بازدید 1462
سازماندهي يك تيم كامل به روش پلگريني؛

وقتي به پسرانت ايمان‌داري

اما گویی زمین و زمان دست به دست هم دادند تا او در قامت یک مربی پیروز زمین را ترک کند. این موضوع به وضوح به ما نشان داد که رئال‌مادرید اگر در «کمدش» را باز بگذارد هر بار می‌تواند ستاره‌ای به رنگ متفاوت را «پرو» کند. این بدان‌معنی است که حتی در غیاب کریس رونالدو، لاسانا دیارا و رائول باز هم رئال می‌تواند با استفاده از گرانرو، گوتی، متسلدر، هیگوآین و بویژه کاکا به اهدافش نزدیک شود.
کد خبر: ۶۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۹ 14 September 2009
این دقیقا همان حلقه مفقوده‌ای است که از پسران رئال سراغ داشتیم. پیروزی قاطعانه برابر کاتالان‌های اسپانیول ثابت کرد همه چیز با فصل گذشته تفاوت عمده‌ای کرده. شاید خیلی‌ها اعتقاد دارند استفاده پلگرینی از روش 1-3-2-4، آن هم با حضور 4 بازیکن تهاجمی که در کارهای دفاعی تیم ضعف دارند عمده‌ترین مشکل این فصل پسران پلگرینی است ولی خب، مهندس شیلیایی این‌بار با ترکیبی متفاوت‌تر از آنچه که فکرش را می‌کردیم شاگردانش را به زمین فرستاد. دقیقا ترکیبی مناسب که سبب شد تا آنها بتوانند در دومین‌ بازی این فصل‌شان با کسب این پیروزی پشت سر بارسلونا قرار بگیرند.

به نوشته وطن امروز؛ در همین‌باره روزنامه مارکا به نقش پررنگ کاکا که همانند جادوی برزیلی روی 2 گل رئال کاملا تاثیرگذار بود اشاره می‌کند. حضور اعجوبه برزیلی سبب شد در نیمه اول نیمکت‌نشینی برلیان پرتغالی به چشم نیاید. واقعا پلگرینی دست به ریسک بزرگی زد وقتی کریس رونالدو، گران‌ترین بازیکن مجموعه‌اش را روی نیمکت نشاند. اما گویی زمین و زمان دست به دست هم دادند تا او در قامت یک مربی پیروز زمین را ترک کند. این موضوع به وضوح به ما نشان داد که رئال‌مادرید اگر در «کمدش» را باز بگذارد هر بار می‌تواند ستاره‌ای به رنگ متفاوت را «پرو» کند. این بدان‌معنی است که حتی در غیاب کریس رونالدو، لاسانا دیارا و رائول باز هم رئال می‌تواند با استفاده از گرانرو، گوتی، متسلدر، هیگوآین و بویژه کاکا به اهدافش نزدیک شود.

مهندس مانوئل پلگرینی روش‌های تاکتیکی‌اش را بخوبی و با دیسیپلین مطلوب به پسرانش دیکته می‌کند و آنها نیز به وضوح می‌دانند که سرمربی چه نقشی را برای‌شان طراحی کرده، اما مشکل بزرگ هنوز در نحوه پرسینگ و بازی تاخیری آنهاست.

رئال‌مادرید هنوز از ضعف کناره‌ها رنج می‌برد که مربی شیلیایی باید فکری به حال این وضع بکند. به هر صورت پایتخت‌نشینان دومین 3 امتیاز این فصل را مدیون گوتی، گرانرو و کریستانو رونالدو هستند. بویژه آن گل زیبای زاویه بسته کریس که تیر خلاص را به بدنه اسپانیول در ورزشگاه خانگی‌شان زد اما نکته اصلی اینجاست که پلگرینی نیز از نحوه نمایش شاگردانش به اعتماد نفسی مضاعف رسیده، او اعتقاد دارد: «به درستی پیروز شدیم، در نیمه اول همه اتفاق‌هاي ممکن روی داد و ما به گل رسیدیم، در نیمه دوم نیز وقتی دستورات تاکتیکی کامل اجرا شد، دیگر همه‌چیز به نفع ما خاتمه یافت. فکر می‌کنم این 3 امتیاز حق ما بود. البته اسپانیول فشار زیادی روی تیم آورد که به پیروزی خانگی دست پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد، چون خط هافبک رئال به مراتب بهتر ظاهر شد. من اعتقاد فراوانی به بازیکنانم دارم و از اینکه همه‌‌شان وظیفه محول شده را بخوبی انجام داده‌اند خوشحالم. به‌طور مثال شاید خیلی‌ها اعتقاد داشته باشند که گوتی و گرانرو بهترین بودند، البته همین‌طور است ولی از نقش پررنگ دیگر بازیکنان نمی‌توان براحتی گذشت. در این بازی همه سربازان رئال فوق‌العاده ظاهر شدند.»


هیگوآین و آلونسو از پیروزی رئال می‌گویند
هیگوآین و آلونسو از پیروزی تیمشان خوشحال شده‌اند و می‌گویند جا برای پیشرفت بیشتر نیز هست. رئال‌مادرید یک پیروزی 3 بر صفر در خانه اسپانیول به دست آورد و گونسالو هیگوآین و چابی آلونسو نظرشان را درباره این دیدار گفته‌اند.

هیگوآین می‌گوید: «بسیار خوشحالم که پیروز شدیم اما باید به سخت‌کوشی خود ادامه دهیم. ما اینجا حضور داریم تا کمک کنیم. تعویض‌های نیمه دوم از کیفیت ما نکاست. باید در نظر داشت که تنها هفته دوم را پشت سر گذاشته‌ایم و راهی طولانی در پیش داریم. ما باید به هماهنگی بیشتری دست یابیم و تیم‌تر از پیش شویم.»

آلونسو هم نظراتی مشابه دارد: «ما باید بیشتر در کنار یکدیگر بازی کنیم. باید پیشرفت بیشتری داشته باشیم. در این دیدار بعضی مسائل خوب پیش رفت و بعضی دیگر نه. ما در لحظات کلیدی عالی بودیم و با این حال می‌دانیم که همه تیم‌ها می‌توانند برای ما خطرساز باشند».


پیروزی قاطع در ایالت کاتالان
رئال‌مادرید بعد از پیروزی 3 بر 2 هفته اول مقابل دپورتیوو این هفته اسپانیول تیم دوم ایالت کاتالونیا را در خانه‌اش با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد. رونالدو، ستاره پرتغالی رئال در این بازی از ابتدا در ترکیب تیم قرار نداشت.

رئال از همان ابتدا نبض بازی را در دست داشت و تشنه رسیدن به گل برتری بود. در دقیقه 39 بازی بود که استبان گرانرو، هافبک رئال با یک ضربه زیبا دروازه اسپانیول را باز کرد و تیمش را یک بر صفر پیش انداخت.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم بازی کمی متعادل‌تر دنبال می‌شد که پلگرینی؛ رونالدو و رائول را به فاصله 10 دقیقه به ترتیب به جای بنزما و هیگوآین وارد زمین کرد. در دقیقه 78 بازی گوتی برتری کهکشانی‌ها را 2 برابر کرد.

در دقیقه 81 بازی کاکا که پاس هر 2 گل تیمش را داده بود از زمین بازی خارج شد و محمد دیارا جای او را در زمین گرفت. در ثانیه‌های تلف شده بازی رونالدو با یک ضربه زیبا توپ را از زاویه‌ای بسته وارد دروازه کرد تا کهکشانی‌ها 3 امتیاز شیرین خارج از خانه کسب کنند و سایه به سایه بارسا رقیب اصلی خود رقابت‌ها را ادامه دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل