بازدید 16985
توهم 11 سپتامبر گونه اماراتی‌ها؛

ایرانی‌ها می‌خواستند «برج دبی» را منفجر کنند!

بر پایه این گزارش، طرح این ادعا از سوی مقامات امنیتی اماراتی و انتشار آن از سوی رسانه‌های این شیخ‌نشین حاشیه خلیج فارس، در حالی است که هیچ شواهد و مدارکی دال براین مدعی وجود ندارد... انفجار برج دبی و آموزش دیدن این افراد در تهران، بیشتر به یک بازی رسانه‌ای با بن‌مایه‌هایی از فیلم‌های هالیوودی و یا بازی‌های رایانه‌ای شبیه است تا یک خبر نزدیک به واقعیت.
کد خبر: ۶۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲ 17 September 2009

روزنامه‌های اماراتی، دیروز خبری منتشر کردند که حتی در مجموعه شیخ‌نشین‌های خودشان نیز خیلی جدی گرفته نشد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، روزنامه‌های اماراتی نوشته‌اند: منابع امنیتی ابوظبی ـ یکی از هفت امیرنشین امارات ـ یک گروه هشت نفره با تابعیت کشورهای عربی را دستگیر کرده و مدعی هستند، این افراد برای برنامه‌ریزی انفجار بلندترین سازه ساختمانی جهان ـ برج دبی ـ به امارات وارد شده‌اند و احتمال می‌رود که این افراد برای این کار در تهران آموزش دیده‌ باشند!

طرح این ادعا از سوی مقامات امارات، در حالی صورت پذیرفت که آنها از توضیح بیشتری درباره این خبر خودداری کردند.

بنا بر این گزارش، طرح این ادعا از سوی مقامات امنیتی اماراتی و انتشار آن از سوی رسانه‌های این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس، در حالی است که هیچ شواهد و مدارکی دال بر این مدعی در دست نیست.

نکته جالبتر اینکه به اعتراف مقامات امنیتی این کشور، همه دستگیر شدگان عرب بوده و تابعیت واحدی نیز نداشته‌اند؛ بنابراین، به نظر می‌رسد دستگیری هشت عرب در ابوظبی به اتهام تلاش برای انفجار برج دبی و آموزش دیدن این افراد در تهران، بیشتر به یک بازی رسانه‌ای با بن‌مایه‌هایی از فیلم‌های‌هالیوودی و یا بازی‌های رایانه‌ای شبیه است تا یک خبر نزدیک به واقعیت.

به نظر می‌رسد، یکی از اهداف انتشار این خبر، می‌تواند توجیهی برای توقف عملیات ساخت و ساز این برج پرهزینه در شرایط رکود اقتصادی امارات باشد و طبیعتا بهانه‌ای بهتر از تهدید این بنا توسط ایران پیدا نشده است.

به این ترتیب، انتظار می‌رود، مقامات وزارت خارجه کشورمان با واکنشی بموقع و شدید نسبت این ادعای مقامات امنیتی شیخ نشین عرب خلیج فارس، ضمن پیشگیری از دامن زدن به فضای ضد ایرانی در منطقه و جلوگیری از ادعاهای مشابه از سوی دیگر کشورها، باید به همه تفهیم کنند که طرح ادعاهای بی پایه علیه ایران، هزینه‌های بسیاری برای طراحان آن خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
امیدوارم وزارت امور خارجه سریعاً واکنش نشان دهد!
کارمان به کجا کشیده ! عربهایی که یک زمان به فرزندان خودشون رحم نمیکرند امروز اونها هم ما را به آدم کشی محکوم میکنند !
این مقامات امنیتی که به خیال خودشان خیلی کارآزموده اند چطور شبکه عبدالقدیر پاکستانی را کشف نکردند!عجب ... هستن!!!!
دم جنبانی شیخچه ها راکم داشتیم
مثلا چه هزینه ای را می توانیم به آن ها تحمیل کنیم. وقتی ایرانی های وطن فروش پولاشون رو تو ایران در می آرن می برن امارات سرمایه گذاری می کنن دولت چه اقدامی می تونه بکنه.
خودم کردم که لعنت بر خودم باد.
باید بررسی کرد که چه چیز باعث شده که هر وقت جایی بمبگذاری میشه ، همه ایران رو هم جزو متهمین اعلام میکنند
خوبه حال عرب بودند نه ايراني . ترور و تخريب كار عربهاست نه ايراني ها . حيف كه آمريكا به اين عربها رو داده است.
اممممممممممممممممممارات عربی داره حال گیری می کنه ؟شرم آوره.
وضع ما به کجا رسیده که پاسپورت و ملیت این کشور غیور شهید پرور هر روز دستمایه بی شرمی بیگانگان عرب شده
اقا اون سرمایه دارن حتما ماییم ببخشید یادم رفت 20تومانمون امارات نبرم .بابا یک خجالت داره هرچه بود یااروپاوامریکان یا بعضیهاازاون ورخط میگیرن .البته خودت وطن فروشی یابهتر بگم ادم فروشی .
اصلا تو مال این حرفها نیستی.4تا ترقه تو دبی بندازن کل امنیت اقتصادیت به هم میریزه بچه جان.عزیزم سعی کن با هم قد خودت شوخی کنی.آفرین
اين زمينه سازي براي متهم كردن ايران در عمليات يازده سپتامبر است...موضوعي كه احتمالا" به صورت يك پرونده براي ايران به زودي مطرح خواهد شد....
عربا دیگه!!
حرفاشون پایه و اساس نداره
با نظر چهارمي موافقم
در جواب اون دوست عزیزی که میگفت ایرانی های وطن فروش میرن توی دبی پولاشون رو سرمایه گذاری میکنند باید بگم تو مملکت ما اگه بخواهی یه شرکت زپرتی ثبت کنی باید دو ماه بدوی دنبالش حالا ببین اگه بخوای سرمایه گذاری کنی چه مصیبتی باید بکشی.اقتصاد ما مشکل داره، چرا مردم رو متهم به وطن فروشی میکنید!!!
اين از سرمايه كشور ما به اينجا رسيدن نمك به حرومي ميكنند تروريست ريشه در جهل اعراب متحجر داره ايراني فرهنگش نافع تروريسته
چطود ما ادعا می کنیم افراد برای انقلاب مخملی در کشورهای عربی آموزش دیده اند صحیح است اما ادعای آنها غلط است ؟!
متاسفانه باز هم سوژه ای برای عرب ستیزی پیدا شد ،آقایانی که به این مساله اعتراض دارند می توانند به کشور امارات ویا روزنامه های آنها اعتراض کنند حالا چرا مساله را به عرب ستیزی وتوهین به آنها کشیدید آیا فراموشتان شده که بخشی از مردم ایران هم عرب هستند به هوش باشید زیرا نژادپرسی با اسلام سنخیت ندارد.
از رادیو پیام شنیدم که این خبر را روزنامه معاریو اسراییل منتشر کرده و امارات هم آنرا تکدیب کرده و اصولا چنین خبری ریشه در اختلاف افکنی ما و همسایگان عربمان دارد و بی اساس است.
ایران اعلام می کنه انقلاب مخملی ها در دبی دوره دیدن، اونا هم یجوره دیگه؟ سیاست بازی همینه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی