بازدید 50971

اخبار کذب علیه سیدحسن با چه هدفی؟

علاوه بر این، بسیاری از انقلابیون و فعالان سیاسی که دل در گرو امام، رهبری و نظام دارند، از سیدحسن به عنوان نوه امام خمینی(ره) انتظار دارند که به عنوان یکی از پشتیبان‌های انقلاب و رهبری در این میان به دلجویی از آسیب دیدگان و رنجیده خاطرانی که خود نیز فرزندان و یا یادگاران سران انقلابند، اقدام کند.
کد خبر: ۶۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۱ 16 September 2009

در خبرها آمده بود که حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، پس از رهایی علیرضا بهشتی، فرزند آیت‌الله بهشتی و مشاور میرحسین موسوی به دیدار وی رفته است، در پی آن، برخی رسانه‌ها با دستاویز قرار دادن این موضوع با ادبیاتی نامناسب به این موضوع پرداختند که معنایی جز جفا به بیت امام ندارد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، خبر این دیدار که همسر محترم مرحوم حاج احمد آقا نیز در آن حضور داشتند، در رسانه‌ها بازتاب فراوانی داشت و برخی رسانه‌ها به دنبال این خبر، به انتشار خبر کذبی مبنی بر اعلام کاندیداتوری وی برای ریاست جمهوری دوره آینده خبر دادند و با تغافل، از انگیزه این عمل خداپسندانه گذشتند.

بنا بر این گزارش، به نظر می‌رسد اقدام سیدحسن خمینی برای دیدار با دکتر بهشتی و بازتاب شایعه کاندیداتوری وی برای ریاست جمهوری در برخی سایت‌های خاص، دارای ابعادی است که باید به آن پرداخت. نخست اینکه سیدحسن خمینی با آگاهی از این که افرادی همچون فرزندان شهید بهشتی و مطهری ـ که پدرانشان السابقون السابقون انقلاب اسلامی هستند ـ سرمایه انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و باید آنان را برای روزهای سخت نگه داشت، در صدد بوده است تا به شیوه  پدر بزرگوارش ـ مرحوم حاج سید احمد ـ در این ایام ابهام و اتهام، سکینه‌ای باشد برای دل نگران آنانی که دل در گرو امام، رهبری و سفرکرده ایشان دارند.

از سوی دیگر، در حالی که از تریبون‌های گوناگون، تلاش می‌شود مخالفت با دولت را مخالفت با نظام جلوه دهند، اقدام سید حسن خمینی برای دیدار با علیرضا بهشتی، نشانه این است که بیت شریف امام به عنوان بیتی که منتسب به سلسله جنبان حرکت انقلابی مردم ایران است، تکثر در سلایق سیاسی در درون نظام مقدس جمهوری اسلامی را طبیعی می‌داند که در دوران حضرت امام (ره) نیز بسیار مسبوق به سابقه بوده است. در واقع، وی خود به واسطه اشرافی که بر اندیشه و سلوک سیاسی امام خمینی(ره) دارد، «حبل المتین» انقلاب اسلامی را اصل دانسته، اما هر باور مخالف با سیاست‌های جاری را مخالفت با کلیت نظام تلقی نمی‌کند.

علاوه بر این، بسیاری از انقلابیون و فعالان سیاسی که دل در گرو امام، رهبری و نظام دارند، از سیدحسن خمینی به عنوان نوه امام خمینی انتظار دارند که به عنوان یکی از پشتیبان‌های انقلاب و رهبری در این میان به دلجویی از آسیب دیدگان و رنجیده خاطرانی که خود نیز فرزندان و یا یادگاران سران انقلابند، اقدام کند؛ بنابراین، به نظر می‌رسد به جای هر گونه برداشت سیاسی و جناحی از رفتار سیدحسن، باید وسعت نظر وی در تلاشش برای گستراندن چتر انقلاب اسلامی برای زیر پوشش گرفتن همه دوستداران انقلاب اسلامی را تحسین و تمجید کنیم.

دوم آنکه انتشار خبر نادرستی همچون کاندیداتوری زود هنگام سیدحسن خمینی، مقدمه‌ای است برای تخریب بیت امام در سال‌های پیش رو. چنانچه به نظر می‌رسد، طراحان این برنامه با آگاهی از محبوبیت بیت امام در بین مردم، زمان را غنیمت شمرده و از هم اکنون برنامه خویش را برای قربانی کردن یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی آماده کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ديدار نوه امام (ره) از پسر مرحوم بهشتي كار بسيار بجا و خداپسندانه اي بود و جز اين هم از ايشان انتظاري نمي رفت.
مطلب خوبی بود
ممنون از دوستان تابناکی به خاطر اشاره و انتقاد به جا در این مورد!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان