بازدید 2319
به بهانه آغاز لیگ قهرمانان؛

فرگوسن، آرزومند انتقام از بارسا

اما در مقایسه با انگلیسی‌‌ها 4 تیم روسی به طور متوسط هر یک تنها 10 میلیون یورو سود برده‌اند. البته تناقض وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم بارسلونا با وجود 2 قهرماني اروپا در 6 فصل اخیر در انتهای فهرست 10 تیم نخست بهره‌مند از لیگ قهرمانان قرار می‌گیرد. این سود بیش از هر چیز بسته به حق پخش تلویزیونی است و پول فروش بلیت و درآمدهای حاصل از فروش لوازم با آرم باشگاه در رتبه‌‌های بعدی قرار دارد.
کد خبر: ۶۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۱ 15 September 2009
در میان تمام غول‌های اروپایی،‌ «من‌یو»‌ می‌خواهد خاطره فینال فصل پیش را از ذهنش پاک کند و این‌بار خیز بلندی برای حضور در فینال سانتیاگو برنابئو برداشته است. پسران فرگوسن که سال پیش نتوانستند از عنوان قهرمانی‌شان برابر بارسلونا دفاع کنند، می‌خواهند نخستین‌ دیدار را برابر بشیکتاش ترکیه در استانبول با قدمي محکم بردارند.

به نوشته وطن امروز؛ از سوی دیگر چلسی باید برابر قهرمان پرتغال، پورتو حاضر شود. بدون شک آنچلوتی در این دیدار می‌تواند شایستگی‌هایش را ثابت کند. رومن آبراموویچ هنوز نتوانسته طعم قهرمانی در اروپا را بچشد، او با وجود ریخت و پاش‌های فراوان که حتی برایش دردسرساز شده، هیچگاه تیمش را در قامت یک قهرمان مشاهده نکرده است.

نخستین دیدارها همیشه برای تیم‌هایی که می‌خواهند به عنوان مدعی حاضر شوند از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طور مثال دیدیه دشان با مارسی تنها هدفش این است که به فوتبال اروپا ثابت کند بی‌دلیل از یوونتوس کنار گذاشته شد.

البته دار‌و‌دسته او در زمان مناسبی برابر میلان بحران‌زده قرار گرفته‌اند و اگر نماینده فرانسوی کمی باهوش باشد، می‌تواند از پس روسونری‌ برآید. اما تیمی که بیشتر توجه همگان را به سوی خودش جلب کرده، مجموعه کهکشانی‌ رئال‌مادرید است؛ رئالی با ستاره‌های گرانقیمت که این‌بار می‌خواهد ناکامی چند دوره گذشته را جبران کند.

پرافتخارترین تیم اروپا چندین فصل متوالی است که حتی به مرحله نیمه‌نهایی نرسیده و حالا با حضور ستاره‌هایی نظیر رونالدو و کاکا می‌خواهد طوری زوریخ، نماینده سوییس را شکست دهد تا هیچ حرف و حدیثی درباره توانایی‌اش وجود نداشته باشد. اما شاید بازی ووولفسبورگ با زسکا‌مسکو نیز در نوع خودش جالب توجه باشد، خوآنده راموس که به بهترین شکل ممکن از رئال‌مادرید اخراج شد حالا می‌خواهد با تیم روسی به اهدافش نزدیک شود، البته آنها خیلی قوی نیستند که بتوانند مدعی قهرمانی باشند ولی راموس بارها ثابت کرده متخصص احیای تیم‌های کوچک است.

با تمام این تفاصیل، با بازی‌هایی که امشب برگزار می‌شود و از میان تمام مربیانی که می‌خواهند خودشان را ثابت کنند، سرالکس فرگوسن نگاه دیگری به این فصل لیگ قهرمانان دارد؛ فرگی تنها دغدغه‌اش انتقام گرفتن از بارسلوناست. پیرمرد اسکاتلندی امیدوار است پسران او بتوانند به فینال برسند و در آنجا برابر کاتالان‌ها صف‌آرایی کنند.

فرگی در همین‌باره اعتقاد دارد: «عاشق این هستم تا بار دیگر شانسم را مقابل بارسلونا امتحان کنم و شاید پیروزی برابر آنها، زخم فینال گذشته را التیام دهد. بدون شک می‌خواهم فینالی از جنس دیگر با آنها برگزار کنم. شما می‌توانید برای شکست توجیه بیاورید یا پوزش بطلبید اما به نظر من هر کسی باید به دنبال دلایل شکست بگردد و حالا ما به نوعی می‌دانیم که در فینال فصل پیش چه اشتباهی را مرتکب شدیم و به همین دلیل است که می‌خواهم همه چیز را دوباره ثابت کنيم».


لیگ قهرمانان به کام انگلیسی ها
انگلیسی‌ها 4 برابر اسپانیایی‌ها یعنی نزدیک‌ترین رقبایشان در اروپا از لیگ قهرمانان منتفع می‌شوند. این حقیقت دیروز با انتشار گزارش مشاوران تجارت ورزشی کنفدراسیون فوتبال اروپا، یوفا، فاش شد که باشگاه‌های انگلیسی به خاطر صعود به جمع 16 تیم پایانی لیگ قهرمانان طی 6 سال اخیر هر یک به طور متوسط 160 میلیون یورو پاداش گرفته‌اند در حالی که مجموع دریافتی 70 باشگاه شرکت‌کننده در این لیگ در همین 6 سال به بیش از 3 میلیارد یورو بالغ می‌شود.

طبق گزارش موسسه مزبور که در ایتالیا واقع شده، تقسیم پاداش‌ها بین تمام باشگاه‌ها هرگز عادلانه نبوده است به طوری که چلسی با 184 میلیون یورو درآمد در صدر قرار دارد و منچستر یونایتد و آرسنال در تعقیب آن هستند. لیون، نماینده همیشه حاضر فرانسه در جای چهارم است و لیورپول با اینکه در فصل 4-2003 از لیگ قهرمانان غایب بوده با 131 میلیون درآمد پنجم است.

اما در مقایسه با انگلیسی‌‌ها 4 تیم روسی به طور متوسط هر یک تنها 10 میلیون یورو سود برده‌اند.
البته تناقض وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم بارسلونا با وجود 2 قهرماني اروپا در 6 فصل اخیر در انتهای فهرست 10 تیم نخست بهره‌مند از لیگ قهرمانان قرار می‌گیرد. این سود بیش از هر چیز بسته به حق پخش تلویزیونی است و پول فروش بلیت و درآمدهای حاصل از فروش لوازم با آرم باشگاه در رتبه‌‌های بعدی قرار دارد.

این فصل پاداش ثابت اعطایی از سوی یوفا به 32 تیم شرکت‌کننده در مرحله گروهی با 26 درصد افزایش به 1/7 میلیون یورو می‌رسد. به هر پیروزی در مرحله گروهی 80 هزار یورو تعلق می‌گیرد و تیمی که در فینال 22 مه 2010 مادرید قهرمان شود 9 میلیون یورو پاداش ثابت دریافت خواهد کرد که فصل گذشته این رقم برای بارسا تنها 7 میلیون یورو بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل