام مکر و حیله آمریکا را برای مردم روشن کرد

وی با بیان این که دشمنی امریکا برای ملت ما روشن است، اظهار کرد: در نظر سنجی ها اکثریت ملت ایران، آمریکا را دشمن خود می دانند و بخشی از مردم که روی آن تردید داشتند، در موضوع برجام و هسته ای به خوبی دشمنی آنها و مکر و حیله آنها برای خیلی از مردم روشن و شفاف شد.

سردار جعفری تصریح کرد: باید پرسید در این سال های اخیر و در این روزها خطر و تهدید اصلی علیه انقلاب اسلامی کدام است؟ در دهه اول و دوم انقلاب تهدیدهای امنیتی بود اما پس از جنگ تهدیدهای دیگری وارد عمل شد و نگران کننده است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر دائما از انقلاب اسلامی، نفوذ و توجه به این ابعاد خاص مربوط به انقلاب صحبت می کنند و بر اطلاعت نکردن از دشمن تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: هر امر مهمی نیاز به محور دارد و ولایت فقیه محور اصلی وحدت در انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که راهنما و رهبر این انقلاب اسلامی ولی فقیه است، گفت: جایگاه ولی فقیه برای هدایت انقلاب و هدایت جامعه در مسیر خودش به خصوص در ابعاد سیاسی است.

وی ادامه داد: برای شناختن دشمنان انقلاب اسلامی و اینکه عمل ما در مقابل آنها چگونه باشد باید دشمنان داخلی را هم بشناسیم زیرا تمام انقلاب های دنیا بیش از اینکه از دشمنان خارجی لطمه بخورند، از دشمنان و مخالفین داخلی لطمه می بیند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب و امام (ره) فرموده اند که نگران مسائل داخلی و مخالفت های داخلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: دشمنی های دشمنان بیرونی مانند امریکا و حزب بعث عراق که به نمایندگی از امریکا به ایران حمله کرد، تهدید علیه انقلاب اسلامی نبود و به یک فرصت بزرگ طلایی برای صدور انقلاب اسلامی به دنیا تبدیل شد و امام (ره) فرمودند ما در جنگ انقلاب را به دنیا صادر کردیم.

دشمن در داخل کشور سرباز و فرمانده دارد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این جنگ نرم که بخشی از آن توسط دشمنان خارجی برنامه ریزی، هدایت و پشتیبانی می شود و سربازان و فرماندهان میانی آن در داخل هستند، ما باید مراقب باشید و بدانیم که آن ها چه کسانی هستند.

وی بیان کرد: روزی مخالفت با انقلاب اسلامی و موضوعی به نام جنگ داشتیم اما مشکل اصلی انقلاب اسلامی با آن افراد و گروهی است که وحدت شکن هستند. حال سوال اینجاست که چه کسانی وحدت شکن هستند؟

وی ادامه داد: در مسائل مذهبی آنهایی که علیه شیعه و سنی حرکتی می کنند و اختلاف افکنی دارند، وحدت شکن هستند.

سردار جعفری اضافه کرد: در ابعاد سیاسی، ما هم باید توجه کنیم که وحدت شکن سیاسی کیست؟ کسی که با محور وحدت یعنی ولی فقیه مخالفت می کند، وحدت شکن است.

وی بیان کرد: ولایت فقیه محور و هدایت کننده مسائل سیاسی، امنیتی و دفاعی است. ولایت فقیه باید بیانیش فصل الخطاب، تعیین کننده و راهبرد ما باشد.

وی اظهار کرد: برخی مخالفت را به عمل هم می رسانند و برای تحقق افکار و اعتقادات سیاسی خودشان برنامه ریزی می کنند و این غیر از مسیر تعیین شده برای انقلاب است. این تغییر مسیر به معنی وحدت شکنی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی هر چه جلوتر می رود دشمنی ها بیشتر می شود و ما به این نکات و اصول در پیچ و خم های حساس انقلاب احتیاج داریم.

خطر فتنه ۸۸ برای انقلاب بیشتر از جنگ تحمیلی بود

وی با بیان این که نمی توانیم همیشه در گذشته زندگی کنیم، گفت: عده ای در کشور ادعای همراهی با نظام را می کنند، اما در عمل بر خلاف مسیر انقلاب حرکت می کنند. لذا ما باید هدف خود از وحدت را بدانیم و معانی اصول انقلاب را بشناسیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از مسئولین در کشور ما نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه ۸ ماهه سال ۸۸ موضع ندارند. فتنه ۸۸ بسیار خطرناکتر از هشت سال جنگ دوران انقلاب بود.

سردار جعفری تصریح کرد: به هیچ وجه خطر هشت سال جنگ با خطر فتنه ۸۸ قابل مقایسه نیست زیرا در هر دو نا امنی بود، اما ناامنی در فتنه ۸۸ خیلی بیشتر بود و هدف مستقیم فتنه، انقلاب اسلامی و تضعیف نقش ولایت فقیه بود.

وی خاطرنشان کرد: از معجزات فتنه ۸۸ مقاومت و پایداری مردم و نتیجه آن حماسه ۹ دی بود که یک‌صدا تمام مردم به نقش بی بدیل ولایت فقیه پی بردند.

وی اضافه کرد: باید ملاک ها و معیارهای ما نسبت به انقلابی بودن و مخالف انقلابی بودن روشن باشد. شیهدان جان خود را تقدیم همین هدف ها کردند و باید مراقب باشیم چه کسانی دنبال انحراف این مسیرها هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار