بازدید 1670
گزارش فيفا از فوتبال ايران در جام‌جهاني نيجريه:

آرزوي بزرگ تيم ملي نوجوانان و اعتماد به نفس «علي‌ دوستي»

«تيم ملي نوجوانان ايران از بازيكنان با استعدادي از سراسر كشور تشكيل شده و آنها در بهترين وضع هستند. تيم ما نقطه ضعفي ندارد در غير اين صورت كسب عنوان قهرماني در آسيا امكان پذير نبود. من اعتقاد راسخي به تيم‌ام دارم و معتقدم كه ما مي‌توانيم يكي از مدال‌هاي جام جهاني را كسب كنيم.»
کد خبر: ۶۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۲ 15 September 2009
سايت فيفا روز سه‌شنبه در گزارشي به تشريح وضعيت تيم نوجوانان ايران پرداخت و با انتخاب عنوان "آرزوي بزرگ تيم ملي نوجوانان" از اميد بازيكنان ايراني براي درخشش در جام‌جهاني نيجريه نوشت.

به گزارش ايسنا، در گزارش سايت فيفا آمده است: «در فوتبال نوين قدرتمند كردن شرايط ذهني و بالا بردن اعتماد به نفس يكي از بخش‌هاي مهم كار بسياري از مربيان از جمله علي دوستي مهر سرمربي تيم زير 17 سال ايران است. در فاصله كمي تا شروع رقابت‌هاي جام جهاني سرمربي تيم ايران با افتخار مي‌گويد كه تيمش "هيچ نقطه ضعفي" ندارد.

دوستي به فيفا مي‌گويد: «تيم ملي نوجوانان ايران از بازيكنان با استعدادي از سراسر كشور تشكيل شده و آنها در بهترين وضع هستند. تيم ما نقطه ضعفي ندارد در غير اين صورت كسب عنوان قهرماني در آسيا امكان پذير نبود. من اعتقاد راسخي به تيم‌ام دارم و معتقدم كه ما مي‌توانيم يكي از مدال‌هاي جام جهاني را كسب كنيم.»

* استراتژي گروهي

تيم ايران كه جام‌جهاني 2001 را با سه شكست به پايان رساند، بايد در گروه دشواري با ديگر حريفان روبه ‌رو شود. ايران بايد در نخستين گام رودروي گامبيا قهرمان آفريقا قرار گيرد. رويارويي بعدي تيم دوستي مصاف با تيم كلمبيا است و پس از آن ايران رودروي تيم هلندي قرار بگيرد كه مدال برنز رقابت‌هاي جام جهاني گذشته را كسب كرده است.

گرچه هر سه اين حريفان، رقباي جدي‌اي براي ايران به حساب مي‌آيند اما دوستي مهر دغدغه‌اي از اين بابت ندارد: «انصافا ما شناخت اندكي از حريفان‌مان داريم اما به احتمال 70 درصد امكان صعودمان به مرحله بعد وجود دارد.»

ايران در مسابقات سال گذشته قهرماني آسيا نمايش تحسين‌برانگيزي را ارائه داد و موفق شد كه نوامبر سال قبل در ازبكستان جام قهرماني را بالاي سر ببرد.

در ميان ستاره‌هاي اين تيم صعود كرده به جام جهاني بهرام دباغ مدافع، مهرداد يگانه هافبك، و كاوه رضايي كه در مسابقات قهرماني آسيا شش گل به ثمر رساند برجسته‌تر از سايرين هستند. دوستي در تمجيد از كاوه رضايي او را با حسين كعبي مقايسه مي‌كند: « او يكي از بهترين بازيكنان ماست. استعداد بالايي دارد و مانند كعبي توانايي‌هاي زيادي دارد.»

پس از نااميدي ايران در راه رسيدن به جام جهاني 2010 دوستي اميدوار است كه بتواند انتظارات مردم ايران را برآورده كند: «اميدواريم كه بتوانيم پاسخ تعصب مردم ايران را بدهيم و بتوانيم روحيه موفقيت را بار ديگر به وجود بياوريم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار