بازدید 24045

جزئيات جديد پرونده شکايت شجريان

کد خبر: ۶۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۳ 16 September 2009
تصنيف جديد محمدرضا شجريان در دنياي مجازي منتشر شد. اين تصنيف که «شادي آزادي» نام دارد، در حالي ساخته شده که محمدرضا شجريان و گروه شهناز اکنون در خارج از کشور به سر مي‌برند و در حال برگزاري تور کنسرت‌هاي خارج از کشور خود هستند.

به نوشته «اعتماد»، محمدرضا شجريان در حالي کنسرت‌هاي خود را در اروپا پي مي‌گيرد که پرونده شکايت او از روزنامه کيهان و صدا و سيما همچنان در داخل کشور در جريان است و محمدحسين آغاسي وکيل شجريان اين پرونده را پي مي‌گيرد. آغاسي ديروز در گفت وگو با ايسنا از آخرين وضع اين پرونده گفت. او از ارائه پاسخ صدا و سيما به شعبه بازپرسي درباره شکايت موکلش خبر داد و گفت: صدا و سيما در اين پاسخ دليلي مبني بر داشتن مجوز پخش آثار موکلش ارائه نکرده است.

محمدحسين آغاسي ادامه داد: «صدا و سيما طي پاسخي که به شکايت آقاي شجريان داده، هيچ گونه دليلي بر داشتن اجازه پخش آثار موکلم به شعبه بازپرسي دادسراي کارکنان دولت ارائه نکرده و صرفاً به بيان کلياتي پرداخته که به موجب آن با توجه به رسالت صدا و سيما مبني بر ترويج موسيقي اصيل و سنتي، از آثار استاد شجريان استفاده کرده است.» او توضيحات خود درباره پرونده را اين گونه تکميل کرد: «در اين جوابيه ادعا شده چون استاد شجريان تاکنون به پخش آثارش اعتراض نکرده استنباط صدا و سيما اين بوده است که او راضي به استفاده از آثارش در صدا و سيما بوده است. ضمن اينکه ادعا شده رئيس صدا و سيما در نهم تيرماه سال جاري کتباً به کليه ادارات سازمان و شبکه‌ها دستور داده که از آثار موکلم استفاده نشود.»

وکيل محمدرضا شجريان در ادامه افزود: «بنده در شکايت و مصاحبه قبلي‌ام اعلام کرده بودم استفاده از آواي مذهبي «ربنا» بلامانع است.» او همچنين درباره شکايت موکلش از روزنامه کيهان با اشاره به حضور مدير مسئول اين روزنامه در شعبه بازپرسي دادسراي رسيدگي به جرائم کارکنان دولت اظهار کرد: «مدير مسوول کيهان همچنان بر حرف خود مبني بر وطن فروش خطاب کردن موکلم اصرار دارد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
درود بر استاد شجريان و اميدوارم سالهاي سال براي ايران بخواند.
صداوسیما لج کرد ربنا رو پخش نکرد//

میخواهید شجریان رو هم از ایران فراری کنید مثل خیلی های دیگه....!!!
تبريک، واقعا اين خبر مال حداقل يک هفته پيشه ها!
درود بر استاد
استاد اواز ایران اقای شجریان بوجودت به عنوان ایرانی افتخار می کنم اما استاد در این ایران هیچ احدی زورش به کیهان نمی رسد؟
ما نیازی به ربنای خواننده برای مشتی دلار نداریم.صدا و سیما باید آثار ایشان را پخش نکند. و ایشان بهتر است برای ایرانیان خارج کشور بخواند و دلار بگیرد.
احسن به این استاد. بالاخره یک چهره شناخته شده باید جلوی اینها بایسته
خدا رو شکر بالا خره یکی پیدا شد نسبت به تهمت و افتراهای این روزنامه پر مدعا بایسته
حداقل درست وکامل خبر بدین
اتاد گفتن من این تصنیف رو پخش نکردم و اصلا راضی نیستم
بعد از انتخابات وحدت ایرانیها ضربه خورد. اتحاد مردم قبل از انتخابات با بعد از آن قابل قیاس نیست. روز قدس روز بازسازی اتحاد ملی در مقابل دشمنانمان است. یا علی
مردم به خوبي بين وطن فروشان و وطن پرستان قضاوت خواهند كرد .
البته كيهان اصولا درست مي گويد!
دمتون گرم استاد شجریان
ان شا ا... سالها و سالها سلامت باشید.
چقدر مدیر مسوول کیهان با ادب و با سواده لطفا شما تابناکی ها یاد بگیرید.چقدر راحت آدمها رو وطن فروش مینامند!!
سخنان استاد شجريان را از صداي آمريكا شنيدم. خيلي متاسف شدم. واقعا چرا بايد يك چنين شخصيتي حاضر شود با صداي آمريكا كه در دشمني با ملت مظلوم ايران گوي سبقت را از همه ربوده گفتگو كند؟ bbc هم همينطور. البته در اين كساني هم مثل آقاي حجازي هستند كه علي رغم فشارهاي زياد حاضر نمي شوند يك كلمه عليه مردم ايران در اين شبكه ها صحبت كنند.
من به عنوان یک ایرانی به داشتن روزنامه ای آزاد و بدون محودیت به نام کیهان افتخار میکنم. و نمونه تصویری آن 20.30 می باشد. یا علی %
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر