بازدید 10699

اوباما تلفنی نخست وزیر انگلیس را سرزنش کرد

در این گفتگوی تلفنی ناراحتی خود را به خاطر آزاد کردن عبدالباسط علی المغراحی عامل اصلی انفجار هواپیمای خطوط پان امریکن بر فراز منطقه لاکربی در اسکاتلند که به کشته شدن 270 نفر از شهروندان آمریکایی و انگلیسی منجر شد، مستقیما به خود براون اعلام کرده است.
کد خبر: ۶۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵ 11 September 2009
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی با گوردون براون نخست وزیر انگلیس، ناراحتی خود را از آزاد سازی متهم اصلی حادثه تروریستی لاکربی ابراز کرده است.


به گزارش بی بی سی و به گفته کاخ سفید اوباما در این گفتگوی تلفنی ناراحتی خود را به خاطر آزاد کردن عبدالباسط علی المغراحی عامل اصلی انفجار هواپیمای خطوط پان امریکن بر فراز منطقه لاکربی در اسکاتلند که به کشته شدن 270 نفر از شهروندان آمریکایی و انگلیسی منجر شد، مستقیما به خود براون اعلام کرده است.

تصمیم آزادی المغراحی را دولت اسکاتلند گرفت و دولت انگلیس اصرار دارد که در این ماجرا دخالتی نداشته است. برخی از رسانه ها پیشتر انگلیس را به انجام معامله با لیبی و شخص قذافی متهم کرده بودند.

المغراحی در سال 1988 به اتهام دست داشتن در این حادثه تروریستی به زندان ابد محکوم شد. او ماه گذشته با قید ضمانت و به دلیل وخامت حال جسمانی اش آزاد شده بود.

در همین حال خانه شماره ده داونینگ استریت( دفتر گوردون براون) تایید کرد که این موضوع در خلال 40 دقیقه گفتگوی تلفنی میان اوباما و براون مطرح شده است. با این همه سخنگوی خانه شماره ده از بیان جزئیات و اینکه کدامیک از طرفین ابتدا این موضوع را مطرح کرده سرباز زد.

او حتی از تایید اینکه اوباما در این گفتگو ناراحتی خود را از آزادی المغراحی که به شدت از سرطان پیشرفته پروستات رنج می برد، ابراز داشته، ابا کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر