بازدید 29988
آنها خواهان اخراج سفیر آمریکا شدند؛

وقتی خانم سفیر، نمایندگان پارلمان کویت را سگ و گربه خواند

«دیبورا جونز» در توضیح سخنان خود گفته است: من چه اشتباهی مرتکب شده‌ام؟ خوب است خبرنگاران به خانم‌های نماینده مجلس نگاهی بیندازند تا آنچه را گفته‌ام، تصدیق کنند... این اظهارنظر موجب شد که نمایندگان مجلس از امیر این کشور بخواهند سریع خانم سفیر را به کشورش دیپورت کنند.
کد خبر: ۶۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۴ 14 September 2009

«القدس العربی»، از ایجاد تشنج و هیاهو در مجلس کویت در نتیجه اظهارات سفیر آمریکا در در آن کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، خانم «دیبورا جونز»، سفیر آمریکا، در اظهارنظری عجیب، مجلس کویت را مجموعه‌ای از سگان (مردان) و گربه‌ها (خانم‌ها) دانست و این اظهار نظر موجب شد که نمایندگان مجلس از امیر این کشور بخواهند سریع خانم سفیر را به کشورش دیپورت کنند.

بر پایه این گزارش، «محمد‌هایف» از نمایندگان اسلامگرای مجلس کویت گفت: کسی که نمایندگان پارلمان کشوری را با سگ و گربه مقایسه می‌کند، نمی تواند شایستگی سفارت را داشته باشد و ما خواهان اخراج بدون شرط او هستیم؛ علاوه بر آن، دولت ایالات متحده باید از ملت کویت عذرخواهی کند.

اما در همین حال، «جاسم الخرافی»، رئیس مجلس کویت، این اظهارات را سوءتفاهم خواند و گفت: من گمان نمی‌کنم گفته‌های این خانم، موجب رنجش شخص خاصی شده باشد!

این گزارش می‌افزاید: به رغم تلاش‌های رئیس مجلس کویت برای سرپوش گذاردن بر سخنان توهین‌آمیز خانم سفیر، او از موضع خود کوتاه نیامده و به گونه‌ای دیگر سخنان خود را تکرار کرده است. «دیبورا جونز» در توضیح سخنان خود گفته است: من چه اشتباهی مرتکب شده‌ام؟ خوب است خبرنگاران به خانم‌های نماینده مجلس نگاهی بیندازند تا آنچه را گفته‌ام، تصدیق کنند. چهار نماینده زن در مجلس کویت فعالیت می‌کنند که هر چهار نفر با یگدیگر اختلافات فاحش دارند؛ مثل چهار گربه‌های که در کنار یکدیگر باشند [خنده شدید خبرنگاران] و در جایی که گربه‌ها با امنیت در کنار یکدیگر کار می‌کنند، طبیعی است موجودات دیگر (مردان) نیز با یکدیگر با آرامی کار کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
به نظر من ايشون از صفت تشبيه استفاده كرده و توهيني در كار نيست مثل ما كه مي گيم فلاني خر خوني مي كنه يا سگ دو زدن يا دوستي خاله خرسه و از اين تشبيه ها
به ما چه
اصل موضوع و صحبت آن‌ سفیر چه بود نمیدانام ولی‌ یک توضیح واضحات برای تابناک عزیز دارم:

۱. در فرهنگ مردم آمریکا سگ و گربه خطاب کردن دیگران به معنی‌ ناسزا نیست ولی‌ برای ما خاور میانه یها برعکس است.

۲. جالب است که خانم سفیر در یک کشور اسلامی، از موضوع به این سادگی‌ اطلاع ندارد. حالا چقدر از موضوعات دیگر اطلاع دارد خدا داند.

ظریفی‌ میگفت از محدوده خاور میانه که خارج شدی از هر کسی‌ خوشت نیامد انگشت شستت را نشان بده. اینطوری هم ناسزا گفتی‌ و دلت خنک شد هم طرف کلی‌ کیف میکنه !
حق آنها همين بود
دوستي كه مي‌فرمايد سگ و گربه فحش نيست به آخر متن تابناك نگاهي بيندازند متوجه مي‌شوند كه اتفاقا آن خانم دقيقا فحش داده‌اند.
وقتی در نظام لیبرال دموکراسی غرب
نماینده پارلمان را سگ وگربه معنی مکنند وماهیت موجود نظام خودرا اینگونه معرفی میکنند ایشان چه اشتباهی کرده است بنده خدا بر اساس مفاهیم خودشان معنی وتفسیر کرده و خبرنگاران حق دارندبه آنها بخندند .
نتیجه آمریکایی سازی اعراب.
به همين زودي از اين قبيل توهينها به بقيه سران كشور هاي سرسپرده و خودباخته عرب مثل عربستان واردن ومصر هم از طرف اربابانشان نثار خواهد شد
انصافآ حقیقت گفته، جای انکار و اعتراضی نیست.
اخيرا آمريكايي ها واقع بين شدن بزنم به تخته...
به ما چه مربوطه؟مشکل خود کویته.
من فراموش نمی کنم که در زمان جنگ همین کویت چقدر به صدام کمک کرد!!
عکسی که از این خانم در صفحه اصلی منتشر کردید مال دوران جوانی ایشونه احتمالا"!!!
سگ حيوان باوفايي است ولي به گربه كاري تدارم.
نمیدونم ممکنه توی یک کنفرانس خبری یا سخنان رئیس جمهور کسی بگه خرخونی یا سگ دو زدن؟ یا شایدم مثل سگ و گربه به هم پریدن؟
به نظرم ایشون خیلی خوب هم میدونست چی میگه! ساده نباشیم
متاسفانه بعضی خوانندگان سایت بیشتر از اینکه از توهین بدشان آمده باشد، از گوینده آن که سفیر آمریکاست بدشان می آید حتی پیام قبلی

1- انصافآ حقیقت گفته، جای انکار و اعتراضی نیست.

2-وقتی در نظام لیبرال وکراسی .........

3- نتیجه آمریکایی سازی اعراب.
بابا این آمریکایی ها فرهنگشون همین جوریه!از نظر خودشون بد نیست.
و از اونجا که این جماعت اصلا براشون مهم نیست که بقیه راجع بهشون چی میگن و چه جوری فکر میکنن(دلیل قدرتمند بودنشونم همینه)هر جا که میرن مثل جامعه ی خودشون رفتار میکنن.اصلا هم براشون مهم نیست که ما خوشمون بیاد یا نیاد.هر جور که راحت باشن رفتار میکنن و حرف میزنن.
در فارسی می‌گیم: مثل سگ و گربه بجان هم افتاده اند.

خوب این یعنی توهین؟؟؟
خدمت اون دوستی که کلمه "خرخونی" رو مثال زدن عرض کنم که "خر" در کلماتی مثل خرخون، خرپول، خرمذهب، به معنی حیوان خر نیست بلکه یک کلمه عربی است به معنی بزرگ و عظیم و یا گاهی اوقات حجیم و زیاد که باید به صورت مشدد خونده بشه. حرف "ر" تشدید داره ولی ما اشتباه تلفظ می کنیم. بقیه مثالهاشون صحیحه و بنده هم با ایشون موافقم
نام نجس سگ نزديك به يك مسلمان "پاك" شده است. اي شيعه بپا خيز!
حالا یه آمریکائی به یکی از نماینده های ما همچین جسارتی می کرد باز هم می گفتید سو تفاهم است. واقعا که برخی از مخاطبان تابناک بدجوری در گرداب غرب گرائی (بخوانید غرب دلباختگی) فرو رفته اند.
خوي حالا يكي پيدا شد يه چيز درست به اين ها گفت
خدمت دوست عزيز در مورد كلمه خر : در علربي كلمه خر با تشديد ر و كسر خ معني بدي داره ويعني مدفوع بس معني بزرك و حجيم را نداره .. لطفا مثلهاي ايراني را به عربي نسبت ندهيد..
بسم الله الرحمن الرحیم

آفرین بر نماینده مجلس کویت من هم معتقدم سفیری که به نمایندگان مردم کشور محل ماموریت خود چنین توهینی نمابد می بایست اخراج شود.

والسلام علیکم و رحمت الله
بگرديد ببينيد مي تونيد از اين خبر يه گيري به دولت بديد!
پر بیراه نگفته ولی فقط می گفت گربه بهتر بود از بس که بی چشم و رو هستند
وقتي وامدار كسي باشي بايد بيشتر از اين ها را تحمل كني !
بعد از آزاد سازی کویت توسط آمریکا و خارج کردن صدام آمریکاهیها علاوه بر استعمار شدید این کشور و بهره برداری از منابع سرشارشان، در برابر مردم کویت فوق العده مغرور بوده و همیشه از مواضع متکبرانه و گاها توهین آمیز با آنها برخورد میکنند یا به اصطلاح خودمان کویتیها را داخل آدم حساب نمیکنند و اگر فرصت مناسبی هم بدست بیاورند بدشان نمی آید که آنها را به هر نحوی تحقیر نمایند.
دوستی که میگه سگ و گربه در فرهنگ امریکا توهین نیست حالا گیرم مثلا معناش به زبون ما مثل خروس جنگی باشه بازم توهین نیست؟ اصلا به ایشون چه ربطی داشته که در این مورد نظر بده؟ این نشان از ذلت کویتی ها میده که تا حالا ازخودشون نشون دادن و این قدر طرف رو پر رو کردن. ضمنا حالا که اینطور شد قیافه این خانم هم شبیه سگه(البته توهین نیست ها طبق برداشت امریکایی ها)
اینها همه کویت را گرفتند و به امیر آن پس دادند. از این بدتر هم بگویند کسی با آنها کاری نخواهد داشت.
نتیجه گیری اخلاقی؟!!!
دولت کویت جرات اخراج سفیر آمریکا رو نداره
شما تابناکی ها هم از توبره می خورید و هم از آخور
بلانسبت سگ.سگ که خیلی باوفاست.کاش گفته بود شغال.
سگ گربه توهین محسوب میشه ولی بزغاله، توهین نیست
جملات کلیشه ای آفت بزرگی شده کدام منابع سرشار؟؟؟ کویت غیر از نفت (که البته ثروت بزرگی است) حتی آب برای خوردن ندارد.دوست بی اطلاع !
دستش درد نکنه برای مردم کویت علی الخصوص رییس مجلسش همین خوب است .
ديگه لازم به عذر خواهي دولت آمريكا و يا پس گرفتن حرف اين خانم نيست. خوانندگان محترم تابناك توضيحات كافي و وافي رو دادن.
ديگه لازم به عذر خواهي دولت آمريكا و يا پس گرفتن حرف اين خانم نيست. خوانندگان محترم تابناك توضيحات كافي و وافي رو دادن.
ديگه لازم به عذر خواهي دولت آمريكا و يا پس گرفتن حرف اين خانم نيست. خوانندگان محترم تابناك توضيحات كافي و وافي رو دادن.
البته ايشان حتي اگر با ادبيات آمريكايي صحبت مي كرد به عنوان يك فرد سياسي دچار اشتباه محرزي شده است چون بدون توجه به فرهنگ كشوري كه در ان به كار سفارت مشغول است سخنراني نموده است.
روزي بازاريابي رابراي فروش نوشابه به كشورهاي عربي فرستادند ايشان چند تصوير را پشت سرهم و از چپ به راست نصب كرد . در تصوير اول شخص بي حالي را نشان مي داد. در تصوير دوم شخصي را كه در حال خوردن نوشابه تبليغي بود و در تصوير سوم نيز شخص سرحال و قبراقي را نشان مي داد كه منبع انرژي شده بود.
خودتان متوجه شده ايد ايشان بدليل عدم شناخت از فرهنگ و زبان كشورهاي عربي كه از راست به چپ مي خوانند تبليغات را انجام داده بود كه در نهايت منجر به شكست بيشتر اين محصول در بازار شد .
خانم سفير هم چنين گاف بزرگي را صورت داده است.
به نطر مي رسد تفاوت زياد پارلمان در غرب و كشورهاي خاورميانه موجب چنين اظهارنظري شده زيرا در غرب پارلمانها بسيار فعال و ليكن در كشورهاي خاورميانه جنبه سمبوليك داشته و با حاكميت هم صدا مي باشند .
یعنی چی "به ما چه"؟؟
از تابناک فقط به خاطر این خوشم میاد که به قول دوستان "دُز اینترنشنالیتی اش " بالاست.
این کار ها باعث میشه بعد یه مدت یه جاپای خوب بین پروپگاندای غرب پیدا کنیم.

در ضمن هر این عرب ها رو به هرچی تشبیه کنی لیاقت اش رو دارن در ثانی مگه دروغ گفته؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر