بازدید 14842

گروه 1+5 در نشست با ایران در ترکیه به دنبال چیست؟

«ویلیام برنز» که در دور پیشین گفت‌وگوها با آقای سعید جلیلی در سال 2008 نیز حضور داشته و از معاونان میانه‌رو خانم کلینتون در موضوع هسته‌ای ایران و نیز در جلسه فرانکفورت گروه 1+5 از اعضای کلیدی آن به شمار می‌رود، می‌خواهد به کمک متحدان اروپایی خود، موضوعات مطرح در پیشنهاد ایران را دسته‌بندی کرده و ...
کد خبر: ۶۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۰ 15 September 2009

نشست اول اکتبر گروه 1+5 با ایران در ترکیه و تغییر محل این نشست‌ها، آن هم از یک پایتخت اروپایی به یک کشور مسلمان، از جمله کارهایی است که اروپایی‌ها به اصطلاح برای نشان دادن حسن نیت خود آن را انجام می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که آنكارا اعلام كرد كه نمي‌خواهد تلاش‌هاي جاري اعضاي دايم شوراي امنيت ـ آمريكا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين ـ و آلمان براي رسيدن به يك توافق را تضعيف كند و بنابراين ميزباني اين گفت‌وگوها را در نظر ندارد، خاوير سولانا پیش از آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل درباره محل ديدار نمايندگان ايران و گروه 1+5 گفت: «گمان می‌کنم که به احتمال زیاد، این مذاكرات در ترکیه خواهد بود.»

بنا بر این گزارش، آمریکا که از هم‌اکنون ویلیام برنز، معاون وزارت خارجه این کشور را برای گفت‌وگوها با ایرانی‌ها آماده کرده، می‌خواهد از خروجی مذاکرات، موضوعات طبقه‌بندی شده‌ای را جدا کنند.

ویلیام برنز که در دور پیشین مذاکرات با آقای سعید جلیلی در سال 2008  نیز حضور داشته و از معاونان میانه‌رو خانم کلینتون در موضوع هسته‌ای ایران و نیز در جلسه فرانکفورت گروه 1+5 از اعضای کلیدی آن به شمار می‌رود، می‌خواهد به کمک متحدان اروپایی خود، موضوعات مطرح در پیشنهاد ایران را دسته‌بندی کرده و برای هر کدام از آنها و محوریت ویژه به آن، کارگروهی را تعیین و برای رسیدن به نتیجه اهداف هر گروه، جداگانه نتیجه توافقات را اعلام کنند.

معلوم نیست که این کارگروه‌ها تا چه اندازه قصد مصالحه در این مذاکرات را داشته باشند و تا چه میزان بپذیرند که موضوعات محوری مورد نظر ایران، در پیشنهاد ارایه شده به کشورهای نامبرده از همدیگر جدا شوند، اما آنچه در این زمینه هست، لزوم آگاهی کامل گروه ایرانی مذاکره کننده به نحوه مدیریت و برنامه‌ریزی در مذاکرات است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۰
مذاکره با آمریکا اشتباه است. ایران دارد با پای خودش به دام میفتد.
ما در این مداکرات شکست خواهیم خورد چرا که مذاکره کننده قوی نداریم. این دولت در کدام مذاکره بین المللی موفق بوده است تا در این مذاکراه موفق شود.این دولت فقط سخنرانی و فحش دادن بلد است.مذاکره مرد کهن نیاز دارد
شما باید به مردم ایران و دنیا جواب دهید
ببين مطمئن باش امثال جليلي خيلي بيشتر از شما كو چو لوهاي تازه فارغ التحصيل شده مي فهمند
منظورتون از کارگروه همون تیم هست دیگه؟
مسخره ها
چرا ما نبايستي جايگاه تركيه را در بين الملل نداشته باشيم؟؟
5+1 هیچ پخی نیست غیر از شش پس 5+1 فقط میشود شش نه چیز دیگر پس نتیجه میشود 5+1=6
باز هم شما تابناكي ها مثل اون يارو در كارتون گاليور كه مي گفت من ميدونم نميشه، ميگيدنميشه
چرا این جلسه در ایران انجام نمی شه ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار