بازدید 22887

جوان: فیلترشکنی به نام احمدی‌نژاد

کد خبر: ۶۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۵ 19 September 2009
اخیراً فیلترشکن جدیدی در محیط وب از طریق سایت‌هایی همچون «بالاترین» تبلیغ و در اختیار کاربران فارسی قرار گرفته است که به نام رئیس‌جمهور ایران (!) معرفی می‌شود.

روزنامه جوان در روزنامه شنبه 28 شهریور نوشت:

(الف . پ) نام سایتی است که با آدرس‌های متفاوتی به کاربران از دام فیلترینگ فرار می‌کند. این سایت از طریق پروکسی قادر است تا تمام سایت‌هایی را که فیلتر شده‌اند باز نماید.

همچنین نسخه‌ای از نرم‌افزار فیلترشکن اولترا سرف متعلق به رادیو فردا را جهت دانلود به کاربران ارائه می‌دهد.

(الف .پ) که خود را اولین مبارزه فیلترینگ در ایران (!) معرفی می‌کند فهرستی از سایت‌های معاند و ضد انقلاب را در اختیار گذاشته که با یک کلیک قابل دسترسی است.

سایت‌های بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا، صدای آمریکا و رادیو زمانه از جمله رادیوهای بیگانه‌ای است که در این لیست قرار دارند.

همچنین آدرس‌های خبرنامه امیر کبیر، ادوار نیوز، سایت گذار، وی چینج، روز آنلاین، پیک نت، ایران پرس نیوز، پیک ایران، خبرنامه گویا از جمله پایگاه‌های هستند که در راستای براندازی نرم و پمپاژ اخبار و اطلاعات کذب و جهت‌دار در ایران پروکسی قابل دسترسی هستند.

پیگیری‌های انجام شده حکایت از عدم همکاری مناسب و سریع مسؤولان در جهت مبارزه با آماج جدید سایت‌ها و وبلاگ‌های معاند ضدنظام و پایگاه‌های جریان برانداز است. هر چند که با توجه به هشدارهای قبلی کارشناسان درباره آزادی کامل نرم‌افزار و سایت‌های فیلترشکن،VPNها و دیگر راه‌های فرار از فیلترینگ نشانی از ضعف اساسی سیستم فیلترینگ کشور دارد که توجه به عنایت مناسب مسؤولان را می‌طلبد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر