بازدید 1928
سؤال‌هایی فرا روی کاپلو و انگلیس قدرتمندش

به من بگو چگونه؟!

کاپلو اخیرا اعلام کرده همسران و نامزدهای بازیکنان در جریان هر یک از اردوها، می‌توانند تنها یک روز در هفته کنار شوهرانشان باشند. این اقدام مرد سخت‌گیر فعلا مشکل‌ساز نیست اما اگر در روزهای سخت جام جهانی انگلیسی‌ها به یک حامی عاطفی احتیاج داشته باشند، چه کسی مسئول پر کردن این خلا خواهد بود؟
کد خبر: ۶۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۳ 12 September 2009
بازی تحسین بر‌انگیز انگلیس به خصوص در جناح راست، مسئولیت کاپلو را افزایش داد چون او حالا باید تیمی در حد مدعی قهرمانی جام جهانی را آماده کند. در بازی با کرواسی آرون لنون یک ستاره واقعی بود؛ مردی که با حرکت‌های خیره کننده درست، پایه‌گذار 2 گل اول سفیدپوشان نام گرفت و تازه در نظر بگیرید امکان دارد در صورت تداوم روند خوب فعلی، ستاره‌ای به نام بکام کماکان ذخیره‌نشین او به حساب بیاید‌.

به نوشته خراسان و به نقل از گاردین؛ دست پر‌ کاپلو در هنگام شنیدن نام کریک و اوون نمایان می‌شود. این‌2 بازیکن من‌یو به خاطر فراوانی بازیکن جایی در ترکیب کاپلو نیافته‌اند اما رسانه‌های گروهی انگلیس هنوز بر حضور مایکل‌ها تأکید دارند. واقعا به نظر نمی‌رسد تیمی بتواند با قدرت جناح راست انگلیس(محل حضور جانسون و لنون آماده) برابری کند. جرارد و لمپارد همیشه خوب بوده و هستند.

در خط حمله هم رونی همچنان به انجام حرکت‌های متحیر العقول می‌پردازد. صحنه پاس‌کاری‌های بازیکنان انگلیس در لحظه‌های ثبت گل چهارم را به یاد بیاورید... رونی نوع جدیدی از کات دادن به توپ را اختراع کرد. حداقل از نمای دوربین‌های تلویزیونی حرکت توپ در هوا شبیه هیچ یک از مختصات پاس‌های درون، بیرون و روی پا نبود. با تمام این تفاصیل، مرد ایتالیایی که در اولین اقدام حضور همسران و نامزدهای بازیکنان تیم ملی انگلیس در اردوها را محدود کرد، باید به‌10 سؤال کلیدی پاسخ دهد.

***

دروازه‌بان اول

دیوید جیمز، انتخاب اول کاپلو به دلیل مصدومیت فعلا خانه‌نشین شده و رابرت گرین جای او را گرفته است. دروازه‌بان وستهام بی‌اشتباه نشان می‌دهد اما اگر خطایی نیز از او سر بزند، بن فاستر، جو هارت و حتی پل رابینسون، آماده استفاده از فرصت خواهند بود.

انتخاب اول جناح راست

گل جانسون با ارائه بهترین نمایش ممکن در بازی چهارشنبه جواب منتقدان را داد اما هنوز معلوم نیست او مقابل رقبای بزرگ چگونه به میدان می‌رود. اگر کاپلو چشمانش را روی میکا ریچاردز و گری نویل ببندد، تنها جانشین جانسون براونی خواهد بود که ذاتا یک مدافع میانی است.

رهبران خطوط

هسکی در حالی ویمبلی را ترک کرد که عده‌ای او را بهترین بازیکن میدان نامیدند. او به لطف برخورداری از قدرت بدنی مناسب نقشی فراتر از گلزن صرف دارد و در جنگ‌های فاز تهاجمی مؤثرترین چهر‌ه تلقی می‌شود؛ هر چند عدم حضور ثابت امیل در ترکیب استون ویلا شاید به قیمت ترجیح دفوی سر‌حال و کارتون‌کول با‌انگیزه به بازیکن سابق لیورپول تمام شود.

هافبک راست

ظاهرا نمایش جادویی لنون جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشت. شون رایت فیلیپس، بکام و والکات باید حالا حالا‌ها منتظر بمانند. البته نباید فراموش کرد هت‌تریک والکات در بازی رفت مقابل کرواسی راه صعود جزیره‌نشینان را هموار جلوه داد. وظیفه کاپلو انتخاب یک نفر از بین والکات و لنون است. خداحافظ بکام!

کول باز می‌گردد؟

جو کول در نخستین بازی انگلیس در مرحله مقدماتی جام جهانی دل کاپلو را ربود اما آسیب‌دیدگی اخیر از ناحیه زانو فعلا جایگاه او را متزلزل کرده است؛ هر چند همه می‌دانند جو در صور‌ت باز یافتن آمادگی گذشته بهترین حامی جرارد در سمت چپ مثلث تهاجمی محسوب می‌شود. او همچنین توانایی بازی در نقش رونی یا حداقل نامیده شدن به عنوان ذخیره «وازا» را دارد. چنان‌چه مالودا و ژیرکوف اجازه حضور ثابت در ترکیب اصلی چلسی را به کول بدهند، تیم ملی انگلیس در جام جهانی یک ستاره همه کاره را در اختیار خواهد داشت.

معمای بکام

در حالت عادی غیبت بکس در جام جهانی عجیب است، با این حال تاکتیک و مهره‌های فعلی کاپلو احتمال دور ماندن او از تیم ملی انگلیس را به بالاترین میزان می‌رساند. دن فابیو در سمت راست گزینه‌های زیادی دارد اما بکام می‌‌گوید می‌تواند به عنوان هافبک میانی هم به میدان برود. آیا دیوید در صورت ذخیره‌نشینی و شرکت چنددقیقه‌ای در بازی‌ها توانایی بروز قابلیت‌هایش را خواهد یافت. شاید بازگشت به فوتبال اروپا آن هم پس از یک سال تفریح (و نه بازی) در آمریکا ضروری باشد چون در غیر این صورت جام جهانی‌2010 چندان خوش تیپ نیست!

تدابیر پیش‌گیرانه

کاپلو در آستانه شروع جام جهانی، انگلیس را به اردوی اتریش می‌برد و اخیرا اظهار داشته تنها 24 ساعت قبل از انجام هر رقابت، همراه تیمش رهسپار محل برگزاری بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی خواهد شد؛ آن چه بهترین تصمیم ممکن به حساب می‌آید.

چگونگی رقابت در دوستانه‌ها

شاید لازم باشد انگلیس در بازی‌های دوستانه پیش رو سیستمی غیر از 1-3-2-4 را هم امتحان کند. پیشنهاد ما انجام یک جنگ دوستانه(!) در ماه نوامبر بین سه‌شیرها و برزیل است. آن جا عیار واقعی سفیدپوشان مشخص می‌شود و هیچ سؤالی بی‌جواب باقی نمی‌ماند.

ارتباط مدافعان میانی

تیم ملی انگلیس در 8 بازی مقدماتی 31 گل زده و تنها 5 گل دریافت کرده، با این حال هنوز چگونگی ارتباط بین زوج‌های مرکز دفاع و خط میانی محل تردید است. رقبای بزرگ از آسیب‌دیدگی گاه و بی‌گاه ریو فردیناند و خلا ایجاد شده استفاده لازم را می‌برند. مگر این که لدلی کینگ به اندازه ستایش‌های کاپلو خوب عمل کند و در تورنمنتی به بزرگی جام جهانی بدرخشد.

همسران

کاپلو اخیرا اعلام کرده همسران و نامزدهای بازیکنان در جریان هر یک از اردوها، می‌توانند تنها یک روز در هفته کنار شوهرانشان باشند. این اقدام مرد سخت‌گیر فعلا مشکل‌ساز نیست اما اگر در روزهای سخت جام جهانی انگلیسی‌ها به یک حامی عاطفی احتیاج داشته باشند، چه کسی مسئول پر کردن این خلا خواهد بود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل