بازدید 16022

حذف سه صفر از واحد پولي تصويب شد

حذف سه صفر از واحد پولي در جلسه كارگروه طرح تحول به تصويب رسيده است و در اين خصوص به نتيجه نهايي رسيديم، اما فعلاً تا كاهش بيشتر تورم اين طرح را متوقف كرده‌ايم.
کد خبر: ۶۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰ 16 September 2009
رئيس كل بانك مركزي گفت: حذف سه صفر از واحد پولي در جلسه كارگروه طرح تحول به تصويب رسيده است و در اين خصوص به نتيجه نهايي رسيديم اما فعلاً تا كاهش بيشتر تورم اين طرح را متوقف كرده‌ايم.

به گزارش خبرگزاري فارس، محمود بهمني رئيس بانك مركزي در حاشيه جلسه هيئت دولت در جكمع خبرنگاران با خبرنگاران در پاسخ به اين كه چرا هنوز بانك‌ها به مردم و سرمايه گذاران تسهيلات ارائه نمي‌كنند گفت: اين مطلب درست نيست و با توجه به رشد منابع بانكي در ماه‌هاي اخير شاخص‌هاي خوبي براي اعطاي تسهيلات به دست آمده است و اولويت ما در اعطاي تسهيلات به طرح هاي داراي سرمايه در گردش و طرح هاي نيمه كاره است.

وي در خصوص حذف سه صفر از پول ملي گفت: حذف سه صفر از واحد پولي در جلسه كارگروه طرح تحول به تصويب رسيده است و در اين خصوص به نتيجه نهايي رسيديم، اما فعلاً تا كاهش بيشتر تورم اين طرح را متوقف كرده‌ايم.

رئيس كل بانك مركزي در پاسخ به اينكه آيا احتمال دارد حذف سه صفر از پول ملي كنار گذاشته شود تصريح كرد: چنين چيزي امكان ندارد و ما در اين‌باره برنامه‌ريزي‌هاي داشتيم و آن را پيگيري مي‌كنيم.
بهمني در پاسخ سوالي ميني بر اينكه مهمترين مشكلات كاري شما در دوره گذشته چه بوده است؟ افزود: در طول يك سال فعاليت بنده 18 مورد مشكل كوتاه مدت، شناسايي شده بود و با توجه به شرايط فعلي اگر عوامل اقتصادي به همين روند باشد كاهش تورم خواهيم داشت.

وي در ادامه در پاسخ به اينكه چرا برخي طرح هاي ايران در خارج از كشور با مشكل باز كردن اعتبارات بانكي مواجه است گفت: ما تا اين لحظه درباره صادرات و واردات با بانك هاي خاصي كه مورد نظرمان بوده تعاملاتي داشته ايم و هم اكنون نيز در حال اين تعاملات هستيم.

رئيس كل بانك مركزي همچنين در پاسخ به اينكه آيا نرخ تورم در آينده كاهش خواهد يافت؟ افزود: اگر ساير عوامل اقتصادي ثابت باشد قطعاً شاهد كاهش تورم خواهيم بود اما اگر بلافاصله شاهد آزادسازي قيمت‌ها كه هدفمند كردن يارانه‌ها از آن جمله است، باشيم قطعاً با افزايش تورم روبرو خواهيم بود، البته با آزادسازي قيمت‌ها و افزايش تورم بايد برنامه‌ريزي براي آن شرايط را پياده كنيم و اين كار را خواهيم كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی