بازدید 1658
۱
نگاهي به رؤيايي ترين خط دفاعي ليگ؛

اين بنا را مرفاوي نساخته است

نامها به ستارگان نمي ماند، اما بي شک جمع اين نفرات در نهايت استقلال را به يک نظم و هماهنگي رسانده است. اگر زاويه نگاهمان را تغيير دهيم و به شکلي جديد از عملکرد دفاع استقلال يا همان برنامه و تاکتيک اين تيم بنگريم، مي توان نشانه هاي واضحي از حضور يک مربي مانند «مولر» را ديد.
کد خبر: ۶۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰ 17 September 2009
6 هفته و تنها دو گل خورده! چنين آماري از خط دفاعي و دروازه استقلال، ستايش هر بيننده اي را برمي انگيزد. تيمي که دروازه اش را بسته نگه مي دارد و با همين تک ويژگي مثبت خود، يکي از بزرگترين ضعفهايش که همان ناتواني در باز کردن دروازه حريفان است را زير چتري قرار مي دهد.

به نوشته قدس؛ بايد نگاهي به مهره هاي خط دفاعي و دروازه استقلال انداخت و سپس به نتايجي جديد از شکل و ساختار دفاعي اين تيم رسيد. درون دروازه تيمي که بهترين عملکرد دفاعي فصل جاري را ارايه کرده است، وحيد طالب لويي قرار مي گيرد که بايد پذيرفت آرام آرام به فرزند باشگاه استقلال تبديل مي شود.

شايد استقلال سالها آرزوي چون اويي را داشت که هم ساخته تيمهاي پايه اش باشد و هم به لحاظ فني، اين تيم را از دروازه باني ديگر بي نياز کند. اما به ياد داشته باشيم، او با اسطوره اي مانند احمدرضا عابدزاده تفاوتهايي آشکار دارد. عابدزاده نه فقط براي استقلال و بعد سالها درون دروازه پرسپوليس مهره اي قابل اتکا محسوب مي شد، که در تيم ملي نيز سنگين ترين وزنه محسوب مي شد.

چشمهايتان را بچرخانيد و البته با دقت کافي نگاه کنيد. چه چيزي مي بينيد؟! مدافعاني مانند امير حسين صادقي، پژمان منتظري، هاشم بيک زاده و هادي شکوري. آيا هيچ يک از آنان را نه در يک قاب کلي و کنار هم، که به صورت جداگانه مي توانيد يک ستاره و چهره نامي بدانيد؟! امير حسين صادقي همان بازيکني است که پس از يک سال دوري از تيمش دوباره به اين تيم بازگشته تا خود را پيدا کند. آيا او هماني نبود که امير قلعه نويي روي نامش خط قرمز کشيد و او را از استقلال راند؟! او امسال هفتمين سال حضورش را در پيراهن آبي تجربه مي کند و اين يعني يک کوله بار تجربه.

پژمان منتظري را چگونه مي بينيد؟! مؤثرترين و البته ناپديدترين بازيکني که در ترکيب استقلال قرار مي گيرد. او دو سال در ترکيب خط دفاعي استقلال قرار گرفت و بي ترديد مي توان او را سنگين ترين وزنه خط دفاعي اين تيم دانست. او تمامي آزمونهايش را در خط دفاعي تيمي که ناصر حجازي مي خواست نو کند، پس داده و حالا زمان بازدهي مثبت او رسيده است. پژمان منتظري را مي توان اين گونه بررسي کرد... او ديگر در استقلال يک مهره با ثبات شده است و نمي توان از چون اويي انتظار اشتباهي کودکانه را داشت.

جمع وزنه هاي با تجربه کم نيست. شکوري را مي بينيم که او هم سال گذشته آزمون و خطايش را طي کرده و البته يک مدافع تازه مانند هاشم بيک زاده که البته او هم يک تازه وارد نيست.

نامها به ستارگان نمي ماند، اما بي شک جمع اين نفرات در نهايت استقلال را به يک نظم و هماهنگي رسانده است. اگر زاويه نگاهمان را تغيير دهيم و به شکلي جديد از عملکرد دفاع استقلال يا همان برنامه و تاکتيک اين تيم بنگريم، مي توان نشانه هاي واضحي از حضور يک مربي مانند «مولر» را ديد.

استقلال با ويژگي جديدي بازي مي کند. فوتبال آلماني اين تيم کاملاً مشهود است. تيمي که کم گل مي زند و البته گل هم نمي خورد. هماهنگي اين خط دفاعي را مي توان تا حدود زيادي مرتبط با حضور تفکر آلماني مردي چون مولر دانست.

***
مرفاوي بايد هم احساس خوشبختي کند. وقتي تيمي دارد که در زمين تجربه و توان را با هم مي بيند و روي نيمکت هم تئوريسيني آلماني نشسته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همین هقته تفسیر شما نقش بر آب میشود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار