بازدید 11457
وزارتخانه‌های علوم و بهداشت پاسخ دهند؛

تأیید مدارک دانشگاه‌های عربی با نام مجعول برای خلیج فارس؟!

نکته جالب اینجاست که کشورهای عربی، استفاده از نام خلیج بدون کلمه فارس را هم لطف خود نسبت به حساسیت ایرانیان عنوان می‌نمایند!! لازم به ذکر است که متأسفانه اوباما در قاهره برای نخستین بار و برای خوشایند کشورهای عرب با حذف کلمه Persian از واژه بی‌معنا و ابتر Gulf برای «خلیج فارس» استفاده کرد...
کد خبر: ۶۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۱ 19 September 2009

در حالی که توطئه‌های جهانی علیه ایران هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و هر روز شاهد اقدامات خزنده و ادعاهای جدید توسعه‌طلبانه همسایگان شمالی، غربی و جنوبی علیه تمامیت ارضی ایران هستیم، وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اقدامی نابخردانه و تأمل برانگیز دانشگاه‌های عربی که از نام مجعول برای «خلیج فارس» استفاده کرده‌اند، در فهرست دانشگاه‌های مورد تأیید خود قرار داده‌اند! که از آن جمله می‌توان به دانشگاه «الجامعه الخليجيه» در بحرين اشاره نمود.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نیز در فهرستی که شامل اسامی ‌١٧١ دانشگاه علوم پزشكي خارجي مورد تأیید در ‌٣١ كشور است، نام تأمل برانگیز و توهین آمیز «Gulf Medical University Ajman» کشور امارات را نیز قرار داده است؛ کاری که علاوه بر فرار سرمایه‌های ملی از کشور، زمینه جذب ناآگاهانه بسیاری از جوانان طالب علم ایران زمین را در زیر این نام دروغین و جعلی و در پی آن به رسمیت شناختن آن را فراهم آورد.


آنچه در این میان، مهم است، این که کشورهای عربی با ترفند‌های گوناگون کمک‌های مالی و تجهیزاتی و غیره به افراد و نهاد‌های گوناگون، همواره در صدد جا انداختن نام جعلی برای «خلیج فارس» هستند که نمونه اخیر آن را در گستاخی بی‌شرمانه آنان، مبنی بر درخواست از ایران برای حذف نام خلیج فارس و حتی نقشه ایران از بازی‌های اسلامی دیدیم؛ بازی‌هایی که میلیاردها تومان از بودجه مملکت را از آن خود کرده است.

این گزارش می‌افزاید: نکته جالب اینجاست که کشور‌های عربی، استفاده از نام خلیج بدون کلمه فارس را هم لطف خود نسبت به حساسیت ایرانیان عنوان می‌نمایند!! لازم به ذکر است که متأسفانه اوباما در قاهره برای نخستین بار و برای خوشایند کشورهای عرب با حذف کلمه Persian از واژه بی معنا و ابتر Gulf برای «خلیج فارس» بهره برد.

از سوی دیگر، دولت‌های پان عربیست ضد ایرانی به روش‌های گوناگون می‌کوشند تأیید مقامات رسمی دولت ایران را برای ترویج نام جعلی خلیج یا خلیج ع... برای خلیج فارس به دست آورند که نشاندن رئیس دولت ایران در زیر تابلوی نام خلیج ... در قطر و توزیع و تبلیغ گسترده عکس‌های آن در جهان در همین راستا قابل ارزیابی است.


در ادامه این گزارش می‌افزاید: هشیار باشیم که جریان‌های ضد ایرانی در عرصه‌های گوناگون علمی، ورزشی، سیاسی و... نهایت تلاش و امکانات خود را به کار بسته‌اند تا ایرانیان را نسبت به پیشینه تمدنی، تاریخی و جغرافیایی تمامیت ارضی کشور خود به ویژه در پاسداشت نام «خلیج فارس» در آغاز منفعل و سپس بی تفاوت کنند.

اینان همان گونه که نام دریای واقع در جنوب بلوچستان را در سده گذشته و بی خبری ایرانیان از دریای «پارس» و دریای «مکران» به دریای «عرب» و دریای «عمان» تغییر داده‌اند، می‌کوشند تا با هویت زدایی از نام کهن «خلیج فارس» و کرانه‌های همیشه ایرانی جنوب خلیج فارس، زمینه و بستر برنامه‌های شوم خود را برای تجزیه ایران در آینده نقشه راه خود فراهم سازند.

به نظر می‌رسد، شایسته باشد که وزارتخانه‌های علوم و بهداشت با توجه به پیامد‌های متصور پیش بینی نشده نسبت به تجدید نظر در تأیید دانشگاه‌هایی که اصول اولیه علم و پژوهش یعنی پایبندی به حقیقت و واقعیت‌های علمی و تاریخی را در نامگذاری خود رعایت نکرده و از نام جعلی برای «خلیج فارس» استفاده کرده‌اند، اقدام لازم و قاطع انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
هردم ازاین باغ بری می آید تازه ترازتازه تری می آید. خدا عاقبتمون رابخیرکند...
اگر نام اصلی دریای عمان ، دریای پارس است پس لازم است با ارائه اسناد تاریخی به جوامع بین المللی نام آن را برگردانیم تا اولا به حقمان برسیم و دوما اعراب را در موقعیت دفاعی قرار دهیم و در سایه آن نام خلیج فارس را نگهداریم.
تشکر زیاد از تابناک، به عنوان تنها سایت واقعا ایرانی که برای تمامیت ارضی ایران احساس مسوولیت می کند.
تو ضیح مفید شما در باره تغییر نام دریای فارس کاملا به جا است که از غفلت ایرانیان در گذشته ناشی شده و در نقشه های قدیمی هم قابل مشاهده است که ای کاش شما هم از آن استفاده می کردید.
در باره این اقدام نابخردانه وزارت علوم و بهداشت باید گفت وقتی میهن دوستی در ایران گناه شمرده می شود این گونه اقدامات ضد ملی توسط مسوولان ضد ملی آخرین بار هم نخواهد بود.

به امید بازگشت سرزمین های از دست رفته ایران شمال،جنوب،شرق و غرب ایران بزرگ.

پاینده ایران و ایرانی
اصلا ربطي نداره
بهتر است سرود دعوت به روز قدس كه از تلوزيون ايران پخش شد را با دقت گوش كنيد !!
نکنه میخواستید اسم دانشگاه رو بذارن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بحرین
ممنون از شما تابناکی های عزیز که حداقل شما به فکر کشور هستید.استوار باشید
يادش بخير وقتي دبستان مرفتم اسم درياي عمان روي نقشه ها درياي هرمز بود
حساسیت شما جای تقدیر دارد. ولی صحیح نیست که برای داغ کردن خبر، مطالب نادرست در آن داخل کنیم. تابلوی بالای سر رییس دولت ایران، خلیج عربی نبوده. اگر با زبان عربی آشنا باشید خواهید دانست که در عبارت دول الخلیج العربیة، عربیة صفتِ دول است نه خلیج. و اگر می خواستند خلیج عربی بگویند باید می نوشتند دول الخلیج العربی.
آقا توجه کنید! این یکی دیگه
جامعه الخلیج العربیه نیستا! به دوستان صرفی و نحوی بگویید
دوستان اگر قرار بر حمایت از تمامیت ارضی باشد باید سراغ دریای خزر برویم چراکه اگر اینجا اسم عوض شده آنجا سهم ایران تغییر کرده است
کامنت اولی تن شاعر را در گور لرزانده است!! عزیز من:((هر دم از این باغ بری می رسد....)).
آقای رئیس جمهور هولوکاست را ول کن خلیج و بچسب.
این هم اضافه بر کلی نابخردی های تابناک!
من به خداوندی خدا قسم من از روز اول به این اوباما خوش بین نبودم و نخواهم بود.
ببینیم وزیر بهداشت جدید چه خواهد کرد در روزهای آغازین وزیر شدنشان.
چون تابلو نام جلیج عربی را تداعی مینموده نشستن رئیس جمهور زیر آن درست نبوده
میگم اصلا این خلیج عر**بی نگفته باشند
بلخره خلیج که گفتن؟
ما خلیج داریم؟ من نیم شناسم
من خلیج فارس فقط می شناسم.
بالاخره عبارت فارس آن كجاست دول الخلیج العربیة يعني كشورهاي عربي خليج و متاسفانه فارس ندارد
چو ايران نباشد تن من مباد.
باعرض پوزش و باتشکراز یادوری دوست محترم بابت اشتباه شعر" می رسد و می آید "به علت غمی که دروجوم رخنه کرده اشتباه تایپ شد.

خدا کنه که آقای المتکی نفهمه
اگرنه که ناراحت میشه
حداقل خوبه تابناک یه رگه هایی از ایرانی بودن توش موتده.
نام دریای عمان دریای مکران است
(سیستان - بلوچستان)

تنها خلیج فارس
الخلیج الفارسی
just Persian Gulf
درود بر ایران و ایرانی
اونایی که سرتون رو تو برف کردین .آخه شما می گین زیر تابلوی خلیج عربی ننشسته بلکه زیر تابلو خلیج نشسته .آخه بالاخره باید خلیج باشه یا خلیج فارس.
یه نصیحت :از داستان افشین قطبی یه کم درس بگیرید و یکم چشماتون رو باز.
خجالت بر مدعیان دروغین دفاع از ایران
آقا چرا از کاهش فاجعه بار کیفیت تحصیلی و علمی دانشگاه های داخلی (حتی دانشگاه های درجه یک دولتی و آزاد) بخاطر افزایش کمیت نمی نویسید که باعث شده بسیاری از جوانان تحصیل در دانشگاه های درجه چندم خارجی را به تحصیل در دانشگاه های ایران ترجیح دهند ؟؟؟ یکی از دوستان من فارغ التحصیل رشته نرم افزار کامپیوتر از اوکراین است. وقتی اورا با خودم مقایسه می کنم که با وجود تحصیل در یک دانشگاه آزاد درجه یک و چند سال سابقه کار ، از نظر علمی از او پایین تر هستم احساس سرخوردگی می کنم. (ضمنا دانشجوی فعال و درسخوانی هم بودم)
;عبارت دول الخلیج العربیة عربیة صفتِ دول است نه خلیج
حرف شما درست جناب طرفدار‌ پس فارس-ش کو؟ خلیج کافیه؟
اون کسی که میگه "دول الخلیج العربیة" صفت برای "دول" بکار رفته باید بگم وا اسفا از این وطن فروش بی ... که حتی معنی این جمله رو نمی فهمی بعد میای نظر می دی.
اعتبار سطح علمی دانشگاه چه ربطی به استفاده کردن یا نکردن از یک نام خاص دارد. تا کی این ایرانی بازیهای متعصبانه را میخواهید به هر حریمی بکشانید. ساحت علم و تعیین عینی ارزش و مقدار اشیا جای بازی کودکان و تعصبکاری نیست.
اون آقايي که سوزنش روي دول الخليج العربيه گير کرده!! اونقدر با کلمات بازي کن و اين حروف رو جابجا کن تا 10 تا توجيه ديگه پيدا کني آخرش ببين چي گيرت مياد. راستي زير برف سرده ها يه وقت سينوسات سرما نخورن!!!!
با این کامنت شدیدن موافقم :"اگر نام اصلی دریای عمان ، دریای پارس است پس لازم است با ارائه اسناد تاریخی به جوامع بین المللی نام آن را برگردانیم تا اولا به حقمان برسیم و دوما اعراب را در موقعیت دفاعی قرار دهیم و در سایه آن نام خلیج فارس را نگهداریم."
بنشرم باید دست پیش رو بگیریم که پس نیوفتیم!!!
ولی کو گوش شنوا! میگیم چرا زیر پرچمی نشستی که نوشته خلیج عربی می رن استاد زبان عرب میارن 1 ساعت تشریح کنه که این ال وقتی نچسبیده باشه یعنی چی!!! آخه بگو پدر بیامرز مگه همه استاد زبان عربن که اینو بدونن؟!؟!؟! استغفرالله!!!
بله نام قديمي و درست درياي موسوم به عمان درياي پارس هست. نقشه و اسناد آن هم به وفور وجود دارد.
زنده باد ایران
ماهم ایالات متحده آمریکا را The United و انگستان را The Kingdome مینامیم.
خدمت دوستی که گفته تابلوی بالای سر رئیس جمهور چنین و چنان بود عرض کنم که شما انگار ملتفت نیستید...نکته اینجاست که اونا باید بگن خلیج فارس نه خلیج و نه خلیج عربی...اونا منظورشون از گفتن خلیج به جای خلیج فارس اینه که فارس رو بندازن و منظورشون از خلیج , خلیج عربی هست...
نکته جالب در خط هوایی بحرین Gulf Air این است که بر روی نقشه GPS در طول پرواز است.Persian gulf
حساسیت شما جای تقدیر دارد. ولی صحیح نیست که برای داغ کردن خبر، مطالب نادرست در آن داخل کنیم. تابلوی بالای سر رییس دولت ایران، خلیج عربی نبوده. اگر با زبان عربی آشنا باشید خواهید دانست که در عبارت دول الخلیج العربیة، عربیة صفتِ دول است نه خلیج. و اگر می خواستند خلیج عربی بگویند باید می نوشتند دول الخلیج العربی.


برادر محترم حرف شما درست ولی این بهانه ای نمیشود که اسم فارس حذف شود
شما خودتان قبول داشته باشید که با تبصره اسم فارس را حذف کنند تازه چه ربطی به صرف و نحو دارد چرا نمیخواهید بدانید که اسم فارس حذف شده ایا حذف آن شما را ازار نمی دهد
باید از هر ابزاری برای تثبیت نام خلیج فارس استفاده کرد ولی به رسمیت شناختن علمی دانشگاههای معتبر بحث دیگری است که ارتباطی به عنوان خلیج یا خلیج فارس ندارد
استان يحرين بايد به سرزمين مادري بازگردد.
برادری که میگه عربیه به دول برمیگرده نه به خلیج انگار مثل احمدی نژاد حواسش نیست که ما با خود به کار بردن کلمه خلیج به جای خلیج فارس هم مشکل داریم.
درود بر شما تابناکی های عزیز. من منتقد شما در زمینه گرایشهای سیاسی هستم ولی ظاهرا فقط شمائید که به اسامی صحیح جغرافیایی (خلیج فارس و دریای مازندران)در عمل اهمیت می دهید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار