بازدید 1516
همراه با آزادكاران اعزامي به جهاني دانمارك؛

رحيمي:‌ از‌ شكست ‌‌متنفرم

فكر مي‌كنم كشتي‌گيري كه در مسابقه‌هاي جوانان جهان مدال طلا مي‌گيرد توانايي كسب مدال در مسابقه‌هاي قهرماني بزرگسالان جهان را هم دارد. همه سعي‌ام را مي‌كنم تا در دانمارك صاحب مدال شوم و دست خالي به تهران برنگردم. طي مراحل مختلف اردويي و انجام تمرين‌هاي مداوم و منظم، در حال حاضر به لحاظ جسماني در شرايط مطلوب و ايده‌آلي قرار دارم و اميدوارم پاسخگوي اعتماد مربيان در دانمارك باشم.
کد خبر: ۶۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۳ 16 September 2009
از جمله كشتي‌گيران جوان آزادكاري كه مسير پرپيچ و خمي را در يك سال اخير براي تصاحب دوبنده تيم ملي پشت سر گذاشت، حسن رحيمي كشتي‌گير وزن 55 كيلوگرم است.

به گزارش جام جم؛ رحيمي كه اواخر سال گذشته با حضور در پيكارهاي جام جهاني تهران حضور خود را در رده سني بزرگسالان اعلام كرد، اكنون با توجه به ميزان آمادگي مطلوب و همچنين اثبات توانايي‌هايش با كسب مدال طلاي جوانان جهان، بيشتر علاقه‌مندان به كشتي را اميدوار كرده است كه دست‌كم به دليل ناشناخته بودنش در رده سني بزرگسالان، در جهاني دانمارك همه را غافلگير كرده و صاحب مدالي ارزشمند شود.

اين كشتي‌گير 20 ساله تهراني كه رمز موفقيتش را تنفر از شكست مي‌داند با انگيزه‌اي مثال زدني در صدد است در مسابقه‌هاي جهاني يك بار ديگر قابليت‌هاي خود را به نمايش گذاشته، بر انتخاب كادرفني تيم ملي صحه بگذارد.

اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي كشتي آزاد را طي اين مدت چطور ديدي؟

جو كلي تيم به حدي صميمي است كه فشار تمرين‌ها را احساس نكرده‌ايم و در نتيجه با فراغ بال و بدون هيچ‌گونه مشكلي پاي به پيكارهاي جهاني دانمارك مي‌گذاريم.

عامل اصلي ايجاد اين صميميت چيست؟

ممكن است اظهارنظر من در اين ارتباط با سو‌ء‌برداشت‌هايي همراه باشد، اما من حرف دلم را در اين رابطه مي‌ زنم. واقعيت اين است كه كادرفني جوان تيم به حدي بر كار خود اشراف دارد كه ما هيچ‌گونه مشكل روحي نداريم. با مربيان خيلي راحت هستيم و هر گونه مشكلي را با آنان در ميان مي‌گذاريم.

تو به همراه جمال ميرزايي، آخرين نفراتي بوديد كه به جمع نفرات اعزامي به دانمارك اضافه شديد. اين جو سنگين انتخاب شدن يا نشدن، برايت مشكل ايجاد نكرد؟

خب طبيعي است كه الان بدون استرس كارم را دنبال مي‌كنم و مي‌دانم بايد نماينده شايسته‌اي براي كشتي كشورم باشم. در نتيجه با تمركز كامل تمريناتم را پيگيري مي‌كنم. در حالي كه قبل از مسابقه انتخابي با دباغي، نگران بودم كه مبادا زحماتم به باد برود و به هدف خود يعني حضور در مسابقه‌هاي جهاني نرسم. امروز خوشحالم كه مزد زحماتم را گرفته‌ام و براي همين با انگيزه‌اي دوچندان در دانمارك حاضر مي‌شوم.

رمز موفقيت خود را در چه مي‌داني؟

سختي و مرارت كشيدن و در كنار آن صرف فعل خواستن. من اصلا به باخت فكر نمي‌كنم و هميشه به دنبال پيروزي بوده‌ام. از باخت متنفرم چون وقتي به زحماتي كه كشيده‌ام فكر مي‌كنم اصلا جايي براي باخت باقي نمي‌ماند، بنابراين تنفر از باخت را رمز موفقيتم تا اين مرحله مي‌دانم.

اما در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا با پذيرش شكست مقابل حريفي از كره شمالي از رسيدن به فينال مسابقه‌ها بازماندي؟

من در اين مسابقه‌ها براي اولين بار به عضويت تيم ملي بزرگسالان درآمده بودم و با اين كه به دليل مصدوميت دباغي اعزام شدم، اما پيش از شركت در مسابقه‌ها آمادگي قابل قبولي داشتم. در مسابقه‌ها به اين نتيجه رسيدم كه هر چقدر هم آماده باشي مهم روز مسابقه است كه بايد در اوج قرار داشته باشي و بدون اشتباه ظاهر شوي. در تايلند من براحتي مي‌توانستم حريف كره شمالي را شكست دهم و در فينال هم صاحب مدال طلا شوم، اما شب قبل از مسابقه به دليل تغيير شرايط آب و هوايي نتوانستم خوب بخوابم و در نتيجه فرداي آن روز بدون آمادگي لازم و با دست‌كم گرفتن حريف روي تشك حاضر شدم و بر اثر يك غافلگيري مغلوب شده و در نهايت سوم شدم.

به طور طبيعي امروز راضي و خرسند در مسابقه‌هاي جهاني حاضر مي‌شوي؟

بله، همين طور است. من در مسابقه‌هاي مختلفي كشتي گرفته‌ام و در آخرين مسابقه انتخابي درون اردويي هم با اين كه در وقت اول مغلوب عباس دباغي شدم با بازيابي روحيه‌ام در نهايت اين حريف را هم شكست دادم تا در انتخابم جاي حرف و حديثي باقي نماند.

با توجه به شناختي كه از ميزان آمادگي و توان بدني خودت داري فكر مي‌كني بتواني در جهاني مدال بگيري؟

فكر مي‌كنم كشتي‌گيري كه در مسابقه‌هاي جوانان جهان مدال طلا مي‌گيرد توانايي كسب مدال در مسابقه‌هاي قهرماني بزرگسالان جهان را هم دارد. همه سعي‌ام را مي‌كنم تا در دانمارك صاحب مدال شوم و دست خالي به تهران برنگردم. طي مراحل مختلف اردويي و انجام تمرين‌هاي مداوم و منظم، در حال حاضر به لحاظ جسماني در شرايط مطلوب و ايده‌آلي قرار دارم و اميدوارم پاسخگوي اعتماد مربيان در دانمارك باشم.

چه شناختي از حريفان جهاني‌ات داري؟

بيشتر آنها را مي‌شناسم و به اتفاق كادرفني فيلم مسابقه‌هاي آنان را آناليز كرده‌ايم. به طور كلي كشتي‌گيران روسيه، كوبا، آذربايجان و ژاپن حريفان اصلي‌ام هستند و سودوخف آمريكايي و قهرمان المپيك پكن به دليل وزن بالا در دانمارك حاضر نخواهد بود.

برخي‌ها اولين حضور كشتي‌گيران در مسابقه‌هاي جهاني را فرصتيبراي كسب مدال مي‌دانند. خودت چه نظري داري؟

با توجه به اين كه حريفان شناخت چنداني از من ندارند و عملا حريفي ناشناخته هستم اين يك امتياز و فرصت محسوب مي‌شود و بايد از آن نهايت بهره را براي كسب مدال طلا ببرم. از طرفي اولين دوره مسابقه‌هاي جهاني شرايط و استرس خاص خود را دارد كه كسب مدال را سخت مي‌كند. اميدوارم بتوانم بر اين شرايط غلبه كنم و در روز مسابقه‌ها بدون اشتباه ظاهر شوم. البته بايد تاكيد كنم بدون توجه به نام و نشان رقبا تنها با انديشه كسب مدال جهاني مقابل آنها صف‌آرايي خواهم كرد.

سقف آرزوهايت به عنوان يك ورزشكاري كه ابتداي راه قهرماني قرار دارد، چيست؟

هدف هر ورزشكاري حضور و كسب مدال در بازي‌هاي المپيك است و در اين ارتباط من هم استثنا نيستم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان