بازدید 7863

آماده‌سازی داوطلب پیوند سر، با واقعیت مجازی

سرجیو کاناوارو جراحی است که تلاش دارد طی ۱۲ ماه آینده اولین جراحی پیوند سر را در جهان اجرا کند، و برای آماده‌سازی بیمارش برای این جراحی از فناوری واقعیت مجازی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۶۴۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲ 22 November 2016
سرجیو کاناوارو جراحی است که تلاش دارد طی ۱۲ ماه آینده اولین جراحی پیوند سر را در جهان اجرا کند، و برای آماده‌سازی بیمارش برای این جراحی از فناوری واقعیت مجازی استفاده می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، قرار است در اين جراحي سر والري اسپيريدونوف 30 ساله بيمار مبتلا به آتروفي عضلاني روي بدني سالم پيوند بخورد و كاناوارو به تازگي اعلام كرده كه بيمارش بيشترين زمان دوره آماده‌سازي را درون دستگاه واقعيت مجازي سپري مي‌كند تا براي دريافت بدني جديد آماده شود.

اين مرد 30 ساله سال گذشته اعلام كرد كه در اين جراحي حضور خواهد داشت و چند ماه پيش نيز جراحي چيني كه تاكنون سر بيش از هزار موش را به بدن موش‌هاي ديگر پيوند زده‌است، براي همكاري با كاناوارو در اين جراحي 36 ساعته اعلام آمادگي كرد.

كاناوارو سال گذشته اعلام كرده توانسته با موفقيت سر يك ميمون را به بدن ميموني ديگر پيوند بزند و نخاع آسيب ديده ميمون را ترميم كند. چند ماه پيش نيز وي از موفقيت در پيوند سر يك سگ خبر داد و اعلام كرد سگ توانسته پس از پيوند نخاع دوباره راه برود. دور از انتظار نيست كه ادعاي وي مورد شك و ترديد زيادي از سوي پزشكان و جراحان قرار گيرد و آنچه ذهن منتقدان را درگير كرده،‌تنها موفقيت در جراحي پيوند نيست.

هانت باتژر رئيس انجمن جراحان اعصاب آمريكا مي‌گويد درصورتي كه اين جراحي پيوند موفقيت‌آميز باشد، بيمار چيزي بدتر از مرگ را تجربه خواهد‌كرد. از اين رو كاناوارو تلاش دارد بيمار خود را با استفاده از فناوري واقعيت مجازي با بدن جديدش سازگار كند تا پس از به هوش آمدن، نسبت به بدن جديد واكنش شديد نشان ندهد. اين سيستم به شكلي طراحي شده تا به بيمار دريافت كننده بدن كمك كند تا پس از نگاه كردن به بدن جديدش دچار بهت‌زدگي نشود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان