بازدید 20974

پیروان شاگرد امام (ره) همچنان در محاصره

در حالی که مردم پاراچنار از یک سو تحت فشار آمریکا و از سوی دیگر تحت فشار سلفیون هستند؛ غالب تلاش ها برای رساندن آذوقه، پوشاک، سوخت و دیگر مایحتاج حیاتی مردم به بن بست خورده است ...
کد خبر: ۶۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۱ 10 September 2009
مردم شیعه پاراچنار همچنان تحت فشار شدید قرار دارند؛ در حال حاضر شهر بعد از چند ماه همچنان در محاصره کامل است.

به گزارش «فردا» غالب تلاش ها برای رساندن آذوقه، پوشاک، سوخت و دیگر مایحتاج حیاتی مردم به بن بست خورده است، و آخرین تلاش برای رساندن بار با دو کامیون منجر به انهدام کامیون ها شد.

این وضعیت در حالی است که به دلیل شرایط جغرافیایی پاراچنار وضعیت آب و هوایی مشابه کردستان داشته و زمستان سرد و سختی را پیش رو دارد.

گفتنی است شهر مرزی پاراچنار شهری با اکثریت غالب شیعه، در ایالت سرحد و در مجاورت ایالات وزیرستان شمالی و جنوبی قرار دارد که اکثریتی سلفی و وهابی دارد؛ در حالی که آمریکا و رژیم اسرائیل همچون مناطق مرزی مشترک ترکیه، کردستان عراق و ایران، با موافقت دولت پاکستان تلاش دارند پایگاهی نظامی در این منطقه ایجاد کنند، اصلی ترین مانع، شیعیان پاراچنار هستند.

در عین حال محاصره این منطقه توسط سه ایالت سلفی نشین پاکستان و مناطق جنوبی افغانستان، که قصد نسل کشی کامل شیعیان را دارند موجب فشار چند وجهی به این منطقه شده است. در همین وضعیت است که دولت پاکستان نیز به دلیل فشار آمریکا عملکرد خاصی در حمایت از مردم پاکستان انجام نمی دهد.

وضعیف فوق موجب وقوع شرایطی چون بوسنی هرزگوین شده است، که مردم پاراچنار برای دفاع از خود مجبور به استفاده از اسلحه شده اند، به گونه ای که در ماه رجب، تنها 12 تن از شهیدان بانوانی بودند که در حال نبرد با اسلحه، به شهادت رسیده اند.

گفتنی است مردم این منطقه پیرو شهید عارف حسینی از شاگردان امام خمینی هستند که هنگام تبعید امام از رهبران اعتراضات اسلامی قم بود و به همین علت از ایران اخراج و به پاراچنار بازگشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل