بازدید 12005

محاکمه شاهد طلایی! ترور رفیق حریری در شارجه امارات

ادعاهای دروغ زهیر الصدیق که در آغاز کار، همچون انفجار بمبی در لبنان و سوریه بود، باعث شد تا مخالفان سوریه در لبنان و دیگر کشورهای اروپایی، از وی به عنوان «شاهد شاه مهره» یاد کنند، اما اثبات دروغ‌های بزرگ و شاخدار وی، بسیاری از موازنه‌های سابق را در پرونده ترور حریری به سود طرفداران مقاومت و سوریه در لبنان تغییر داد.
کد خبر: ۶۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۹ 15 September 2009
روز گذشته، دومین دور محاکمه زهیر الصدیق، «شاه کلید» ادعایی در پرونده ترور رفیق حریری در شارجه امارات از سر گرفته شد.

 به گزارش «تابناک»، وی همان فرد معروفی است که با شهادت دروغش در جریان بررسی قضایی پرونده ترور رفیق حریری در سال 2005، موجبات دستگیری چهار افسر بلندپایه لبنان و اتهام دخالت مستقیم سوریه در ترور را فراهم آورد.

بنا بر این گزارش، اما در سال 2008 ادعاهای دروغین وی روشن شد و بر همین اساس، قوه قضائیه لبنان و سوریه وی را تحت تعقیب قرار دادند تا این که سرانجام روشن شد که وی از پاریس به امارات رفته است و اسناد دخالت فرانسه در تبانی با نامبرده، موجب فشار سیاسی و امنیتی بسیاری علیه دولت فرانسه شد.

بنا بر اطلاعات موجود، وی با گرفتن یک جلد گذرنامه «چکی» و با نام جعلی «سامی السید» از دستگاه امنیت فرانسه راهی شارجه می‌شود، اما بعدها دستگاه امنیتی امارات، با استعلام مشخصات گذرنامه از سفارت جمهوری چک در ابوظبی، به جعلی بودن گذرنامه پی برده و بر همین اساس، زهیر الصدیق ناچار به حضور در برابر میز قاضی اماراتی در شارجه به اتهام استفاده از گذرنامه جعلی می‌شود.

 ادعاهای دروغ زهیر الصدیق که در آغاز کار همچون انفجار بمبی در لبنان و سوریه بود، باعث شد تا مخالفان سوریه در لبنان و دیگر کشورهای اروپایی، از وی به عنوان «شاهد شاه مهره» یاد کنند، اما اثبات دروغ‌های بزرگ و شاخدار وی، بسیاری از موازنه‌های سابق را در پرونده ترور حریری به سود طرفداران مقاومت و سوریه در لبنان تغییر داد.

 وی مدعی شده بود که سوریه با دستور رهبری این کشور به «ژنرال جمیل السید»، یکی از افسران عالی رتبه لبنانی، طرح ترور حریری را اجرا کرده‌اند و در واقع، از زمان همین ادعاها بود که پای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به پرونده ترور رفیق حریری باز شد.

گفتنی است، از آن هنگام تا سال 2008 فرانسه تلاش کرد، از این شاهد طلایی نگهداری کند، اما با لو رفتن داستان‌های دروغین وی در برابر دادستان بین‌المللی پرونده ترور رفیق حریری، وی از پاریس رانده و ‌رهسپار شارجه می‌شود.

 لازم به یادآوری است، چهار افسر بلندپایه لبنانی، با اثبات ادعاهای کذب و دروغین زهیر الصدیق در دادگاه حریری، پس از حدود سه سال از زندان آزاد شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چی شده ؟ چند وقتی هست که نفس منافقان تابناکی به شمارش افتاده و خبر کم آوردید. از دروغ های کروبی چه خبر ؟
چقدر جالب !تابناک ایااین خبر مهمتراز ثروت ملت ایران است وقتی رییس جمهور میگوید :همه پول نفت به جیب ملت نمیرود شما گویا چیزی نشنیده اید.نکند شما هم بله! معلومه اقا پول حضرات کار خودش را باشما کرده !
حالا شما تابناكي ها از كجا فهميدين اون دروغ گفته!!!!!؟
شما که اینو می دونید چرا نگران حمایتهای همراه با شعف غربیها از جناب موسوی و دارو دسته اش نیستید و هر روز بر آتش این شعله منافقانه می افزایید.
اي آقا اون 4نفر را مي داندند به دادگاه ايران به قتل رفيق حريري كه سهل است به انفجارهاي 11سپتامبر هم اعتراف مي كردند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این ترور رفیق حریری هم مسئله پیچیده ای شده!اما من فکر می کنم باز هم یکجوری پای سوریه در میان باشد.لوث شدن این پرونده نشان دهنده تغییر در سیاستهای سوریه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس