بازدید 188754

چگونگی شناسایی برنج تقلبی حاوی پلاستیک

تولیدکنندگان چینی در حقیقت برنج مصنوعی تولید شده از پلاستیک و نشاسته سیب زمینی را به فروش می رسانند که در نهایت رایحه برنج به آن افزوده شده است.
کد خبر: ۶۴۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 11 December 2016
چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده برنج در جهان شناخته می شود. اما طی مطالعاتی که به تازگی صورت گرفت، مشخص شد که برنج چینی برای سلامت کلی بدن انسان می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا از پلاستیک تولید می شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از «اف‌اچ‌اف‌ان»، تولیدکنندگان چینی در حقیقت برنج مصنوعی تولید شده از پلاستیک و نشاسته سیب زمینی را به فروش می رسانند که در نهایت رایحه برنج به آن افزوده شده است. پس از بررسی های فراوان مشخص شده است که برنج مصنوعی چینی حاوی میزان پلاستیکی برابر با یک یک کیسه پلاستیکی کوچک است.

خوشبختانه با روش هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود می توان این برنج های تقلبی را شناسایی کرد.

آزمون هاون

مقداری از دانه های برنج را در هاون بکوبید. سپس نگاه دقیقی به آن چه در هاون وجود دارد، داشته باشید. اگر پودری سفید رنگ و یک دست شکل گرفته است به معنای ارگانیک بودن برنج است، اما اگر لکه ای زرد رنگ را مشاهده می کنید با برنج مصنوعی مواجه هستید.

آزمون آتش


تمام آن چه باید در این آزمایش انجام دهید آتش زدن چند دانه برنج است. اگر دانه ها شعله‌ور شوند به معنای مصنوعی بودن برنج است.

 
آزمون آب

یک قاشق غذاخوری برنج را درون یک لیوان آب بریزید. اگر دانه های برنج ته نشین شوند به معنای ارگانیک بودن برنج است.

آزمون کپک

یک مشت برنج را در آب بپزید. سپس، برنج را درون یک ظرف پلاستیکی ریخته و آن را در برابر نور خورشید به مدت چند روز رها کنید. اگر برنج طبیعی باشد شاهد کپک زدن آن خواهید بود، در غیر این صورت برنج مصنوعی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۴۳
اين آزمايش ها چرا قبل از ورود به چرخه مصرف توسط مسئولان مربوطه انجام نمي گيرد و اجازه فروش در بازار پيدا مي كنند خيلي ها ناچارا اين برنج ها را مصرف مي كنند.
پاسخ ها
محمد نصیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
دوست گرامی مسئولین کارهای مهمتری از قبیل دییید و دیییییییید دارند که باید به آنها برسند
200 تن لطفا دقت کنید
صرف نظر از مطلب مفيدتون، آيا مقدار توليد چين تنها سالي 200 تن برنج است؟؟؟؟؟!!!! فكر مي كنم اشتباه نوشته باشيد.
200 تن
بزرگترین تولید کنند برنج جهان
از این به بعد با تجهیزات ازمایشگاهی باید برویم خرید مواد غذایی. چون هیچ سازمانی مسوول این موضوع نیست!
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
اگر بیان به این مسائل برسند، دیگر وقت گپ زدن و روزنامه خواندن ندارند.
چه چیزمان طبیعیست که به این دلخوش باشیم؟از پنیر و کره و ماست و روغن ومیوه و گوشت و مرغ گرفته تا ماشین و دارو و ...
برنج بخته شده که در رستوران سرو میشود چگونه باید فهمید که آیا برنج کاملا ایرانی (ارگانیک) یا چینی و یا مخلوطی از این دو باشد
ايرو ديگه كوجوي دلم بزارم
با این همه تولید برنج داخلی و واردات زیانبار و خیانت بار از هند و پاکستان دیگه چه مرضی دارید که از چین برنج پلاستیکی وارد کنید .
200 تن! ما هم وارد می کنیم؟؟؟
اونوقت اون کسی که این رو وارد میکنه حکمش چیه؟
کسی که مواد مخدر میفروشه به نظرم بهتر از این آدمه چون اونی که مواد میخره میدونه داره چیکار میکنه اما ...
200 تن که میشه حاصل 5و6 تا کشاورز.
چه میزان از برنج معادل یک کیسه پلاستیکی با چه اندازه ای پلاستیک دارد؟ 1 گرم برنج معادل مثلا یک کیسه فریزر؟ 100 گرم برنج معادل یک کیسه پلاستیکی مثلا 20 گرمی؟ میزا پلاستیکش را دقیق مشخص کنید اقلا بدونیم .کجا میفروشن؟ چطوری وارد شده؟ بگید که نخریم
حالا بخورد ما میدن چه جوری بفهمیم ؟
همه اش 200 تن؟!!! دو سه تا روستا تو مازندران بیشتر از 200 تن برنج در سال تولید میکنن.
این برای چندمین بار است که سایت های خبری به اعداد و آماری که ارائه میدهند توجه نمیکنند.
چرا داعش با چینی ها کاری نداره؟
ممنون از راهنمایی .
بهتر نيست بجاي اين آزمايش ، از برادران قاچاقچي بخواهيم كه دست از واردات كليه اجناس چيني بردارند ؟
در حیرتم از اینهمه حقه بازی چینی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
برنج سرطانی برادران چینی رو بخوریم و بمیریم بهتره تا برنج سالم امریکایی رو بخوریم!!!!!
تابناک جان خواهشا این خبر ها رو پیگیری هم بکن که ببینیم چه سرانجامی دارد!! وقتی دیمی با هر کشوری چای شیرین می شیم .حتما چند وقت دیگه ...........
اون از خدا بی خبری که این برنج را وارد میکند آیا مسلمان است آیا ایرانی است
یعنی با تولید 200 تن برنج در سال می توان بزرگترین تولید کننده برنج شد . این مقدار در یکی از روستاهای ایران هرسال برداشت می شود . همینطور خبر از خودتان می سازید توسط افراد ناآگاه و بی سواد.
واردات اجناس به ظاهر با ارزش اما بی ارزش همه میدانند که توسط افراد معمولی وارد نمیشوند مانند خودرو لگنهای چینی یا برنج چینی و..... به جای راه تشخیص تقلبی بودن ، دست اون افراد رو اگر راست میگویید قطع کنید
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری مممممممممیرسد
200 تن که خیلی مسخره است! حداقل 200 هزار تن باید درست باشه که باز 200 هزار تن هم مقدار قابل توجهی نیست.
204 میلیون تن
خوبه دو ملت شارلاتان و حقه باز خوردن به پست همدیگه - ایرانی و چینی البته هر دو هم با تمدن هزاران ساله !!
هیچ محصول ساخت انسان نمیتواند با محصول طبیعی ساخت خداوند یکی شود.
پاسخ شایعه
۱- قطعه کلیپ منتشر شده همراه با متن شایعه که به وفور در فضاهای مجازی داخلی و نیز خارجی در حال انتشار می باشد،‌ ارتباطی با تولید برنج های تقلبی ندارد.
http://url.faranama.co/EW1hb
۲- دستگاه مشاهده شده در این قطعه ویدئویی و کارکرد آن مربوط به تولید یک نوع پلیمر صنعتی به نام گرانول می باشد. به نوعی از شکل پلیمر بدست آمده در پتروشیمی، که بصورت دانه بوده و برای مصارف و کاربردها باید ذوب و شکل دهی شود گرانول میگویند. برخی از انواع گرانول ها به لحاظ ظاهری شباهت بسیاری با دانه های برنج دارند.
http://www.aparat.com/v/MQxU5
http://url.faranama.co/Io02A
۳- دستگاه های استفاده شده درخط تولید برنج مصنوعی کاملا با دستگاه تولید گرانول متفاوت هستند.خط تولید برنج مصنوعی که همان خط فرآوری برنج و تولید برنج مصنوعی دانه بلند از برنج نیمدانه می باشد،‌ چندسالی است که با مجوز وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد و با استفاده از مواد اولیه ی برنج نیمدانه، نشاسته، آهن خوراکی و ویتامین اقدام به تولید برنج مصنوعی دانه بلند در ایران می نماید.
http://url.faranama.co/nFzg7
http://www.aparat.com/v/ixMX5
۴- فقر موجود در کشورهای جنوب شرق آسیا، تولیدکنندگان چینی را به این فکر واداشت تا با استفاده از رزین های صنعتی، برنج مصنوعی ارزان قیمت بسازند و بازار این منطقه را به دست آورند. در این راستا چندی پیش خبرهای کشف برنج های پلاستیکی توزیع شده در بازار کشورهای مالزی، اندونزی، ویتنام و هند، خبرساز شده بود. اما برنج های وارداتی به ایران باید حائز شرایطی مانند گواهی تاییدیه بهداشتی از سازمان های کنترل کیفیت و همچنین برچسب کنترل کیفیت روی هر بسته از محموله جهت قابلیت ردیابی محصول برای ورود به ایران باشند؛ که در غیر این صورت از واردات این محصولات جلوگیری به عمل خواهد آمد.
http://url.faranama.co/3Zlyb
http://url.faranama.co/1DID8
۵- از معایب تولید برنج های صنعتی با این روش این است که درصورتی که شرکت های تولید کننده از مواد اولیه طبیعی و خالص دریغ کنند و گریزی هم به مواد مصنوعی مانند رزین های صنعتی داشته باشند، منتج به تولید برنجی تقلبی و ناسالم خواهد گردید. لذا تهیه این محصول از واحدهای صنفی معتبر و دقت در خرید و مصرف آن (بخصوص انواع وارداتی تحت عنوان برنج هندی یا غیره)، همواره می بایست در نظر گرفته شود.
http://url.faranama.co/UdYXH
البته مطلب مفیدی بود.
گویا مسئولین در راستای خودکفا شده هرچه بیشتر مردم رفته رفته وظیفه نظارت و بررسی در همه موارد را به مردم تفویض نموده و تنها زحمت دریافت حقوق ها و اختلاس ها را بخود می دهند.
ممنون که در نبود پاسخگویی از هیچ سو با درج این مطالب لااقل مردم را کمک می کنید.
در دنیای امروز اگر می خواهی پلاستیک را بجای برنج و گوشت فاسد را بعنوان کالباس و سوسیس و ... نخوری، به روستا برو خودت بکار و خودت بدوش و خودت درست کن و خودت بخور. در غیر اینصورت هرچیزی به خوردت خواهند داد
مگر تو این مملکت هیچ ارگانی برای کنترل کیفیت و کمیت واردات وجود ندارد. نکند اونیکه باید کنترل کنه ، خودش وارد کننده باشه
مواد غذایی تا این حد خطرناک و عدم پیگیری و نظارت هم تا این حد وحشتناک؟؟؟؟
درحیرت نشوببین
اینهمه پول مالیات ازمردم میگیرن بایدبه مردم خدمت رسانی کنند.
پس ورارت بهداشت و سازمان استاندارد کحا تشریف دارن؟ این کارها وظیفه این سازمانهاست.
به نظرم اونی که کراک میفروشه جرمشکمتره! چون خریدار حداقل میدونه داره چی میخره
بنده خودم بازرس بهداشتم...تقریبا همه اجناسی که در سطح عرضه و سوپرمارکتهاست ایرادهای بهداشتی دارد و از ورود آنها از خارج یا تولید آنها در داخل هیچ جلوگیری نمیشود چون کسی جرات درافتادن با بزرگان را ندارد فقط از ما کارمندان ساده توقع دارند با مغازه داران بینوا دربیافتیم و اجناس را از حدود 400 تا 500مغازه زیر پوششمان جمع آوری کنیم
وقتی هم در جلسات عنوان میکنیم خب به پلیس بگویید جلوی ورود فلان جنس را به داخل شهر بگیرد یا اینکه درب کارخانه ش را ببندید بهمون میگن شما وظیفه خودتان را انجام بدید
کاش فقط مشکل برنج بود
عزیزان همو طن برنج وارداتی نخوررید چون همه انها سرطان زاس برنج واقعی بخرید
سلام ترخدا رسیدگی کنید مردم گرفتاری زیاد دارن اعتماد مردم از خدتون کم نکنید پل سرات هم هست من نمگذرم اگر اینجور باشه ولی شایه است چون هندی مصرف مکننم روی اب نیامده دشمن شایه پراکنی مکنه که مارو از نظام جدا کنه گوش نکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان