بازدید 1767
۲
اينتر، مورينيو و دستاوردهايش در اوايل يك فصل طولاني؛

پيش به سوي تكامل بيشتر

شايد هم مورينيو درست مي‌گويد زيرا تيم او در دسته‌اي در مسابقه‌هاي جام قهرمانان باشگاه‌‌هاي اروپا قرار دارد كه ديگر تيم آن بارسلونا است و بيش از يك سال است كه مواجه شدن با اين حريف ويژه اسپانيايي، اسباب دردسر هر تيمي و به معناي پذيرش يك شكست قطعي است.
کد خبر: ۶۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۰ 15 September 2009
خوزه مورينيو سعي داشته است درباره پيروزي درخشان اخير اينترميلان در برابر همشهري‌اش آث.ميلان در هفته دوم ليگ ايتاليا زياد حرف نزند و دست به نتيجه‌گيري‌هاي خاص و سريع از اين واقعه نزند، اما نزديكان مربي پرتغالي نراتزوري مي‌گويند او معتقد است تيم امسال اينتر از پاره‌اي جهات و با احتساب برخي موارد از تيم سابق اين باشگاه قوي‌تر و امكانات و گزينه‌هاي بيشتري فراروي آن است.

به نوشته جام جم و به نقل از4 Channal؛ آقاي خاص پرتغالي كه مي‌كوشد علاوه بر تجديد قهرماني آبي و سياه‌هاي شهر ميلان در ليگ ايتاليا، برخلاف فصل پيش آنها را در مسابقه‌هاي جام باشگاه‌هاي اروپا نيز به جايگاه شامخي برساند، با شاگردانش به پيروزي 4 بر صفر در برابر روسونري نايل شد و چنان كوبنده عمل كرد كه بسياري از ناظران از حالا پنجمين قهرماني متوالي اينتر را در سريA گواهي داده‌اند.

اما مربي سابق چلسي و پورتو نيك مي‌داند كه هم فصل بسيار طولاني و اتفاقات فرا رو غيرقابل پيش‌بيني است و هم يوونتوس در اين فصل چنان نيرومند شده است كه احتمال دارد هر اتفاق نامساعدي را براي نراتزوري خلق كند.

از طرف ديگر مربي بشدت جاه‌طلب اينتر بهتر از هر كس مي‌داند كه سير وقايع غيرعادي در 15 دقيقه پاياني نيمه اول نقش نخست را در شكست سنگين ميلان و توفيق غيرعادي تيم وي ايفا كرده و هيچ تضميني در دست نيست كه هر هفته و در هر بازي اين گونه اتفاقات رخ دهد و منطق مي‌گويد كه روي ندهد.

در مدت مذكور نه‌تنها 3 گل پياپي و ويران‌كننده توسط موتا، ميليتو و مايكون براي اينتر به ثمر رسيد، گنارو گاتوزو هافبك وسط سرسخت و كاپيتان ميلان نيز با دريافت دومين كارت زردش زمين را ترك گفت و تيم خود را 10 نفره كرد. به اين ترتيب بازي در همان مقطع تقريبا تمام شد و نيمه‌‌دوم تبديل به جشنواره پاسكاري‌هاي مكرر اينتر به قصد حفظ نتيجه و تلاش توام با دلسردي قرمز و سياه‌هاي شهر ميلان براي به پايان رساندن يك مسابقه نحس تمام عيار شد. مسابقه‌اي كه با گل فوق‌العاده استان‌كوويچ از فاصله 30 متري، براي مردان پر اشتباه لئوناردوي برزيلي تلخ‌تر شد.


تغييرات نسبت به گذشته

ميلان كه فصل جديد سري A را بهتر از اينتر شروع كرده و در زمين سيه‌نا 1 - 2 برنده شده بود، دربي ميلان را با باور برد شروع كرد و كمتر كسي تصور داشت امكان دارد نتيجه‌نهايي چيزي باشد كه از آن ياد شد. اما اتفاقاتي افتاد كه وصفش رفت. مورينيو مدتي بعد از آن ديدار و در حالي كه پيكارهاي باشگاهي اروپا بعد از 2 هفته تعطيلي (به خاطر مسابقه‌هاي ملي)‌ بازگشايي شده است، به‌‌زوال كلي كار تيمش و نحوه بازي اينتر نگاهي مي‌اندازد و مي‌گويد: «صرفنظر از آنچه در دربي ميلان روي داد و معتقدم كه اثر ماندگار و اثر كيفي چنداني ندارد بايد متذكر شوم كه امسال ما مقداري به لحاظ پرسنل و نفر و ميزان بيشتري از نقطه‌نظر روال و كلاس بازي تغيير يافته‌ايم. اينتر حالا با روند و روحيات متفاوتي بازي مي‌كند ولي من هنوز در حال كار كردن روي آن هستم تا به درجات بالاتري برسيم. از نظر من فن كنترل مسابقه‌ها و اداره صحنه و سپس قبضه كردن صحنه به قصد ندادن ميدان به حريف، اصول بسيار مهمي هستند و بايد در دستور كار قرار بگيرند.

من هميشه دوست داشته‌ام اينتر به لحاظ تملك ميدان و كنترل توپ بر حريف سايه بيندازد و مهارت اداره آن را بشناسد و در اين فصل و بخصوص ديدارمان با ميلان اين را بيش از هر زماني در تيم خود ديدم در حالي كه فصل پيش از اين خبرها در تيم نبود. اينتر نزديك به چيزي نشان داد كه من هميشه مي‌خواسته‌‌ام. من پروژه اينتر جديد را از ابتداي تابستان سال پيش شروع كردم و اهداف روشني را در ذهنم داشتم و مي‌دانستم كه چه بايد بشويم و سرانجام قدري به آن نزديك شده‌ايم.

اين كه در اين طرح تا چه حد پيش خواهيم رفت و به كجا خواهيم رسيد، الان مشخص نيست و بايد صبر كرد و ديد اما تا همين جاي كار نيز باعث اميدواري است زيرا هم مشكل بازي و هم نتايج كارمان گواهي مي‌دهد كه نسبت به سال پيش بهتر و كامل‌تر بازي مي‌كنيم و چيز ديگري شده‌ايم.»


كاراكتري قوي

و البته مثل هميشه روحيه پيروزي‌خواهي و اكتفا نكردن به حداقل و همت و كوششي بزرگ در اين راه هدف اصلي اين مربي 46 ساله و به تبع آن شاگردان او در سن سيرو است و اين در دربي اخير ميلان نيز محسوس بود.

مربي پيشين پورتو كه به محض مستقر شدن در لندن به 50 سال صبر چلسي براي قهرمان شدن در ليگ فوتبال انگليس پايان بخشيد و اين كار را در دو نوبت متوالي انجام داد، در آستانه پاييز 2009 و در حالي كه اينتر را بايد مهياي حضور در فصل جديد ليگ قهرمانان اروپا كند، مي‌گويد: «در طول مسابقه‌مان با ميلان هرگز به نبردن و اين كه فاتح آن ديدار نباشيم، فكر نكرديم. برعكس ما با ايده‌هايي مثبت و هدف كسب پيروزي به ميدان رفتيم و كاراكتر قوي خود را بروز داديم و بهره آن را هم كه كسب يك پيروزي بزرگ بود، گرفتيم. با اين حال مدتي از اين برد گذشته و مسابقه‌هاي بعدي از راه رسيده است و جملگي نيز مشكل هستند و براي هر كدام بايد برنامه‌اي داشت. فصل تازه آغاز شده است و ما متاسفانه درگير رقابت‌هاي دشوارتر جام قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا نيز هستيم. بنابراين وقتي براي شادي يا ناراحتي مفرط و طولاني براي هر نتيجه‌اي وجود ندارد و بايد بلافاصله به ديدار بعدي فكر و براي آن طراحي كرد و اين كاري است كه من در حال انجام آن هستم.»

شايد هم مورينيو درست مي‌گويد زيرا تيم او در دسته‌اي در مسابقه‌هاي جام قهرمانان باشگاه‌‌هاي اروپا قرار دارد كه ديگر تيم آن بارسلونا است و بيش از يك سال است كه مواجه شدن با اين حريف ويژه اسپانيايي، اسباب دردسر هر تيمي و به معناي پذيرش يك شكست قطعي است.

با وجود اين خاوير زانه‌تي كاپيتان فناناپذير و بازيكن هميشه خوب اينتر كه حتي در 37 سالگي هم مي‌درخشد همسو با سرمربي پرتغالي تيمش معتقد است كه برد قاطع اخير در برابر ميلان نشانگر كلاس برتر نراتزوري و يك پيام قدرت قاطع براي تمامي رقباست تا حساب دستشان بيايد و بفهمند كه قضيه از چه قرار است.

فصلي پرشتاب

زانه‌تي آرژانتيني در چهاردهمين سال عضويتش در اينتر مي‌گويد: «بازي ما در برابر ميلان عالي بود و حداقل 2 گل از 4 گل ما با كار فوق‌العاده و هماهنگ تيمي به دست آمد و نشانگر توانايي‌هاي بالقوه ما در يك كورس طولاني و فصلي پرشتاب بود كه ما تازه در اوايل آن به سر مي‌بريم. الان نمي‌توان هيچ قضاوتي كرد و بايد نمايش‌هايي از اين دست را بكرات تكرار كرد، اما همين نمايش هم ثابت كرد اينتر پرتوان است و حق دارد به خود ببالد و به فتوحات بعدي خود بينديشد. پيروزي بر ميلان نشانه اتفاق مهمي است كه در پايان فصل هم مي‌تواند شكل گيرد و آن تجديد قهرماني ماست. آثاري كه نمايش‌ها و بردهايي از اين دست دارد تغيير شرايط روحي تيم‌ها به گونه‌اي است كه تيم فاتح مي‌خواهد. اين شايد فقط آغاز قصه‌هاي قشنگ‌تري باشد كه در ادامه فصل از جانب ما شكل خواهد گرفت. حالا سايرين مثل خود ما مي‌دانند كه اينتر نه‌تنها پسرفتي نداشته بلكه به سوي تكامل بيشتر حركت مي‌كند و توقف‌ناپذير است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها