بازدید 6375

اخاذی جوان 17 ساله با لباس گروهباني

کد خبر: ۶۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۳ 15 September 2009
جوان 17 ساله با پوشيدن لباس گروهباني از شهروندان تهراني به بهانه‌هاي مختلف اخاذي مي‌كرد.

به گزارش فارس، دوازدهم شهريور امسال فردي با مراجعه به كلانتري 164 ازگل با طرح شكايت سرقت از وي گفت: فرد جواني با لباس فرم نظامي با درجه گروهبان يكمي، مجهز به دستبند و اسپري گاز اشك آور، عنوان كرد كه مي‌تواند اقدامات مربوط به نظام وظيفه برادرم را انجام دهد.

وي ادامه داد: اين فرد پس از گرفتن 50 هزار تومان و مدارك موتورسيكلت از وي، با سوار شدن بر موتور هوندا 125 از محل متواري شد.

با ارسال پرونده تشكيل شده به دادياري شعبه 6 دادسراي ناحيه 27 تهران، به دستور داديار، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته با حضور در اداره پنجم در خصوص چگونگي سرقت از وي به كارآگاهان گفت: دهم شهريور در جلوي پاساژ علاء الدين واقع در خيابان جمهوري، جواني ملبس به لباس فرم نظامي در حالي كه يك رشته دستبند و يك عدد اسپري گاز اشك آور با خود به همراه داشت با مراجعه به من عنوان كرد كه قصد رفتن به ميدان آزادي را داشته و از من خواست تا با موتور، وي را به آنجا ببرم.

وي ادامه داد: در ادامه مسير در حالي كه از من خواست تا به طرف دربند تغيير مسير بدهم از وي سؤالاتي در خصوص خدمت سربازي پرسيدم كه وي در ادامه ادعا كرد كه مي تواند نسبت به حل مشكلات خدمت سربازي برادرم و گرفتن كارت پايان خدمت اقدام كند.

اين فرد مدعي شد: اين فرد شماره تماس من را گرفت و ساعت 12 شب با من تماس گرفت و براي فرداي آن روز در ساعت 9 بامداد با من در طبقه سوم پاساژ علاء الدين قرار ملاقات گذاشت.

مالباخته در ادامه به كارآگاهان گفت: روز يازدهم شهريور به همراه برادرم به محل ملاقات رفته و ايشان را با لباس نظامي در محل ملاقات كرديم. سپس به اتفاق يكديگر در حالي كه من و برادرم با موتورسيكلت خود و ايشان نيز سوار بر يك دستگاه موتورسيكلت رنگ شده شباهت داده شده به موتورهاي نظامي، به محلي در اتوبان بابايي – بلوار ارتش رفتيم در آنجا بعد از مدتي به بهانه تماس با يكي از همكارانش تلفن همراه من را گرفت و در ادامه با طرح اين موضوع كه مدارك را بايد به همكارش برساند و موتور وي ايراد فني دارد و ممكن است در بين راه خراب شود، مدارك و كليد موتورسيكلت ما را به همراه مبلغ 50 هزار تومان پول و مدارك برادرم از ما گرفت و با به امانت گذاشتن موتور خود در نزد ما از ما جدا شد با گذشت چند ساعت وقتي كه خبري از وي نشد موتور وي را به كلانتري تحويل داديم.

سليماني فرد داديار شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: پس از تجميع اطلاعات از مالباخته و 2 تن ديگر از مالباختگان شناسايي شده كه به روش مشابه مورد سرقت قرار گرفته بودند، محل تردد متهم در خيابان جمهوري شناسايي، با تحت نظر قرار گرفته شدن اين محل از سوي كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي نهايتا متهم در روز 15 شهريور شناسايي و دستگير شد.

وي ادامه داد: با انتقال متهم به اداره پنجم پليس آگاهي هويت واقعي وي به نام سامان مشخص، وي در اعترافات خود عنوان كرد كه در حدود 2 ماه گذشته به يك شركت خصوصي مراجعه و مدت 25 روز در آنجا مشغول به كار بودم اما پس از آن به شهرستان بازگشته و يك هفته گذشته به تهران آمدم و در طي اين مدت با استفاده از جعل عنوان مأمور اقدام به سرقت از جوانان متقاضي كارت پايان خدمت كردم.

سليماني فرد گفت: با اطلاعات بدست آمده از متهم، كارآگاهان به آدرس اعلامي محل كار وي در پل مديريت رفتند و در آنجا نيز مشخص شد كه متهم اقدام به سرقت كرده است.

وي ادامه داد: مالباختگان پس از شناسايي تصوير اين فرد با در دست داشتن مدارك خود به دادياري شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار