بازدید 3727

لاریجانی: ارتباط منافع ملی با مسئله فلسطین

رئیس قوه مقننه خواستار دقت و حساسیت مسئولان و جناح ها شد و گفت: باید در بیانیه ها و صحبتها خیلی دقت نماییم تا منافع ملی کشور ما خدشه دار نشود زیرا امروزه ایران نیازمند حرکت پرشتاب در توسعه است.
کد خبر: ۶۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶ 18 September 2009
رئیس مجلس گفت: دفاع از مردم مظلوم فلسطین علاوه بر وظیفه دینی با منافع ملی ما نیز در ارتباط است و هرگز نباید از این موضوع دست بکشیم.

به گزارش مهر از قم، دکتر علی لاریجانی پس از پایان راهپیمایی پرشور مردم قم در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت طی سخنانی دفاع از مردم فلسطین را یک وظیفه دینی دانست و گفت: کمک و دفاع از مردم مظلوم فلسطین علاوه بر اینکه یک وظیفه دینی است و با منافع ملی ما نیز مرتبط است.

وی تصریح کرد: ملت ایران همواره با تاسی به بنیانگذار کبیر انقلاب حمایت خود را از مردم مظلوم و رنجدیده فلسطین اعلام داشته و اعلام می دارد.

لاریجانی گفت: مسئله فلسطین در قلب مسلمانان جای دارد و مسجد الاقصی چیزی نیست که بشود از ذهن و قلب مسلمانان حذفش کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اظهارنظرها در خصوص مسئله فلسطین خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از سیاسیون امروز وانمود می کنند که مسئله فلسطین به ما مرتبط نیست در حالیکه باید توجه داشته باشیم مسئله فلسطین برای کشور و منافع ملی ما بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: فلسطین قبله مسلمانان است و روز قدس تنها روز یک ملت نیست بلکه روز آزادمندی و عزت مسلمانان است.

نماینده قم در مجلس در ادامه با اشاره به ابتکار حضرت امام در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: بی خیالی برخی از کشورهای اسلامی در قبال مسئله فلسطین این رژیم منحوس را به زورگویی کشاند و اگر انقلاب اسلامی و روحیه توجه به مسلمانان نبود شرایط در این کشور اشغالی عوض نمی شد.

لاریجانی با اشاره به حوادث پس از انتخابات بیان داشت: اسرائیل و آمریکا تصور می کردند مسائل پس از انتخابات ایران را از توجه به فلسطین غافل داشته است در حالیکه این یک فکر بسیار اشتباه است و ملت ایران به صورت یکپارچه و یکصدا در مقابل هر تحرک و اقدامی که منافع ملی کشور را تهدید کند پاسخ دندان شکنی خواهند داد.

وی گفت: ما امروز اعلام می کنیم که آمریکا متحد یکپارچه رژیم صهیونیستی است و باید مادران سربازان خود را داغدار نکند.

طرح جدید آمریکا برای فلسطین هویت اسلامی مسجدالاقصی را زیر سئوال می برد

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش طرح جدید آمریکا برای فلسطین را طرحی مذبوحانه و موذیانه توصیف کرد و گفت: این طرح یک نوع فریبکاری سیاسی برای حل مشکل شکست سیاسی اسرائیل است، این طرح ظاهری بزک کرده اما باطنی موذیانه دارد.

لاریجانی گفت: این طرح هویت اسلامی مسجدالاقصی را از بین برده و تنها از آن به عنوان یک اثر باستانی می سازد.

وی عدم برخورداری دولت فلسطین از حق امضا، خلع سلاح مقاومت و تبدیل آن به یک حزب سیاسی و همچنین تصرف همه جانبه رژیم غاصب بر مرزهای زمینی و هوایی فلسطینیان را از جمله تبعات این طرح عنوان کرد و گفت: مسلمانان سلیم النفس هستند ولی ساده لوح نیستند که این طرح را بپذیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اوباما یک فضاحت در حقوق بشر است افزود: عدم بازگشت فلسطینیان آواره به سرزمین اصلی خود از دیگر پیامدهای این طرح است که لکه سیاهی در تاریخ بشریت خواهد بود.

آمریکاییها می خواهند حقوق فلسطین را به مزایده بگذارند

لاریجانی گفت: اینها می خواهند حقوق ملت فلسطین را به مزایده بگذارند و این طرح نتیجه خواب آلودگی ایالات متحده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور از نیاز کشور به وحدت و همدلی سخن گفت و افزود: ایران اسلامی با تمسک به مبانی الهی راه خود را پیدا کرده و با هیاهوهای تبلیغاتی ثبات خود را از دست نمی دهد کما اینکه در طول این 30 سال به رغم تبلیغات و دشمنیها سرافرازی و اقتدار خود را حفظ کرده است.

رئیس مجلس خواستار پرهیز مسئولان و جناحها از مسائل اختلاف افکن شد و گفت: برای حفظ منافع کشور امروز ما باید روز اصول انقلاب تمرکز کرده و آنها را حفظ نماییم.

لاریجانی تاکید کرد: ما باید ضمن ادامه دادن راه امام و شهدا و تبعیت از قانون اساسی و نظرات رهبر فرزانه انقلاب برای توسعه کشور بیش از بیش تلاش نماییم.

اختلاف نظر در صورت پایبندی به اصول راهگشاست

وی تصریح کرد: اگر از صمیم قلب به این اصول پایبند باشیم اختلاف نظر می تواند راهگشا باشد اما اگر اختلافات به نزاع و بدگویی منجر شود به هیچ وجه سودمند نخواهد بود.

رئیس قوه مقننه خواستار دقت و حساسیت مسئولان و جناح ها شد و گفت: باید در بیانیه ها و صحبتها خیلی دقت نماییم تا منافع ملی کشور ما خدشه دار نشود زیرا امروزه ایران نیازمند حرکت پرشتاب در توسعه است.

لاریجانی تصریح کرد: فرمایشات رهبری در دیدار با هیئت دولت منشور بسیار جامعی است که می تواند ما را در رسیدن به این اهداف کمک نماید.

وی همچنین اضافه کرد: مجلس با پایبندی به اصول فوق و پیروی از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب یک فضای معمولی و شایسته را برای کمک به دولت و توسعه کشور پیگیر است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب مشکلات کشور مرتفع شود.

نماینده قم در مجلس در بخش پایانی سخنان خود از توجه ویژه مجلس به پیگیری مسائل قم خبر داد و گفت: خوشبختانه هم اکنون پروژه های مهمی در شهر مقدس قم در حال اجراست و مجلس نیز توجه خاصی به رفع مشکلات قم دارد.

لاریجانی همچنین از مسئولان استانی خواست در جذب بودجه ها سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل