بازدید 3365

كرزاي:تقلب انتخاباتي بسيار جزيي بود

گر تقلبي رخ داده است بايد مورد بررسي قرار گيرد اما تحقيقات و بررسي‌ها بايد منصفانه و به دور از غرض ورزي انجام شود. من اميدوارم كه دوستان خارجي‌مان به مردم افغانستان احترام گذاشته و بدون دخالت در كار كميسيون مستقل انتخابات و كميسيون شكايات انتخاباتي اجازه دهند كه اين دو كميسيون بررسي‌هاي لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۶۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۰ 17 September 2009
حامد كرزاري با تكذيب تقلب در انتخابات ماه گذشته افغانستان از شركاي خارجي‌اش خواست تا در خصوص اتهامات تخلف و تقلب در انتخابات دخالت نكنند.

به گزارش ايسنا، در پي اعلام كامل نتايج اوليه انتخابات رياست جمهوري افغانستان و اتهامات بروز تقلب در اين انتخابات حامد كرزاي، رييس جمهور افغانستان در جمع خبرنگاران گفت: رسانه‌ها گزاش دادند كه تقلب گسترده‌اي صورت گرفته است اما تقلب آنچنان گسترده نبوده و اگر تقلبي وجود داشته باشد بسيار جزيي بوده است كه در همه جاي دنيا اتفاق مي‌افتد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، كرزاي در اين جلسه اظهار داشت: اگر تقلبي رخ داده است بايد مورد بررسي قرار گيرد اما تحقيقات و بررسي‌ها بايد منصفانه و به دور از غرض ورزي انجام شود. من اميدوارم كه دوستان خارجي‌مان به مردم افغانستان احترام گذاشته و بدون دخالت در كار كميسيون مستقل انتخابات و كميسيون شكايات انتخاباتي اجازه دهند كه اين دو كميسيون بررسي‌هاي لازم را انجام دهند.

كرزاي همچنين گفت، به نتايج تحقيقات اين مراجع انتخاباتي احترام خواهد گذاشت.

اين در حاليست كه هيات نظارتي اتحاديه اروپا كه به افغانستان اعزام شده بود روز چهارشنبه اعلام كرد كه اين هيات يك و نيم ميليون راي مشكوك را شناسايي كرده است كه از اين تعداد ‌١/١ ميليون راي به نفع حامد كرزاي بوده است.

دفتر ستاد انتخاباتي كرزاي نيز در پاسخ به اين ادعا، اتحاديه اروپا را به دخالت متهم كرده و ادعاي آن را جانبدارانه، غيرمسوولانه و مغاير با قانون اساسي افغانستان خوانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل