بازدید 1419

مهابادي: اين صدرنشيني مزه‌اي ندارد!

دواي درد فوتبال ما اين است. ما واقعا نيازمند تغيير نسل در تيم ملي هستيم. نرفتن به جام جهاني مي‌تواند مويد بدترين نتيجه براي تيم ملي باشد، پس حالا كه چنين شد و ما هم فرصت بازسازي داريم، نسل جديدي را به فوتبال آورده و به زيرساخت‌ها و تغييرات بزرگ توجه جدي داشته باشيم. فوتبال ما اكنون رو به ضعف است و متاسفانه اشتباه گذشته را تكرار مي‌كنيم. منطق هم مي‌گويد كه بزرگترين اشتباه، تكرار اشتباهات گذشته است.
کد خبر: ۶۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۲ 12 September 2009
سرمربي تيم فوتبال مقاومت شيراز گفت: سعي مي‌كنيم ثبات تيمي خود را حفظ كنيم.

داوود مهابادي در گفت‌وگو با ايسنا، پيرامون آخرين شرايط تيم فوتبال مقاومت شيراز كه پس از هفته پنجم ليگ برتر، صدرنشين اين رقابت‌هاست، اظهار كرد: شرايط بد نيست و تمرينات در روال عادي خود دنبال مي‌شود؛ تنها "نيساني" كاپيتان تيم ما كه در بازي اخير مصدوم بود، به بازي اين هفته برابر سايپا و حتي بازي بعدي آن هم نخواهد رسيد. ميثم اميري هم كه به دليل مصدوميت از ابتداي مسابقات تيم را همراهي نكرد از پنج‌شنبه به تمرينات اضافه شد كه انشا‌ا... در ديدار پيش‌رو بتواند بازي كند.

وي درباره صدرنشيني تيمش در جدول ليگ نيز خاطرنشان كرد: اين صدرنشيني با وجود آن كه نمي‌دانم مقاومت در تاريخ فوتبال ايران تاكنون حتي براي يك هفته صدرنشين بوده يا خير، هيچ مزه‌اي ندارد. به خوبي مي‌دانيم در پايان هر هفته به خصوص در هفته‌هاي ابتدايي ليگ، جدول بازي‌ها تغييرات زيادي دارد. كار سخت است و ما بيش از هر چيز سعي مي‌كنيم ثبات تيمي را حفظ كنيم. معتقدم امتيازاتي كه تاكنون تيم ما به دست آورده در نتيجه زحمت بازيكنان در تمرينات بوده است كه اگر اين روند ادامه داشته باشد، مي‌توانيم در آينده به موفقيت‌هاي خوبي برسيم.

مهابادي درباره افت احتمالي تيمش در طول بازي‌ها با توجه به سرنوشت تيم برق شيراز در فصل گذشته ليگ برتر، گفت: برق فصل پيش، تلنگري براي تيم ماست. بايد همواره روندي كه اين تيم دنبال كرد را در نظر داشته باشيم و تلاش مي‌كنيم بچه‌ها نيز به درك درستي از مسير آينده رسيده و سعي كنند دچار افت نشويم. به هر حال فوتبال بالا و پايين دارد و مهم آن است كه در مواجهه با افت‌هاي احتمالي بهترين تصميمات را گرفته و سعي كنيم به زودي به شرايط قبلي باز گرديم. خوشبختانه اكنون هيچ مشكلي را از اين حيث حس نمي‌كنم.

سرمربي تيم مقاومت همچنين در ارزيابي‌اش از تيم سايپا نيز تصريح كرد: سايپا تيم خوبي دارد و از بازيكنان و سرمربي توانمندي بهره مي‌برد. نتايج اين تيم چندان هم بد نيست و در ديدار مقابل استقلال، مستحق تساوي بود. آنها در نيمه دوم فرصت‌هاي كمي را به حريف دادند و انسجام تيمي قابل قبولي داشتند. كار سختي در زمين اين تيم پيش رو داريم و از اين رو كادر فني، تمهيداتي را انديشيده‌ است.

مهابادي پس از بازي‌هاي تداركاتي اخير تيم ملي نسبت به حضور بازيكنان هميشگي در خط دفاعي اين تيم انتقاد كرده بود كه افشين قطبي سرمربي تيم ملي در واكنش به اين انتقادها گفته بود مدافعين فعلي تيم ملي تجربه بين‌المللي بالايي دارند، لذا نمي‌توان يك‌ شبه مدافعي از ليگ برتر را در تيم ملي بازي داد. مهابادي درباره اين اظهارات قطبي گفت: وقتي از تيم ملي بحرين آن هم در يك بازي تداركاتي چهار گل مي‌خوريم به چه معناست؟ چنين توجيهي نمي‌تواند براي ميدان ندادن به مدافعين توانمندي كه اكنون عملكرد خوبي در ليگ برتر دارند، دليل قابل قبولي باشد. بدون شك بازيكنان پس از انجام چند مسابقه بدون هيچ ترسي مي‌توانند تجربه بين‌المللي قابل قبولي به دست آورند. اعتماد به نفس فاكتور اصلي كسب حضور در ميادين بين‌المللي است كه به نظر قطبي در القاي آن به بازيكنان استاد باشد. بازيكنان بحرين كه از كره ماه نيامند يا ما كه نمي‌خواهيم مساله فيثاغورث حل كنيم!

وي افزود: مگر مدافعين ثابت تيم ملي، زماني براي اولين‌بار براي ما بازي نكردند. علي دايي كه در يكي از بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني 1994 كه فكر مي‌كنم مقابل سوريه بود، دقايقي براي تيم ايران بازي كرد و گل هم زد. از آن زمان به بعد در تمام بازي‌ها بازيكن ثابت بود و ديگر كسي هم به پاي او نرسيد و جايگزيني نداشت. بسياري ديگر بازيكنان ملي‌پوش ما مانند رحمان رضايي و... هم همين شرايط را داشتند و در بيشتر مواقع، نفرات موفق ما كساني بودند كه به آنها اعتماد و ميدان داده شد. در اين چند سال كه مربي بودم و اكنون در تيم مقاومت همواره به بازيكنان لايق و شايسته ميدان دادم و نتيجه خوبي هم گرفتم.

مهابادي تصريح كرد: دواي درد فوتبال ما اين است. ما واقعا نيازمند تغيير نسل در تيم ملي هستيم. نرفتن به جام جهاني مي‌تواند مويد بدترين نتيجه براي تيم ملي باشد، پس حالا كه چنين شد و ما هم فرصت بازسازي داريم، نسل جديدي را به فوتبال آورده و به زيرساخت‌ها و تغييرات بزرگ توجه جدي داشته باشيم. فوتبال ما اكنون رو به ضعف است و متاسفانه اشتباه گذشته را تكرار مي‌كنيم. منطق هم مي‌گويد كه بزرگترين اشتباه، تكرار اشتباهات گذشته است.

وي افزود: ما در خطوط ديگر و به طور مثال در خط حمله هم مهاجمين توانمندي در ليگ مي‌بينيم كه به تيم ملي دعوت نمي‌شوند؛ يك مهاجم نوك با ويژگي شوت زدن با هر دو پا و مهارت لازم در زدن ضربات سر. بي‌شك ميدان دادن به سايرين باعث ايجاد رقابت بيشتر شده و مي‌توانيم تيم ملي پويايي داشته باشيم.

سرمربي تيم مقاومت در واكنش به انتقاد قطبي از عدم مهارت بازيكنان ايراني در بازي با هر دوپا، به ايسنا گفت: معتقدم سرعت فوتبال بازيكنان منوط به سرعت تصميم‌گيري آنهاست و توانايي‌شان در بازي با هر دوپا نمي‌تواند از اين حيث چندان تاثيرگذار باشد. بازيكناني كه در سطح ملي حضور دارند بايد در حدي باشند كه يك پاس كوتاه را به درستي به فاصله چند متري خود بفرستند. فكر نمي‌كنم تمام بازيكنان بزرگ دنيا هم چنين خصيصه‌اي را داشته باشند. چه كسي ديده است بازيكناني چون مارادونا، كارلوس، رونالدينيو، كاكا، رائول و... هم در يك بازي مدام از هر دو پا استفاده كنند؟! معمولا در هر تيمي يكي دو بازيكن ممكن است چنين شرايطي را داشته باشند كه در تيم ايران هم خلعتبري يا شجاعي تاحدودي چنين هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار