بازدید 1816
يك متخصص ارتوپدي:

عدم ريكاوري باعث پارگي صليبي مي‌شود

مخفي كردن آسيب كار را به جايي رسانده كه تيم‌ها با بازيكنان مصدوم قرار داده مي‌بندند و 2 ـ 3 ماه بعد از قرارداد مي‌فهمند اين بازيكن نمي‌تواند بازي كند. براي رفع اين مشكل بايد هنگام قرارداد بازيكنان يك تيم پزشكي نيز كنار تيم باشد و ورزشكار را چك‌آپ كرده و مشخص كند كه ورزشكار سالم است يا نه.
کد خبر: ۶۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۶ 13 September 2009
محمد رازي گفت: علائم خستگي و درد مي‌تواند مقوله‌اي براي پارگي صليبي باشد و ورزشكاران و بيان بايد به اين علائم توجه كنند.

يك متخصص ارتوپد در گفت‌وگو با ايسنا در ارتباط با علت پارگي مكرر رباط صليبي فوتباليست‌هاي ليگ برتر اظهار كرد: ورزشكاران در باشگاه‌هاي خود شديدا تمرينات سنگين انجام مي‌دهند و متاسفانه اين تمرين‌ها اغلب اوقات طبق موازين علمي انجام نمي‌شود. از طرف ديگر زمان مناسب و كافي براي ريكاوري در اختيار ورزشكار قرار نمي‌گيرد.

وي افزود: از آنجا كه باشگاه‌هاي فوتبال ما نيمه حرفه‌اي‌اند ورزشكار هميشه مي‌خواهد عملكردي بيش از حد توان خود بروز دهد. در گذشته كسي دچار آسيب نمي‌شد. چرا كه ورزشكاران پول نمي‌گرفتند و در نتيجه به خاطر پول جانفشاني نمي‌كردند، آن‌ها حتي فوتبال بازي كردن را از پدر و مادرشان مخفي مي‌كردند اما حالا بحث ماديات كار را به جايي رسانده كه پدر و مادرها هم براي كسب درآمد فرزندان خود به فوتبال تشويق مي‌كنند. حتي بحث ماديات باعث شده است كه ورزشكار آسيب ديدگي خود را مخفي كند، به طور كلي مي‌گويم و فرد خاصي را مد نظر ندارم.

وي اظهار كرد: مخفي كردن آسيب كار را به جايي رسانده كه تيم‌ها با بازيكنان مصدوم قرار داده مي‌بندند و 2 ـ 3 ماه بعد از قرارداد مي‌فهمند اين بازيكن نمي‌تواند بازي كند. براي رفع اين مشكل بايد هنگام قرارداد بازيكنان يك تيم پزشكي نيز كنار تيم باشد و ورزشكار را چك‌آپ كرده و مشخص كند كه ورزشكار سالم است يا نه.

اين متخصص تاكيد كرد: در بروز اين مشكل همه مقصرند. باشگاه‌ها فكر مي‌كنند اگر خرج كنند و پزشك بگيرند تا ورزشكاران را معاينه ضرر مالي مي‌كنند باشگاه‌ها اين كار را انجام نمي‌دهند تا گناه بزرگ سرشان برود. از طرف ديگر بازيكنان هم مجبورند حتي با وجود آسيب ديدگي بازي كنند و قرارداد ببندد چرا كه بازيكنان تا زماني كه سالم است حمايت مي‌شوند اما بعد از آسيب ديگر به طور كلي رها خواهند شد.

وي براي رفع اين مشكل و جلوگيري از پارگي رباط صليبي خاطرنشان كرد: به مربيان پيشنهاد مي‌كنم به محض مشاهده علائم و خستگي و درد، از ادامه تمرين ورزشكاران ممانعت به عمل آورند و سپس به پزشك اطلاعات لازم را ارائه دهند. به محض آسيب ورزشكار كادر سالم وي را معاينه كنند و مدام با پزشك در تماس باشند. مسوولان تيم بايد همواره همراه ورزشكار باشند تا دوره درمان او كامل شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر