بازدید 7007
چرا تیم ههای ملی تحت نظر فدراسیون دست از پوشیدن پیراهن های بی کیفیت بر نمی دارند؟

تیم ملی ساحلی ایران هم جیووا پوشید!/تخت گاز بسوی غرامت میلیاردی

پیراهن هایی که به قول تاج و عابدینی و ساکت و فردوسی پور فاقد کیفیت لازم و برای بازی در هوای شرجی نامناسب بودند را در سواحل امارات برتن ملی پوشان ساحلی ایران کردند تا در مقابل رقبای جهانی بدون هیچ مشکلی به فینال جام بین قاره ای راه یابند. پرسش این است:«اگر محصولات جیووا فاقد کیفیت لازم است ، چرا تیم های ملی ایران در میادین مختلف جهانی و آسیایی،همچنان از این برند استفاده می کند؟» آیا فدراسیون با پرداخت خسارت بیشتر اصرار دارد؟
کد خبر: ۶۳۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 06 November 2016
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نیز به جمع تیم های ملی زیر نظر فدراسیون فوتبال پیوست که ماهها بعد از قطع یکطرفه همکاری مقامات فدراسیون با این تولیدکننده ایتالیایی پوشاک ورزشی، همچنان از لباس های تحویلی این شرکت استفاده می کند!

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که نماینده ایرانی شرکت جیووا طی چند هفته اخیر به طور کامل فعالیت خود را در لیگ فوتبال ایران نیز تعطیل کرده است و به دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و تراکتورسازی نیز اعلام کرده که دیگر توان تامین البسه این دو تیم بالانشین لیگ ایران را ندارد، اما تیم های تحت نظر فدراسیون که عنوان «ملی» را یدک می کشند، همچنان از البسه تحویلی این شرکت بهره می برند.

یک هفته پیش از آغاز دور مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و بازی با قطر، مقامات فدراسیون لباسی ساده و تمام سفید که برند آدیداس را روی خود داشت به معاون اول رییس جمهوری ایران اهدا کردند که در همان نگاه اول با «زیرپیراهنی» معروف فرقی نداشت اما فقط یک لوگوی معروف روی سینه اش نقش بسته بود و همین برای سکوت رسانه های جوزده ایران کافی بود.

این نمایش پیراهن آدیداس، یک پیام بیشتر نداشت؛ اینکه فدراسیون تاج برای جلب رضایت سرمربی محبوب و خودمختار تیم ملی و همچنین رسانه های همراه با او که پیشاپیش آنها عادل فردوسی پور و برنامه نود قرار داشتند، قرارداد سه ساله مجموعه اش را با جیووا بصورت «یکطرفه» فسخ کرده است و همه خسارت های مندرج در قرارداد را به جان خریده است.

با این حال فدراسیون تاج و بخصوص دوستانش ساکت و عابدینی هنوز یک راه داشتند که ثابت کنند این قطع همکاری تنها به دلیل همان چیزی که ادعا می کردند یعنی کیفیت نازل البسه جیووا اتفاق افتاده اما وقتی تیم های ملی فوتسال، نوجوانان، جوانان، بانوان و در نهایت همین تیم ساحلی همگی از پوشاک جیووا استفاده کردند، دیگر گریزی از غرامت هنگفت به ایتالیایی ها نیست حتی اگر عابدینی با همان لحن عجیبش مدعی شود که این فدراسیون است که از جیووا غرامت می خواهد!!

رییس سازمان اقتصادی فوتبال ایران (که یک پست من درآوردی و برخلاف اساسنامه در فدراسیون ایران است)، در میانه دعوا با کارلوس کی روش لو داد که تخطی از قرارداد لباس با جیووا خسارت سنگینی برای فدراسیون ایران در پی خواهد داشت که تنها بخاطر خوشایند مرد پرتغالی انجام شده است.

با اینحال پیراهن هایی که به قول تاج و عابدینی و ساکت و فردوسی پور فاقد کیفیت لازم و برای بازی در هوای شرجی نامناسب بودند را در سواحل امارات برتن ملی پوشان ساحلی ایران کردند تا در مقابل رقبای جهانی بدون هیچ مشکلی به فینال جام بین قاره ای راه یابند.

حالا پرونده طرف ایتالیایی برای به گوشه رینگ بردن فدراسیون ایران کامل شده است و هر عقل سلیمی هم می گوید چنین نوع قطع ارتباطی در یک قرارداد بین المللی هرچند حق با شما باشد، محکوم به جریمه و شکست در هر دادگاهی است چه رسد به اینکه دادگاه مورد تاکید دو طرف در متن قرارداد طبق اعتراف عابدینی دادگاه سوییس است.

نخستین موضوعی که در این دادگاه انتظار مدیران فدراسیون یا نماینده حقوقی آنها را می کشد، این پرسش است:«اگر محصولات جیووا فاقد کیفیت لازم بود، چرا تیم های ملی شما در میادین مختلف جهانی و آسیایی، طی بیش از سه ماه از فسخ یکطرفه قرارداد همچنان از این برند استفاده کرده اند؟» 

به نظر می رسد فدراسیونی که بودجه لازم برای تهیه البسه تیم های ملی خود را ندارد و با جیب خالی پز عالی می دهد، بزودی بخش قابل توجهی از منابع مالی خود را بر سر ندانم کاری و عدم آشنایی با قواعد معاملات بین الملل از دست خواهد داد و آن زمان باید منتظر واکنش های تاج و عابدینی و ساکت و سایر رفقا باشیم که جواب این سوء مدیریت شان را گردن چه کسی می اندازند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار