بازدید 12874
حمله شدید روزنامه بسیج به بسیج ورزش کشور و واکنش بسیج ورزش کشور؛

تجلیل از ورزشکاران حامی ملت فلسطین مراسمی نه برای جوانمردان

چه لزومی دارد که از چهره‌های ورزشی که این روزها شخصیت‌های موجهی در بین مردم نیستند برای گرامیداشت این حرکت بزرگ دعوت شوند، آن وقت نماینده جنبش حماس که در ظاهر باید صاحب اصلی مراسم و مورد توجه همه باشد غریبانه وارد شود و در گوشه‌ای تاریک با چشمانی حیرت زده نظاره‌گر سرودست شکستن‌های ما برای مصاحبه با چهره‌های جنجالی فوتبال کشورمان باشد.
کد خبر: ۶۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵ 17 September 2009
نهمین دوره همایش تجلیل از ورزشکاران جوانمرد(حامیان ملت مظلوم فلسطین) توسط بسیج ورزش کشور و با همکاری سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در شرایطی برگزار شد که نقدهای جدی به این مراسم وارد آمد و جدی‏ترین این نقدها نیز از سوی روزنامه جوان، رسانه منتسب به بسیج طرح شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ سازمان بسیج ورزش کشور همچون هشت سال اخیر، امسال نیز مراسم تقدیر از ورزشکاران جوانمردی را که در دفاع از مردم ستمدیده فلسطین حاضر به رویارویی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس نشدند، را برگزار کرد اما برخلاف سال‏های گذشته این مراسم چندان خوشایند افکار عمومی نبود.

در این همایش که در محل سالن همایش های سازمان صدا و سیما و با حضور حجت الاسلام طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج، حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، سردار آقامیر رییس سازمان ورزش بسیج و بسیج ورزشکاران، عبدالرضا ساور، معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی و جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور برگزار شد از 18 ورزشکار جوانمرد حامی ملت مظلوم فلسطین که در یک سال اخیر در میادین مختلف ورزشی از رویارویی با ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی خودداری کرده بودند، تجلیل شد.

اما شاید در این مراسم حساسیت‏ها از آنجا بالا گرفت که در خبر مندرج در سایت سازمان تربیت‏بدنی نماینده جنبش حماس تحت عنوان  ابواسامه نماینده حناس (!) در گوشه‏ای از مطلب ذکر شد و  هر ساعت که از انتشار این خبر می‏گذشت، اخبار جالبی از نحوه برگزاری این مراسم توسط بسیج ورزش کشور به گوش می‏رسید.

جوان روزنامه منتسب به بسیج این بار نقدی تند را نثار بسیج ورزش کشور و سایر حوزه‏های متولی در برگزاری این مراسم می‏کند و ضمن اشاره به سابقه چنین حرکتی تاکید می‏کند: "جای تشکر هم دارد، تقدیر هم باید کرد، اما چگونگی این تقدیر امر مهمی است که ظاهراً از دید مسؤولان برگزاری مراسم دورمانده است، اینکه صرفاً عده‌ای را دور هم جمع کرده و با خرج کردن مبالغ بالایی سعی کنیم محل برگزاری مراسم شیک و مدرن باشد و گارسون‌ها جلوی میهمانان خم و راست شوند با آن هدف مقدسی که امام راحل (ره) در نظرش بود و ورزشکاران ما هم بنا به همان هدف از ایستادن مقابل حریفان سر باز می‌زنند جور در نمی‌آید."

این رسانه در ادامه نقد خود در خصوص مدعوین این مراسم و نوع هزینه‏کرد بیت‏المال در این مراسمات نیز متذکر می‏شود: "اینکه عده‌ای به ویژه آنها که پشت صحنه‌های ورزش و حاشیه‌های آن را گرم می‌کنند شبی دعوت شوند، بیایند و کنار هم افطاری باز کنند (قبول باشد ان‌شاء‌الله) و شامی بخورند و آهسته و آرام مراسم اصلی را هم به زعم خود بپیچانند به طور حتم با آنچه ما در نظر داریم و قرار است هدف نهایی تمام مسلمین دنیا باشد تفاوت دارد، تفاوتی به فاصله زمین تا آسمان.


یک سؤال اساسی از گردانندگان مراسم و آن اینکه تاکنون کدام یک از تیم‌های فوتبال کشورمان و یا حتی بازیکنان این رشته و مدیران آن از مسابقه با نمایندگان رژیم اشغالگر امتناع کرده‌اند که هر کجا از تالار را که نگاه می‌کردی آدم فوتبالی، مفسر فوتبالی، پیشکسوت فوتبالی، مدیر فوتبالی، بیرون مانده فوتبالی و خلاصه ... فوتبالی می‌دیدی؟

چه لزومی دارد که از چهره‌های ورزشی که این روزها شخصیت‌های موجهی در بین مردم نیستند برای گرامیداشت این حرکت بزرگ دعوت شوند، آدم‌هایی که متأسفانه مورد توجه ویژه برگزارکنندگان هم قرار گیرند، آن وقت نماینده جنبش حماس که در ظاهر باید صاحب اصلی مراسم و مورد توجه همه باشد غریبانه وارد شود و در گوشه‌ای تاریک با چشمانی حیرت زده نظاره‌گر سرودست شکستن‌های ما برای مصاحبه با چهره‌های جنجالی فوتبال کشورمان باشد.

به راستی کسی در این مراسم نپرسید که امسال قرار است از چه کسانی تجلیل شود، زمانی که تقدیر شد خیلی‌ها به خانه‌هایشان رسیده بودند. خب البته حق هم دارند، خیلی‌ها آمده بودند تا از حاشیه‌های تیم ملی، لیگ برتر و بقیه حواشی فوتبال بپرسند، چکار دارند که مثلاً بیداریان چرا در استخر شیرجه نرفته یا مثلاً چرا فلان جودوکار که مدالش قطعی بوده، قید افتخار روی سکو رفتن را زده تا افتخاری دیگر برای خود دست و پا کند، اصلاً مهم نیست، فوتبال رو عشق است.

بگذریم، از این دست مراسم و حیف و میل کردن اموال عمومی و بیت‌المال به اسم‌های بزرگ دهان پر کن زیاد است ولی ای کاش حداقل در این یک مورد که آرمان امام (ره) بود و متأسفانه این روزها از زمین و زمان می‌خواهند به آن بتازند جامعه ورزش اینگونه رفتار نمی‌کرد، آن هم بسیج ورزش کشور."

اما در بخش ویژه و پایانی این نقد که رسماً به زیر سوال بردن نوع و کیفیت برگزاری مراسم بسیج ورزش کشور توسط روزنامه بسیج می‏پردازد، آمده است: "چقدر خوب می‌شد که آقایان برگزارکننده به این نکته می‌رسیدند که دفاع از آرمان امام (ره) و مبارزه با رژیم اشغالگر و دفاع از مردم فلسطین در تالارهای پر زرق و برق شمال شهر تهران و چهر‌ه‌های فوتبالی محقق نمی‌شود و این مهم را باید در جایی دیگر جست‌وجو کرد.

راستی فردا روز قدس است، روزی که قرار است همگی به حمایت از مردم فلسطین فریاد سر دهیم. بعید است از جمعیت میهمانان مراسم بسیج ورزش کشور تعداد زیادی شرکت کنند چون احتمالاً درگیر مسائل مدیریتی، تیم‌داری و یا بازی‌های لیگ هستند، اما ما حاضریم، می‌رویم تا به مدعوین‌مان اعلام کنیم که چگونه باید با زبان روزه از مردم فلسطین حمایت کرد."

این نقد که از درون بسیج و رسانه این نهاد نسبت به عملکرد بسیج ورزش کشور و سایر برگزارکنندگان این مراسم عنوان شد، قطعاً برای آقامیر به عنوان متولی این مراسم و معاونت فرهنگی، حقوقی و امورمجلس سازمان ورزش و سایر نهادهای دخیل در تدارک و برگزاری نهمین دوره چنین حرکتی بی‏اثر نخواهد بود.

در پی درج این خبر، سازمان ورزش بسیج جوابیه‏ای را به روزنامه جوان داد که تابناک به واسطه نقل قول این خبر واکنش مکتوب این حوزه را به نقد روزنامه بسیج که نسخه‏ای از آن برای این رسانه ارسال شده، منتشر می‏کند.

مدیر عامل محترم روزنامه جوان
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام و عرض تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، در روزنامه جوان، شماره 2944 مورخ 26/6/88 در صحفه ورزشی مطلبی تحت عنوان «مراسمی نه برای جوانمردان» توسط مسئول بخش ورزشی آن روزنامه چاپ گردید که جای بسی تأسف و تعجب دارد. لذا در این خصوص، مطالبی را جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی به شرح زیر اعلام می‌دارد که طبق قانون مطبوعات، جواب مذکور در همان صفحه و ستون چاپ گردد.

1ـ این مراسم از سال 1380 با ابتکار سازمان بسیج ورزشکاران، به دلیل عدم حمایت مادی و معنوی از ورزشکارانی که مقابل رژیم صهیونیستی حاضر به مسابقه نشده‌اند، توسط مراجع زیربط در سازمان تربیت بدنی برگزار می‌گردد که خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده در چند سال اخیر، این برنامه با مشارکت سازمان یاد شده برگزار گردیده است.

2ـ مگر برگزاری مراسم، آن هم در تجلیل از این قبیل ورزشکاران در سالن‌های شیک و مدرن جمهوری اسلامی، دارای اشکال می‌باشد و ثانیا اغراق نموده‌اید. در کجای مراسم پذیرایی به قول شما گارسون‌ها (که این خود لفظی غربی و ...) می‌باشد، در مقابل میهمانان خم و راست شده‌اند؟ مگر غیر از این بود که افطاری معمولی (نان، پنیر، سبزی، خرما، زولبیا و یک ظرف یکنفره آش رشته) روی میزها چیده شده بود. در هنگام اذان چای برای میهمانان آورده شد و پس از آن هم توزیع یک  نوع غذا برای شام صورت گرفت، نه چندین نوع غذا.

3ـ سازمان ورزش بسیج گروهی از مسئولان سازمان تربیت بدنی، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، ورزشکاران رشته‌های مختلف، پیشکسوتان و اصحاب رسانه را در این مراسم دعوت نمود، اما شما از گرم کنندگان پشت صحنه ورزشی نام برده‌اید. کدام یک از افراد حاضر از زعم شما دارای چنین موضعی بوده‌اند؟ کدام یک از میهمانان ویژه ما در سالن اصلی همایش حاضر نشدند (به جز چند نفر آن هم به دلیل برنامه‌هایی که از قبل پیش بینی کرده بودند و مسئولین برگزاری مراسم را نیز در جریان قرار داده بودند)؟ لازم است اشاره گردد که 90٪ میهمانان ما در سالن همایش حاضر بوده‌اند.

4ـ این که گفته‌اید فوتبالیست‌ها کجا جلوی اسرائیل بازی نکرده‌اند، از بی‌اطلاعی ورزشی شماست. جهت اطلاع شما باید اعلام نماییم که تیم ملی فوتسال دانشجویان کشورمان در رقابت‌های دانشجویان جهان به سرپرستی دکتر محمد دادکان در سال 1383 در مرحله نیمه نهایی با بازیکنانی همچون رضا رضایی منش، اصغر مدیر روستا، ساحل ساسانی، کوروش تشت زر، نادر معماری، اکبر نوازنده، اکبر حدادپور و ... و به مربیگری آقای احمد خداد از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی امتناع ورزیدند و در سال 1384 از این عزیزان تجلیل به عمل آمد. مگر اقدام آندرانیک تیموریان و یا وحید هاشمیان را در عدم حضور در اردوی تیم باشگاهی‌شان به دلیل برگزاری مسابقه با تیم رژیم صهیونیستی اسرائیل فراموش کرده‌اید که اتفاقا در جریان یکی از بازی‌های رسمی تیمی ملی در ورزشگاه آزادی از نامبردگان نیز تجلیل به عمل آمد؛ این هم خود از بی‌اطلاعی ورزشی شماست. کلاه خود را قاضی نمایید. از جمع کثیر مهمانان حاضر به غیر از بیش از ده نفر از اهالی فوتبال در مراسم حضور نداشتند.

5ـ در مورد نماینده محترم جنبش حماس جناب آقای ابو اسامه، بایستی خدمتتان عرض کنیم که ایشان با استقبال رسمی وارد محل برگزاری مراسم و در جمع میهمانان ویژه مستقر و از سخنرانان اصلی این مراسم بودند که به ایراد سخنرانی هم پرداختند و سپس قرار حضور در برنامه‌ای دیگر جلسه را ترک نمودند.

6ـ در مورد اظهار نظرتان مبنی بر عدم حضور ورزشکاران در راهپیمایی روز قدس، ای کاش در میدان فردوسی محل تجمع ورزشکاران که با هماهنگی بسیج ورزشکاران گرد هم آمده بودند و در چهار راه کالج نیز جمعی از مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون‌های ورزشی به این گروه پیوستند را حاضر بوده و نظاره می‌کردید که ورزشکاران نیز در این راهپیمایی هم صدا با امت حزب الله فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. واقعا جای تعجب دارد که عدم اطلاع خود از حضور افراد را به حساب عدم حضور درمراسم می‌گذارید!

7ـ شما در صفحات ورزشی خودتان از خواب، رفت و آمد، عکس‌های آنچنانی کسانی که با آن وضعیت ... در مقابل کره جنوبی به میدان رفتند تا .... حدود سه چهار صفحه را به مباحث فوتبالی اختصاص می‌دهید. آن وقت برای حضور چند نفر از دست‌‌اندرکاران فوتبال کشور در این مراسم، ما را متهم می‌نمایید. در پایان اعلام می‌دارد که این مراسم با مشارکت و همکاری شبکه سوم سیما سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک برگزار گردید و جای بسی تأسف است که عدم اطلاع از موضوع و وقایع ورزشی را با قلم و عبارات سؤال برانگیز مطرح می‌نمایید.

8ـ در پایان به اطلاع می‌رساند قریب به اتفاق تمامی سایت‌ها و روزنامه‌های ورزشی از این مراسم تقدیر و نسبت به اخبار آن اقدام نموده‌اند که متأسفانه، مسئول بخش ورزشی روزنامه جوان که احتمالا فردی جوان و بی خبر از دنیای ورزش هستند، نقدی غیر منصفانه انجام داده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار