بازدید 1659

قوي‌ترين مرد جهان: در مدت سه ماه من يك چمدان هم جابه‌جا نكرده بودم

پيش از اينكه بيايم كمي استرس داشتم، اما وقتي آمدم فهميدم كه مردم من را بخشيده‌اند. به نظر من آنها فهميده‌اند كه من به چه علت اتريش را ترك كرده و شهروند آلمان شدم. من احساس مي‌كنم اين كار من درست بود. اما امروز بسيار خوشحالم كه دوباره به اتريش بازگشته‌ام و مي‌توانم غذاهاي خوشمزه وطنم را بخورم.
کد خبر: ۶۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۹ 12 September 2009
دو ماه تا آغاز رقابت‌هاي جهاني وزنه‌برداري باقي مانده و ماتياس اشتاينر، قوي‌ترين مرد جهان مي‌گويد كه در مسير خوبي براي قهرماني اين رقابت‌ها قرار دارد.

به گزارش ايسنا؛ مسابقه‌هاي جهاني وزنه‌برداري از روز 25 آبان‌ماه در شهر گويانگ كره جنوبي و در فاصله دو ماه مانده تا آغاز اين رقابت‌ها، ماتياس اشتاينر سخن از قصدش براي كسب مدال طلاي جهان مي‌گويد.

او هفته پيش پس از چهار سال دوري از اتريش (زادگاهش) به اين كشور بازگشت و در يك رقابت وزنه‌برداري وزنه‌هاي 190 و 235 كيلوگرم را به ترتيب در حركات يك ضرب و دو ضرب بالاي سر برد. اما نكته مهم در اين رابطه ميزان آمادگي او براي حضور در رقابت‌هاي جهاني است.

اشتاينر چهار سال پيش زماني كه اتريش را ترك كرد، وزنه‌بردار چندان نامداري نبود، اما به يك باره پس از كسب مدال طلاي دسته فوق سنگين در پكن به يك ستاره بزرگ تبديل شد. وي پس از اينكه 4 سال در رقابت‌هاي ورزشي اتريش حضور نداشت، با استقبال گرم هموطنانش روبه‌رو شد. استقبالي كه براي خودش هم غير قابل باور بود.

وي درپاسخ به اين سوال كه "آيا گمان مي‌كردي در اتريش و از سوي هموطنانت اينگونه مورد استقبال قرار بگيري؟" گفت: پيش از اينكه بيايم كمي استرس داشتم، اما وقتي آمدم فهميدم كه مردم من را بخشيده‌اند. به نظر من آنها فهميده‌اند كه من به چه علت اتريش را ترك كرده و شهروند آلمان شدم. من احساس مي‌كنم اين كار من درست بود. اما امروز بسيار خوشحالم كه دوباره به اتريش بازگشته‌ام و مي‌توانم غذاهاي خوشمزه وطنم را بخورم.

اشتاينر در مورد عملكردش در رقابت اتريش نيز خاطرنشان كرد: هم من و هم مربي‌ام از نتيجه كسب شده راضي بوديم. من در چند مدت گذشته تمرين‌هاي خوبي نداشتم. حتي در مدت سه ماه من يك چمدان هم جابه‌جا نكرده بودم. اين براي من بسيار مهم بود كه توانستم وزنه‌هاي 190 و 235 كيلوگرم را بالاي سر بردم. مهم‌تر اينكه توانستم در مهار هر شش وزنه انتخابي موفق باشم. من براي حضور در رقابت‌هاي جهاني آماده مي‌شوم و فكر مي‌كنم شرايط چندان بد نيست.

قوي‌ترين مرد جهان در مورد شانسش براي كسب مدال طلاي جهان نيز يادآور شد: من دو ماه تا رقابت‌هاي جهاني فاصله دارم و فشار سنگيني روي من است. همه هدفم اين است كه بتوانم ركوردهاي پكن را تكرار كنم. البته اگر به ركورد مجموع 461 كيلوگرم برسم، فكر مي‌كنم كه قهرمان شوم. براي رسيدن به آن ركوردها نيز در مسير خوبي قرار دارم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل