بازدید 1804

ادووكات سرمربي تيم فوتبال بلژيك شد

هفته قبل وقتي استعفاي وركوترن پيش آمد،‌ ابتدا قرار بود دستيار وي تا سه ماه ديگر كه زمان قرارداد ادووكات شروع مي‌شود، به طور موقت تيم ملي را هدايت كند، اما مسئولان با رايزني توانستند مربي هلندي را راضي كنند تا سه ماه زودتر كارش را شروع كند.
کد خبر: ۶۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۷ 19 September 2009
سرمربي سابق زنيت سن‌پترزبورگ هدايت تيم ملي فوتبال بلژيك را زودتر از زمان پيش‌بيني شده برعهده گرفت.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه اكيپ،‌ ديك ادووكات كه درابتداي ماه گذشته ميلادي به علت اختلاف با سران باشگاه زنيت و نتياج نامطلوب شغل خود را از دست داد، براساس توافق قبلي با فدارسيون فوتبال بلژيك،‌ تصميم داشت از ماه اكتبر مسئوليت اين تيم اروپايي را برعهده گيرد.

با اين حال وقتي هفته گذشته بلژيكي‌ها در راه جام جهاني 2010 مغلوب ارمنستان شدند و فرانكي وركوترن از مقام سرمربيگري اين تيم كناره گرفت،‌ بحث انتخاب جانشين پيش آمد كه در پي مذاكره با ادووكات‌،‌ اين مربي هلندي به جاي اكتبر، سه ماه زودتر كارش را شروع كرد.

يك مقام مسئول اين فدراسيون اظهار داشت: هفته قبل وقتي استعفاي وركوترن پيش آمد،‌ ابتدا قرار بود دستيار وي تا سه ماه ديگر كه زمان قرارداد ادووكات شروع مي‌شود، به طور موقت تيم ملي را هدايت كند، اما مسئولان با رايزني توانستند مربي هلندي را راضي كنند تا سه ماه زودتر كارش را شروع كند.

تيم بلژيك در گروه پنجم مقدماتي جام جهاني با 7 امتياز پس از اسپانيا (24 امتياز)، بوسني‌هرزگوين (16 امتياز) و تركيه (12 امتياز) در رده چهارم جدول قرار دارد. از اين گروه اسپانيا به جام جهاني صعود كرد.

ادووكات كه در تيم ملي كره جنوبي در سال 2005 الي 2006 كار كرد و دستيارش افشين قطبي (سرمربي كنوني تيم ملي ايران) بود، وي در سال 2007 زنيت را به مقام قهرماني ليگ روسيه رساند و در سال 2008 با اين تيم به مقام قهرماني جام يوفا دست يافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل