بازدید 1663

قرارداد سایپا، پر!

حالا نوبت ایرانسل بود که خودی نشان دهد. مبلغ چیزی حدود 17 میلیارد تومان بود که آنها حاضر بودند در دو قسط 7 و 10 میلیاردی آن را پرداخت کنند.
کد خبر: ۶۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۳ 16 September 2009
همین ماه سال گذشته فدراسیون فوتبال از لحاظ مالی به مشکل جدی خورده بود. فدراسیون آنقدر بی‌پول بود که مخالفان فدراسیون کفاشیان، بارها و بارها اعلام مي‌کردند که فدراسیون به طرف دولت و سازمان دست گدایی دراز کرده است. جملاتی که باعث ناراحتی کفاشیان شده بود. به همین خاطر است که مي‌گوید: «ما دست گدایی دراز نکرده بودیم. زمانی که فدراسیون فوتبال را تحویل گرفتیم، دو و نیم میلیارد تومان بدهی روی دستمان گذاشته بودند.»

به نوشته دنیای فوتبال؛ «تیم‌های ملی هزینه‌ای نزدیک به 15 میلیارد تومان دارد.» این جمله علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال درباره نحوه تامین هزینه‌های تیم‌های ملی است. مطمئنا فدراسیون فوتبال در یک سال نمی‌تواند این هزینه سنگین و گزاف را درآمدزایی کند اما به هر ترتیب دولت از طریق وزارتخانه‌ها و با دستور مستقیم رئیس جمهور به فدراسیون فوتبال کمک مي‌کند.

همانطور که هنوز شش ماه از آمدن هیات رئیسه فدراسیون نگذشته بود ماجرای کمک ریاست جمهوری اتفاق افتاد و قرار شد احمدی‌نژاد 14میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال کمک کند اما این کمک به 4میلیارد تومان هم نرسید. مهدی تاج که حسابی پیگیر ماجرا بود هم نتوانست پول کامل را زنده کند. انتخابات ریاست جمهوری نزدیک بود و نمی‌شد که از نهاد ریاست جمهوری چنین تقاضایی کرد.


دایی، بذرپاش، علی‌آبادی و سایپا

بهمن ماه سال گذشته فدراسیون فوتبال از لحاظ مالی به مشکل جدی خورده بود. فدراسیون آنقدر بی‌پول بود که مخالفان فدراسیون کفاشیان، بارها و بارها اعلام مي‌کردند که فدراسیون به طرف دولت و سازمان دست گدایی دراز کرده است. جملاتی که باعث ناراحتی کفاشیان شده بود. به همین خاطر است که مي‌گوید: «ما دست گدایی دراز نکرده بودیم. زمانی که فدراسیون فوتبال را تحویل گرفتیم، دو و نیم میلیارد تومان بدهی روی دستمان گذاشته بودند.»

کنایه او به مصطفوی و کیومرث هاشمی نشان از خاطرات بدی است که کفاشیان از روزهایی که فدراسیون را تازه تحویل گرفته بود دارد. فدراسیون که کم‌کم جا افتاد نوبت گرفتن اسپانسر بود. اول کمپانی مواد غذایی نستله جلو آمد اما به این دلیل که گفته مي‌شود اکثر سهامداران این کمپانی از صهیونیست‌ها هستند نستله با پیشنهاد 15‌میلیارد تومانی به سرعت برق و باد رد شد.

حالا نوبت ایرانسل بود که خودی نشان دهد. مبلغ چیزی حدود 17 میلیارد تومان بود که آنها حاضر بودند در دو قسط 7 و 10 میلیاردی آن را پرداخت کنند.


فشار علی‌آبادی

اما محمد علی‌آبادی با اصراری عجیب از فدراسیونی‌ها خواست همانطور که دایی با اصرار از بالا سرمربی شده بود، سایپا هم به نوعی دستوری اسپانسر تیم ملی شود. این در حالی بود که در روزهای سرد زمستان 87 فدراسیونی‌ها از دست دست کردن سایپا خسته شده بودند و حتی ایران خودرو کمپانی رقیب هم از فرصت سوء‌استفاده کرده بود و جلو آمده بود و نزدیک بود اسپانسر تیم ملی شود.

هشدار فدراسیونی‌ها به سایپایی‌ها باعث شده بود تا علی‌آبادی از طریق محمود احمدی‌نژاد فشار بیاورد و سایپا در یک مراسم خاص که تحت نام معرفی اسپانسر تیم‌های ملی برگزار شد با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان علی کفاشیان و مهرداد بذرپاش، اسپانسر و در واقع پارتنر تیم ملی را معرفي كند.

به این واژه دقت کنید: «تفاهم نامه». یادمان هست که در آن برنامه علی دایی با ناراحتی در اواخر جلسه وارد شد و با چه بی‌میلی شاهد مراسم اسپانسرینگ بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر