بازدید 13392

حضور گسترده فرماندهان نظامي در معارفه وزیر

حضور گسترده فرماندهان ارشد نظامي و انتظامي به خصوص فرماندهان ارشد نيروي انتظامي به واسطه رابطه كاري وزارت كشور با اين نيرو از نكات قابل توجه برنامه ديشب بود كه محصولي نيز در بخش‌هايي از سخنان خود گريزي به اين موضوع زد و از حسن نگاه رهبري در سپردن جانشيني فرماندهي كل قوا در نيروي انتظامي تقدير كرد.
کد خبر: ۶۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۶ 10 September 2009
به گزارش خبرگزاري فارس، مراسم توديع صادق محصولي وزير سابق كشور و معارفه مصطفي محمدنجار وزير جديد كشور كه شب گذشته در تالار 600 نفري وزارت كشور، تالاري كه خاطره‌هاي بسياري از مراسم‌هاي متعدد را با خود به يادگار دارد، حاشيه‌هايي به همراه داشت.

* آنچه كه شب گذشته بيشتر از هر نكته ديگري به چشم مي‌آمد حفاظت سخت‌تر نيروهاي امنيتي در اطراف وزارت كشور و همين طور به هنگام ورود به اين وزارتخانه و حتي ورود به سالن برگزاري مراسم بود به طوري كه خبرنگاران رسانه‌هاي متعدد كشوري براي ورود به سالن علي‌رغم تلاش‌هاي روابط عمومي وزارت كشور با تاخيري 30 دقيقه‌اي موفق به حضور در سالن شدند،‌ سالني كه شايد بيش از 150 صندلي خالي داشت.

*حضور گسترده فرماندهان ارشد نظامي و انتظامي به خصوص فرماندهان ارشد نيروي انتظامي به واسطه رابطه كاري وزارت كشور با اين نيرو از نكات قابل توجه برنامه ديشب بود كه محصولي نيز در بخش‌هايي از سخنان خود گريزي به اين موضوع زد و از حسن نگاه رهبري در سپردن جانشيني فرماندهي كل قوا در نيروي انتظامي تقدير كرد.

*اما حكايت سالن 600نفري وزارت كشور نيز جالب است، چرا كه اين سالن بزرگ با 2 ساعت بزرگش كه در دو سوي سالن نصب شده روزهاي سرنوشت‌سازي را به خود تجربه و ثبت و ضبط كرده است، از نام‌نويسي در انتخابات رياست جمهوري تا اعلام آراي نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و حتي پيش‌تر از آن مراسم معارفه كردان (وزير 3 ماهه كشور) و خيلي برنامه‌هاي ديگر در اين سالن برگزار شده و ديشب وقتي عقربه‌هاي اين 2 ساعت 17:40 را نشان مي‌داد ساختمان 20 طبقه خيابان فاطمي پانزدهمين وزير كشور جمهوري اسلامي ايران را نيز به خود ديد.

* اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي به عنوان اعضاي كميسيون تخصصي مجلس مرتبط با وزارت كشور نيز خود را به مراسم معارفه رسانده بودند تا در مراسم معارفه وزير صد و هشتاد و دو رايي كشور شركت كنند.

* رئيس جمهور با همراهان خود مثل هميشه با الهام و ثمره‌‌هاشمي و البته با محصولي و نجار به فاصله دو ساعت مانده تا اذان مغرب بيستمين روز ماه رمضان وارد سالن محل برگزاري مراسم مي‌شوند.ازدحام اين همه استاندار، فرماندار و مديران عاليرتبه كشوري بار مراسم را به شدت بالا برده به طوري كه رسانه‌ها نيز با آگاهي از اين فضا بيش از يك يا دو خبرنگار به برنامه گسيل كردند.

* اما حكايت ثمره هاشمي نيز در اين ميان جالب است.وي كه در ازدحام استانداران و همراهان رئيس جمهور فرصت نشستن در رديف اولي‌هاي مراسم را نمي‌يابد به ميانه‌هاي سالن مي‌رود و محور زمزمه‌ها و پچ‌پچ‌هاي درگوشي و نامه‌ها مي‌شود، ولي جالب تر اينكه عمده افراد حاضر در سالن از مديران برجسته كشوري هستند اما برخي از آنها از فرصت حضور ثمره در اين ميان بهره مي‌برند تا در گوشي و يا در قالب نامه مشكلات را مي‌گويند كه شايد از كانال ثمره بشود مشكلي را حل كرد.

*مجري برنامه توديع و معارفه مجري نام آشناي خبر سيماي جمهوري اسلامي ايران " حياتي " معروف است كه در ابتداي برنامه شعري از مولانا مي‌خواند و كلي به‌به و چه‌چه راه مي‌اندازد.

*‌محصولي اولين سخنران برنامه توديع خود است كه براي ارائه گزارش عينك به چشم مي‌زند و با قرائت آيه‌اي در ابتداي سخنان خود عاقبت همه امور را به خدا مي‌سپارد و صد البته در اين ميان بيان مي‌كند كه لايق اين همه مهر و محبت نيست اما دوران خود را يكي از حساس‌ترين مقاطع زماني مديريت وزارت كشور برمي‌شمرد ،گزارشي از حضور 297 روزه خود در اين وزارتخانه ارائه مي‌دهد و البته رنگ انتخابات در سخنانش پررنگ‌تر است.

* دومين سخنران اما محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور است. جنس سخنان رئيس جمهور متوجه حال و هواي شب‌هاي قدر و شهادت امير‌المومنين (ع)است و باز احمدي‌نژاد در سخنانش اوج مي‌گيرد، رئيس جمهور در ادامه سخنان خود محصولي را يار صميمي دولت نهم و دولت دهم برمي‌شمرد و دقيقا بيان مي‌كند كه "وي يار دولت بوده و خواهد بود ".

* وقتي احمدي‌نژاد بيان مي‌كند كه نجار آمده تا پست را از سرباز خدومي با نام محصولي در وزارت كشور براي خدمت به ملت تحويل بگيرد همزماني جالبي پيش مي‌آيد، يكي از محافظان احمدي‌نژاد كه شايد خسته شده در همان لحظه جاي خود را با محافظ ديگري عوض مي‌كند و چشم‌ها را به سوي اين جابجايي با خود مي‌كشاند.

* احمدي‌نژاد ذكر خاطره‌اي هم مي‌كند پس از آنكه روي به سوي برخي دول غربي كه در ايام انتخابات بيان مي‌كردند كه "درب‌هاي سفارتشان به روي ملت باز است " عنوان "رفتار احمقانه " را به كار مي‌برد مي‌گويد: يك روز "ميهمان داشتيم، بعد از غذا ژله آوردند يكي گفت اين ژله خيلي مقوي است و آن ميهمان گفت اگر مقوي است چرا مي‌لرزد " و خنده حضار را در سالن وزارت كشور را فرا مي‌گيرد.

* ميان معاونين رئيس جمهور، سرداران سپاه،فرماندهان ارشد نيروي انتظامي، استانداران، نمايندگان و بسياري از چهره‌هاي صاحب منصب در دولت، 3 چهره بيش از همه توجه شركت‌كنندگان را به خود جلب مي‌كند. يكي وحيدي وزير دفاع است و ديگري كامران دانشجو وزير علوم و قائم مقام سابق وزير كشور و از همه بيشتر لبخند بر لبان فتاح وزير سابق نيرو است كه چشم را به خود مي‌كشاند، در پايان مراسم خبرنگاران او را دوره مي كنند و سوال‌هايي در باب معاون اولي وي از او مي‌پرسند.

* حالا به فاصله كمتر از 20 دقيقه تا پايان مراسم ديگر نوبت باري از هدايا براي محصولي است،4 لوح تقدير به همراه هدايايي از سوي استانداران، ستاد وزارت كشور و شوراي عالي استانها و همين طور از سوي رئيس‌جمهور به محصولي تقديم مي‌شود و چقدر شاتر دوربين كه به صدا درنمي‌آيد و حالا نوبت نجار است كه هم حكم خود را از دست رئيس جمهور بگيرد و هم براي حضار سخنراني كند.

* احمدي نژاد در هنگام اهداي حكم نجار از وي مي‌خواهد محصولي را در آغوش بگيرد و آنها نيز به دستور رئيس جمهور چنين مي‌كنند.

*ساعت حوالي 18:40 عصر چهارشنبه 18 شهريور است و كار بزرگ مصطفي محمد نجار در كليدي‌ترين وزارتخانه كشور آغاز مي‌شود، نجار بلافاصله فصل مشترك سخنان محصولي و رئيس جمهور را تكرار مي‌كند او هم از انتخاباتي باشكوه مي‌گويد و از اراده بزرگ ملت و پس از آن 3 شاخصه برنامه‌محوري، قانونگرايي و نظارت عمومي را در كنار ايده اتاق‌هاي فكر براي وزارت كشور به عنوان كليدي‌ترين محورهاي برنامه خود براي اين وزارتخانه عنوان مي‌كند.

* رئيس جمهور كه در حلقه محافظين در پايان برنامه جلسه را ترك مي‌كند، نوبت خبرنگاران است كه هر كدام در گوشه‌اي مديري، وزيري و يا معاوني را به گفتگو بگيرند.

* بختياري وزير دادگستردي، برقعي معاون برنامه ريزي رئيس جمهور، احمدي مقدم فرمانده ناجا، محمدي زاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست، سيد مهدي هاشمي قائم مقام وزير راه، چمران رئيس شوراي شهر، افشار معاون اجتماعي وزير كشور، موسي‌پور معاون پارلماني اين وزارت‌خانه، اغلب استانداران، طلا فرماندار تهران، لطفي زاده دبير شوراي عالي ترافيك كشور،‌ كوثري عضو كميسيون امنيت ملي و شماري از نمايندگان مردم در مجلس نيز از ديگر چهره‌هاي حاضر در برنامه توديع وزير كشور بودند.

*حاج سيد‌‌احمد صدر جوادي، اكبر هاشمي رفسنجاني، محمد رضا مهدوي كني، كمال‌الدين نيك‌روش، علي اكبر ناطق نوري، علي اكبر محتشمي پور، عبدالله نوري، علي محمد بشارتي، موسوي لاري، مصطفي پورمحمدي، علي كردان، صادق محصولي وزراي 14 دوره قبلي وزارت كشور بوده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار