بازدید 12778
با محوریت مذاکره با غرب رخ داده است؛

ترافیک پیام‌های دیپلماتیک در تهران

ایالات متحده آمریکا سعی بر این دارد تا از طریق کشورهای ثالث و ارائه تحلیل و گمانه‌زنی از سوی آنان، موضعی رسمی از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران دریافت نماید.
کد خبر: ۶۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۰ 18 September 2009
دستگاه دیپلماسی ایران، روزهای پرمشغله‌ای برای دریافت، بررسی و تحلیل پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم «دیپلماتیک» را می‌گذارند.

به گزارش «فردا»، از چندی پیش تهران میزبان پیام‌های مختلفی از سوی مقامات غربی بوده است که عمده آنان از طریق کشورهای ثالث و تعداد قابل توجهی نیز از سوی خود آنان مطرح گردید.

به گفته یک منبع آگاه، محور این پیام‌ها بر خلاف انتظار، ابراز تمایل برای مذاکره در مورد چشم‌انداز رابطه جمهوری اسلامی ایران با آنان بوده است.

در همین حال، تحلیل پیام‌های واصله از سوی آمریکا نیز می‌تواند استراتژی این کشور در مورد رابطه با ایران را آشکار کند.

بنابراین گزارش، ایالات متحده آمریکا سعی بر این دارد تا از طریق کشورهای ثالث و ارائه تحلیل و گمانه‌زنی از سوی آنان، موضعی رسمی از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران دریافت نماید.

یک منبع آگاه در این رابطه به «فردا» می‌گوید:« تحلیل تحرکات برخی کشورها نشان از این دارد که طرف آمریکایی به هیچ وجه تمایلی به هزینه دادن برای ارتباط با ایران ندارد.»

وی در ادامه به ماجرای «پیشنهاد اوباما برای ارائه بوئینگ به ایران» اشاره کرده و می‌افزاید:« این پیشنهاد، آنطور که مطرح شد واقعیت نداشته و تنها مصرف رسانه‌ای داشت.»

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها در انتشار و "مانور" روی این چنین اخبار، از عدم هماهنگی ها نیز گلایه کرده و گفت:« در حالیکه هیچ مقام رسمی آمریکایی واکنشی به این خبر نداد، رسانه‌ها و غرب خواهان موضع رسمی ایران برای چنین شایعه‌ای جهت تدوین نحوه تعامل و استراتژی خود در قبال ایران بودند.»

وی تاکید کرد که «غرب برای تدوین استراتژی خود در قبال ایران به جای حساب باز کردن بر روی واکنش به شایعات، بر اساس تحرکات واقعی، حقیقی و رسمی قدم بردارد.»

این منبع آگاه در پایان از احتمال روی دادن تحولات جدید در نحوه تعامل ایران با اروپا خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار