بازدید 39604

شليک پي در پي گلوله به روزه‌خوار فراري

کد خبر: ۶۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۲ 17 September 2009
افسر يک کلانترى که به دنبال بى‌توجهى راننده جوان به فرمان ايست او، با شليک گلوله راننده را از پا درآورد، ديروز در دادگاه کيفرى تهران محاکمه شد.

به گزارش «حيات نو» به نقل از ايسكانيوز، شليک پياپى شش گلوله، عصر 23 مهر 1384 در خيابان «دلگشا» لرزه بر جان مردم انداخت و آنان با بدن خون آلود راننده 22 ساله‌اى به نام «مصطفي» روبه‌رو شدند.

در آن ميان، افسر کلانترى 132 نبرد به نام «محسن» که به دنبال بى توجهى راننده جوان به فرمان ايست دست به سلاح برده بود، «مصطفي» را به بيمارستان ناجا رساند اما او به خاطر شدت خونريزى جان باخت.

بدين ترتيب بازجويى از متهم و همکارانش آغاز شد و «محسن» درباره جزئيات تيراندازى گفت: در خيابان سرگرم گشت بودم که ديدم يک راننده در ملأعام، روزه‌خوارى مى‌کند. همان موقع فرمان ايست دادم که «مصطفي» دستپاچه شد و بر سرعت خودرواش افزود.وى ادامه داد: به دنبال تعقيب و گريز، راننده در پشت چراغ قرمز متوقف شد و من از ماشين ناجا پياده شدم. سراغش رفتم اما او مى‌خواست فرار کند که تيراندازى کردم.

همچنين شاهدان عينى تأييد کردند، وقتى افسر کلانترى به سمت خودرو «مصطفي» مى‌رفت، اين پسر تصميم داشت فرار کند که پنج گلوله از فاصله نزديک شليک شد. به دنبال اعتراف‌هاى «محسن» کيفرخواست صادر و به شعبه 71 دادگاه کيفرى تهران فرستاده شد. هيأت قضايى پس از شور، اين افسر را گناهکار شناخت و به مرگ محکوم کرد.

اين گزارش مى‌افزايد: رأى اما با اعتراض وکيل مدافع متهم در ديوان عالى کشور شکست و ديروز «محسن» در شعبه هم‌عرض (74 دادگاه کيفرى تهران) پاى ميز محاکمه ايستاد.

در اين نشست که به رياست قاضى «حسن تردست» و با حضور چهار مستشار تشکيل شد، ابتدا «ا..يار شکاري» به عنوان نماينده دادستان، کيفرخواست را خواند و براى «محسن» به اتهام جنايت عمدي، تقاضاى اشد مجازات کرد.

سپس پدر و مادر قربانى در جايگاه ويژه قرار گرفتند و براى متهم، حکم مرگ خواستند. نوبت دفاع به ستوان دوم «محسن» که رسيد آدمکشى را غيرعمد خواند: «وقتى ديدم راننده جوان در حال روزه‌خوارى است، فرمان ايست دادم؛ اما او از اجراى دستور، امتناع کرد. سپس به دنبال تعقيب و گريز خودرو را متوقف کردم و مدارک خواستم که راننده، دنده عقب گرفت تا فرار کند. به همين خاطر به صورتش اسپرى اشک‌آور پاشيدم.»

وى توضيح داد: راننده فرار کرد که من و همکارم تعقيبش کرديم و با رعايت قانون به کارگيرى سلاح گرم، لاستيک ماشين را نشانه رفتم. «مصطفي» باز هم تسليم نشد و زمانى که در ترافيک، گير کرد جلو رفتم. راننده در همان لحظه دستش را به زير صندلى برد تا خود را مسلح کند که من متوجه شدم و او را خلع سلاح کردم. هنگامى که او را از ماشين پياده کرديم به طرف من آمد تا اسلحه‌ام را بگيرد. من هم هل شدم و چند قدم به عقب برگشتم که دستم لرزيد و...

قاضي گفت: شهادت شاهدان حاکى از اين است که در رساندن «مصطفي» به بيمارستان تعلل کرده‌اي، چرا؟ متهم پاسخ داد: مى‌خواستم راننده زخمى را با ماشين خودش به بيمارستان برسانم اما لاستيک آن پنچر بود. به دنبال جک مى‌گشتم تا پنچرى بگيرم و بعد مجروح را به بيمارستان برسانم!

متهم در آخرين دفاع اظهار داشت: من قصد کشتن کسى را نداشتم و فقط مى‌خواستم وظيفه‌ام را انجام بدهم. بنابراين گزارش، در پايان هيأت قضايى به شور نشست تا رأى تازه‌اى صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
واقعا شرم آوره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خواهشا تفنگ رو از دست افرادی که مشکل روحی دارن بگیرین
متاسفم
چه داستان پردازی قشنگی!
افسر استخدام کردن یا روانی ، اینم از امر به معروف و نهی از منکر ما!!!!
واقعا شوکه کننده و غیر قابل باور. افرادی مانند این قاتل لرزه بر تن این ملت شهید پرور می اندازند. امیدوارم مسئولین هر چه سریعتر این جنایتکار رو بر پای اعدام در ملا عام بیارن
این بار اول نیست.بار آخرم نیست که افراد غیر حرفه ای باعث افتضاح در نیروی انتظامی میشن.
اونطور که متهم گفته مرحوم روزه خوار نبوده جکی جان بوده
اين يك نمونه بارز از بي لياقتي و مديريت در نيرو هاي ناجا است كه و اين افسر بيچاره فداي بي سوادي و آموزش لازم نديدن مي شود. اينها هم خود را فدا مي كنند هم اسلام را بد نام مي كنند و هم مردم را به هلاكت مي رسنند و خانواده ها را بد بخت مكنند.
دلم مي خواهد خواهر برادران مومن يك نظري هم روي اين مطلب بدهند تا بفهميم توي سر بسيجيان و اصولگرايان اسلامي چي مي گذرد ؟؟ من نمي دانم اگر خدا مي خواست يعني نمي توانست همه را روزه گير و نماز خوان بيافريند كه اينها اينجوري مردم را ميكشند كه زوركي بفرستندشان بهشت؟؟؟ خدايا ببين چه می کنند
اسلامه جدیده. به خاطر روزه نگرفتن دستور تیر داشته
حالا چه عجله ایی بوده .میداده سرراه پنچری را هم میگرفتند یک کارواشی را هم میرفتند بعد حالا مجروحو میرسوندند
من قصد کشتن کسى را نداشتم و فقط مى‌خواستم به یکی گیر بیخودی بدم تا با دوستم تفریح کنیم و در کنار این تفریح وظيفه‌ام را هم انجام بدم!!!؟. آخه برای امر به معروف و نهی از منکر! برای کسی اسلحه می کشن؟
چرا دنبال دکان پنجرگیری نگشتی چون ممکن بوده است لاستیک زاپاس هم کم بوده باشد؟
وای بر شما که با اسلام چه کردید روزه خوار را می کشید ؟! مگر می شود روزه را اجباری کرد نماز را اجباری کرد مگر جز اینست که (لا اکراه فی الدین قد تبین رشد من الغی ...) خدا به داد اسلام برسد
از روزه خواری تا آدم کشی. به نظر شما هر کسی میتونه امر به معروف کنه؟
اگر هم روزه خوارى مى كرد, شايد دليل داشته باشد, مثلا بيمار بوده يا از سفر برگشته.
اصلاً امر بمعروف كه به زور نميشه, نتيجه عكس داد.
همينطوري پيش بريم يه عده ادعاي خدايي ميكنن. البته بعيد نيست كرده باشن و ما خبر نداريم. همين دنيا جهنم درست ميكنيم واسه ملت كه اون دنيا اذيت نشن!
آقا بگین زود بفرستنش بیرون تا بقیه روزه خوارها آخر ماه رمضانی فرار نکنند!!!
با سلام. ينده فوق ليسانس حقوق جزا و جرم شناسي هستم. با توجه به آشتايي بنده با قوانين به كارگيري سلاح بايستي عرض شود كه متاسفانه قتل از نوع عمد محسوب ميشود.
عجب دروغ شاخداري! مجروح داره ميميره آقا مي خواست پنچري ماشين بگيره! البته بعيد نيست قاضي هم قبول كنه!
خدا را شکر ! آخی ای کاش جک بود تا این افسر وظیفه شناس نخواد از ماشین بیت المال استفاده کنه..خدا به پدر و مادر آن جوان صبر بدهد
چرا همون اول نمی گید که مقتول هم می خواسته مصلح بشه و.... این قدر فتنه نکنید ادم باشید از این اوضاع چه سودی می برید؟!!!
با تاسف از حادثه پيش آمده و اعتقاد اينكه هيچ كس فراتر از قانون نيست ضمن اعتقاد به اينكه افسر مربوطه ميبايست پس از تاييد اشد مجازات مي بايست به دادگاه ويژه نظامي سپرده شود و ترتيب اجراي حكم سريع داده شود اما اين پرونده متهمين ديگري نيز دارد آنهم ساير پرسنل در حين ماموريت با افسر خاطي است كه جهت حفظ جان متهم با خاطي مقابله نكرده اند و از آن بدتر سيستم آموزش ناجا مي باشد كه توان مهار پرسنل در آن چك نمي شود سالهاست تست رواني دوره ايي مي توانند از شركت افسران پرتنش در ماموريتهاي شهري خطاهاي نيروي پليس را به حداقل برساند در جهان مرسوم است.
من کلا با اعدام به عنوان یک شیوه حل مشکلات مخالف هستم ولی در این مورد باید این افسر پلیس را بجای یکبار دوبار اعدام کرد نمی دانم چه کسی بدست اینها سلاح می دهد یا اجازه پوشیدن یونیفورم پلیس را می دهد؟ به همین راحتی جون یک انسان را گرفت
رفتار این پلیس بیش از آنکه ناراحت کننده باشد تعجب برانگیز است.. تعقیب و گریز به خاطر روزه‏خواری! فرمان ایست! گاز اشک‏آور! قانون بکارگیری سلاح گرم! دنبال جک رفتن! راننده زخمى را با ماشين خودش به بيمارستان برسانم !!!! خدا رحم کند به مردم.
ازسال84تاکنون چرااعدام نشده است؟
البته روزه خواری جرم است اما مجازاتش مرگ نیست ! خدا آن بیچاره را به خاطر روزه خواری ببخشد و این مرتکب را نیز هم .
اين حرف ها لزوم برخورد قاطع با روزه خواران در ملأ عام را نفي نمي كند. اگر روخواران را شلاق مي زدند كار به اين جا ها نمي رسيد.
واقعا داری از ایران و از تهران می گی؟
الله اکبر که در ماه خدا به جای امر به معروف امر به ایست و امر به مرگ را می بینیم.آیا با این روش قربانی دست از روزه خواری (علنی یا غیر علنی)برمی داشت؟
من خودم دیروز در نهادی مربوط وظیفه عمومی در یاسوج بودم وبعد 2ساعت انتظار با چنان برخوردی از افسر این نهاد روبرو شدم و تاسف خوردم که 2ساعت وقت واین برخورد.ایشان حتی حوصله پاسخ به یک سوال در مورد من کنکوری
را نداشتند در حالی که برای دوستان پرونده ها امضا می کرد وبین هر پرونده از اتاقی که قفل بود و از پشت پنجره کارها انجام می شد بیرون می رفت ودوستان را راه می انداخت که البببببتتتته با واکنش این حقیر روبرو شد ،جناب افسر هم ..........و کار با پا در میانی سربازان اینده پایان
یافت و من در نهایت به پاسخ نرسیدم.
گفتم که گزارشی از افسران ما باشد.
دردين هيچ اجباري نيست
اگردين نداري لااقل آزاده مرد باشيد
روزه گرفتن ونگرفتن به نظرمن به كسي ربطي ندارد مگربه خدابراي اينكه انسان
بصورت جبربدنيا نيامده كه جبري هم زندگي كنه انسان مختار است
براي اينكه انسان عقل دارد وبرپايه خردوعقل انسان بايد كاري انجام بدهد
و.....
من هم در خیابان بهنام شاهد بودم که یک مامور پلیس (مربوط به گشت کلانتری 140 باغ فیض) به روی دختر و پسری که حتی به فرمان ایست او گوش داده و توقف کرده بودند اسلحه کشید و آماده شلیک بود آنهم در فاصله چند قدمی که پس از مدتی با جمع شدن مردم خودش فهمید چه کار خطرناکی کرده و سریع اسلحه را غلاف کرد. من نمیدانم هیچ کس نیست به این مامورین آموزش بدهد ماجراجویی با انجام وظیفه فرق دارد!
بابا چرا آبروی اسلام رو میبرید؟؟ گفتند لا اکراه فی الدین، اونوقت شما برای فرعیاتش ادم میکشید؟؟ شاید طرف مسافر بود یا مریض؟؟ چطور تشخیص دادید روزه خواره؟؟ شاید اصلا زرتشتی باشه؟؟ خواهش میکنم این قوانین رو درست کنید تا بیش از این مضحکه نشیم
خدمت دوستی که گفته "از اول می گفتید مقتول هم می خواسته مسلح بشه" عرض کنم که منظور این بوده که بیچاره می خواست قفل فرمان رو برداره. اگه سلاح گرم یا حتی چاقو هم می داشت که الان صد بار خونش مباح اعلام شده بود و مفسد فی الارض هم معرفی می شد.
این ادم ها با این طرز فکر دارند اسلام را خراب می کنند!
خدا ازشان نگذرد که اینقدر اسلام را خشن و خشک برای مردم به نمایش می گذارند!
موضوع روزه خواري نيست . بلكه بر خورد با فردي است كه نمي خواسته تابع قانون باشد . لفطا سري به خيابان نبرد بزنيد تا اين موضوع بهتر درك شود . دست مامور محترم درد نكند . به نظر من درست عمل كرده است و بايد به او نشان لياقت هم داد .
واقعا چرا به این نیروها آموزش داده نمی شود که با هر جرمی (اگر جرم باشد) چگونه برخورد کنند. واسه روزه خوار یا کسی که تظاهرات می کنه که اسلحه نمی کشن!
به نظر من 5 تا تیر حروم کرده، با یه تیرم میتونست بکشدش ...
کسی که روزه خواری می کند را باید کشت؟؟!! نیروی انتظامی باید از افراد بی لیاقت استفاده نکند.
آخه به تو چه ربطي داره طرف روزه خورده،مگه تو خدايي ؟تذكر ميدي،تهديد مي‌كني، بعد ميكشي.
دخالت در مسائل شخصی مردم پاشنه آشیل نظام است .
مگر این افسر نادان نمیتوانست شماره ماشین را یادداشت کند و این جوان را در خانه اش دستگیر نماید؟؟؟
خدایا پناه بر تو از ...
اي تابناك بي دين .
این که مهم نیست مهم کشته شدن زن محجبه در آلمان است که در رسانه ها چند بار تکرار کرد
عجب لرزش دستی داشته که شش بار ماشه رو چکونده
اولافضای داخل خودرو جزو حریم خصوصی است وپلیس حق این کار را نداشت ثانیا ازکجا معلوم که طرف مسافر یا مریض و. . .نبوده که روزه بر او واجب نیست ثالثا حد روزه خواری مگر قتل است؟
از این آقای افسر بپرسید وقتی آدم هول میشه یک گلوله شلیک میکنه یا 5 تا ؟ انصافا اگر هم بخشیده بشود می تواند زندگی کند ؟
تو از آیین انسانی چه میدانی؟ اگر جان را خدا داده است، چرا باید تو بستانی؟
علاوه بر نيروي انتظامي صدا و سيما هم مقصر است چرا كه نيروي انتظامي اموزش لازم را نميدهد و اين امر را به عهده صدا و سيما گذاشته و اين رسانه هم مدام بخاطر اينكه فيلمهايي بدون حضور زنان بد حجاب نشان دهد به نمايش فيلمهاي اكشن پليسي رو اورده كه در ان ماموران پليس مدام در حال هفت تير كشي و تير اندازي هستند و اين شده الگويي براي مامورين ناجا
پیشنهاد می کنم به نیروی انتظامی سال دیگر برای رمضان سر هر چهارراه یک تیر بار و تانک بگذارند چون روزه خوار همین یک نفر نیست
تابناک همیشه خدا خبر نپخته میدهد .
لطف نموده لااقل اسم ونام فامیلی افسرنمونه
را پخش کنید ملت بخانواده ایشان تبریک بگوید.
جرم کسیکه یک روز روزه بخورد شصت روز
روزه گرفتنه مرگ پیش بینی نشده بود شاید
در زمان وضع قانون کلت درکار نبوده کتلت بوده.
وقتی اسلحه را به یک عده عقده ای می دهند و یکسری اراجیف به جای آموزش به آنها می گویند و آنها را محق به انجام هر عملی می دانند ، نتیجه اش جز این می تواند باشد.
اونوقت صدا وسیما شب وروز از جنایت افسران امریکا خبر گزارش میکنه غافل از اینکه................چرا تاحالا اعدام نشده 4سال ؟؟؟/؟/
مى‌خواستم وظيفه‌ام را انجام بدهم!!!!وظیفه=ادم کشی!
تقریبا 2 هفته پیش در خیابان بین گلبار و توحید تو ماشین بودم یهو دیدم یه گروهبان راهنمایی رانندگی افتاده بجون یه مرد میانسال با مشت و لگد داره مرد رو میزنه بعد که نفش بند اومد تازه کلاه کاسکتش در آورد رفت یه سیم آهنی آورده بازم داره هی طرف میزنه، بنده خدا هی میخورد زمین هی بلند میشد میدوید سمت توحید یارو هم ول کن نبود. ما که انقدر تعجب کرده بودیم سر خشکمون زده بود، تازه یارو سن پدر گروهبان رو داشت!!!
بابا این که چیزی نیست
من ساکن استرالیام. دوستای مسلمونم امروز سر افطار بهم گفتند باز صدرحمت به طالبان. شما و طالبان اسلام ما رو اینطور بدنام کردید.
کشتن در انظار مشکلی نداره؟
تازه همکارش هم همکاری کرده باهاش. خون گریه کنه ادم کمه
در ایران معنی ازادی نزدیک به مطلق رو میشه احساس کرد مگه نه تابناک
یا حجه ابن الحسن عجل علی ظهورک
حالا دیگه کار به جایی کشیده که روزه خواری مجازات مستقیم مرگ داره !!!
OH MY GOD
و اینطوری افسر محترم می خواسته پسر بیچاره را به زور بفرسته بهشت! خدایا ببین اسلحه گرم و اسپری اشک آور را دست چه دیوانه هایی دادند؟
بنام خدا
حكم مسافر معلوم جاي انكار ندارد وقتي حكم شده نماز مسافر دو ركعته ديگر ضغرا و كبرا بافتن چه معنايي داره . روزانه دو مليون مسافر وارد تهران ميشه سي سال است هنوز فكر درستي نشده مي شود گفت مسافر يه نشاني داشته باشد گل بسرش بگيرد كه معلوم بشه مسافره جدا از اين در ماه رمضان جلوگيري از روزه خواري را بر عهده مردم بگذاريد و تاكيد شود مامور حق دخالت ندارد بايد دانست قانون شكن ترين كه قانون را زير پا كه مي كنند همين مامورانند ايا آن مامور خودش روز داشته ؟ اگر روزه نداشته كه قتل عمده و دو جرم دارد زير پا گذاشتن قانون و قثل
با توجه به اينكه سطح سواد در جامعه ما رشد كرده و در بين مامورين ناجا هم اكثرا تحصيلات بعضا دانشگاهي دارند اما در عمل خلاف اين را مشاهده ميكنيم در راهنمايي و رانندگي و گشتهاي ناجا بجاي ثبت شماره پلاك و پيگيري مجرم و يا استفاده از بيسيم و اعلام ان به گشتهاي ديگرو در مسير جهت متوقف كردن شاهد دست به اسلحه شدن و حتي دست به يقه شدن مامورين با مردم هستيم و از همه بدتر گزارشات ناجا از وقايع كه در صدد توجيح عمل نيروهاي خود بر ميايد از حالت موارد معدود به يك معضل حاد تبديل شده كه بايد به هر نحوي جاوي ان گرفته شود
متاسفانه ما در جامعه آدم رواني زياد داريم به كامنت هاي طرفداران از اين عمل شنيع دقت كنين... مقتول كار درستي نكرده ولي مجازات روزه خواري و حتي فرار از قانون در صورتي كه پيگيري بعدي ممكنه ،مرگ در جا نيست.آيا در بازرسي از اتومبيل مقتول اسلحه اي كشف شده كه قاتل گفته مقتول ميخواسته مسلح بشه؟
باسلام. تنها با یک سوال ساده میشه حق را به افسر نیروی انتظامی داد. آیا در غرب و یا هر کشور دیگر می شود از دست پلیس فرار کرد؟ و اگر فرار کنی چه چیزی در انتظار شماست؟ بخصوص در آمریکا؟ که مهد دمکراسی است؟!
اصلا مسئله روزه خواری نبوده .این بابا قاتله آدم کشته روزه خواری را کرده بهونه تا خودش رو تبرئه کنه .
در کجای دنیا به روزه خوار شلیک میکنن؟
حالا کی مدال افتخارشو میدن؟
شکی نیست که روزه خواری عمل ناپسندیه. به خصوص در ملا عام. چون انسان عادی حتی اگه عذر هم نداشته باشه و به خاطر اعتقاد نداشتن روزه بخوره به اعتقادات بقیه احترام می زاره. بنابراین شکی نیست که از لحاظ حقوقی جرم سنگین و از لحاظ اخلاق کار خیلی ناپسندی بوده. اما مطمئنا جزاش مرگ نبوده ، اون هم به این صورت. متاسفانه روز به روز نیروهای نظامی ما دارن خودشون رو مالک مردم می دونن. واقعا از هدف اصلی که حفظ جان و امنیت مردم بوده فاصله گرفتن و شدن بلای جون مردم. برای شخض خودم نیروی پلیس که تا قبل از شلوغی های این چند وقت مایه ی آرامش بود، با دیدنشون حس بدی بهم دست می ده
اناله الاه و انا الیه راجعون
فوت این عزیز رو به خونوادش تسلیت میگم و شما دوستانی که این پیام ها رو میخونید چه معتقد باشین چه نباشین باید اینو بدونید که خون این جوون و جوونای دیگه هیچ وقت پایمال نمیشه
به نظر من عامل مرگ 5تا تیری که به این بنده خدا زده نبوده. اون یک تیری بوده که به لاستیکش زده!!
فقط نص صريح قرآن كريم:
نفس در مقابل نفس
----------------------------
كاملا واضحه قتل عمد بوده
سلام از اين افراد وظيفه شناس در نيروي انتظامي كم نيستند منتهي با چنين شهامت نشان بدن تا شناخته بشن واقعا نيروي انتظامي نياز به تجديد در نحوه كزينش خود بكند
برادر قبول باشه خدا از توراضی حیف که ارپی چی نداشتی این ها که در شهر چنین کنند خدایا تو گواه باش که بهذ تو چه که نمیکنند گر مسلمانی از این هست
شما هم چقدر زود باور هستيد.افسر بيچاره اغفال شده
اين توطئه ايي بوده از طرف موساد و سيا كه مي خواستند جمهوري اسلامي را بدنام كنند
آخه به تو چه ربطي داره طرف روزه خورده،مگه تو خدايي ؟
چرا بعد 4 سال ...............؟
حالا اگه یه نفر یه سنگ طرف پلیس پرت کنه ...................
به نظر اینجا نب با ید از پرسنل نیروهای انتظا می وامنیتی یک تست روانشنا سی بعمل اورنند که افراد مسئله دار اینقدر ابروی نیروهای خدوم را ضایع نکنند
واقعا وای بر ما که جوون مردم را بخاطر اینکه اعتقاداتش شبیه ما نیست میکشیم. شاید جوونه مشکلی داشته شاید مسافر بوده شاید صد تا دلیل شرعی وجود داشته باید میمرد؟
خوب همین کارا باعث میشه جوانها از روزه و فرایض دینی فراری باشند
در مورد اون آقا که میگه لا اکراه فی الدین می خواستم بگم که اون اقا اشتباه کرده اون طرف رو کشته و باید مجازات بشه ولی لطفا وقتی در مسائل دینی مسئله رونمی دونیم اظهار نظر نکنیم لا اکراه فی الدین به معنی انتخاب دین است یعنی اجباری در انتخاب دین نیست و هر فردی باید تحقیق کند و دینش را انتخاب کند نه این که اگر انتخاب کرد هر کاری خواست انجام دهد که مخالف دینش است وبگوید لا اکراه ف الدین. در ضمن روزه خواری در ملا عام جرم است و ربطی به آیه مذکور ندارد اگر خواست تعصی از دین شود در خانه نه در خیابان و به نظرم این خوب است که جلوی روزه خواران در ملا عام گرفته شود البته با رعایت مسائل قانونی زیرا سال های اخیر این مسئله رواج زیادی پیدا کرده بود. مسئله خوردن روزه نیست هر کس مسئول کار خودش است ولی ریختن قبح این کار در ملا عام نتیجه ای جز رواج آن ندارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل