بازدید 15612

حاشیه های تودیع و معارفه در وزارت دفاع

کد خبر: ۶۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۴ 09 September 2009
سردار احمد وحیدی بعد از شهیدان"چمران، فکوری، نامجو" و آقایان "ترکان،شمخانی و نجار" به عنوان وزیر دفاع انتخاب شده است، سه وزیر این وزارتخانه "شهید" هستند و همین شهدا و شاهد بودن شان مسئولیت و اهمیت این وزارتخانه را بیشتر می کند.

خبرنگار مهر، حاشیه های زیر را از مراسم تودیع و معارفه امروز وزیران سابق و جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نگاشته است:

-سردار وحیدی، مدتها قبل از شروع رسمی مراسم، در پاگرد سالن همایش ها ایستاده بود تا به مهمانها خوش آمد بگوید و اولین خوش و بش ها و دیدارهای وزیر جدید دفاع از همین نقطه صفری مدیریتی شکل بگیرد.

- با ورود رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مراسم ادای احترام به مقبره شهید گمنام در محوطه وزارت دفاع انجام شد.

-حضور چهره های ارشد نظامی کشورمان از ارتش، سپاه در کنار روحانیون عقیدتی-سیاسی یک ترکیب قابل توجه از مهمانان مراسم امروز ترسیم کرده بود.

- نظم و انتظام چشمگیر مجموعه افسران و سربازان وزارت دفاع و یونیفورم های "کاملا مرتب" از حاشیه های چشم نوازی بود که خبرنگاران در محوطه وزارت دفاع با آن روبرو می شدند.

- قرائت بسیار زیبا و دلنشین سوره مبارکه قدر توسط "رضا ملکی" درآغاز مراسم، شروعی معنوی برای مراسم معارفه وزرای سابق و جدید دفاع شد، حضار و خبرنگاران از بس به قرائت های کلیشه ای و نه چندان دلچسب در مراسمات اداری عادت کرده بودند، وقتی این قاری خوش صدا، کبوتر صوت را در آسمان قرآن به پرواز درمی آورد، حسابی قدرشناسی کردند و با "احسنت، احسنت گفتن و الله الله گفتن" از خجالتش درآمدند.

- کلیپی از مجموعه سخنان امام خمینی (ره) و رهبرانقلاب در خصوص وزارت دفاع و سرودی در مورد "ولایتمداری" با ترجیع بند "یاعلی جان مقتدای من تویی" آغازگر مراسم تودیع و معارفه نجار- وحیدی بود.

- فضای محدود مراسم و انبوه میهمانانی که مرتبا به سالن می آمدند،یکی از حاشیه های نه چندان دلچسب مراسم امروز بود و باعث شده بود بسیاری از مهمانان به حالت سرپایی نظاره گر مراسم باشند.

-سردار احمد وحیدی بعد از شهیدان "چمران، فکوری، نامجو" و آقایان "ترکان،شمخانی و نجار" به عنوان وزیر دفاع انتخاب شده است، سه وزیر این وزارتخانه "شهید" هستند و همین شهدا و شاهد بودن شان مسئولیت و اهمیت این وزارتخانه را بیشتر می کند، به جز شهید چمران و فکوری، همه وزیران دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده اند، این نکته هم قابل توجه است که رهبر معظم انقلاب در یک دوره کوتاه (بعد از شهادت شهید چمران) شخصا مسئولیت وزارت دفاع را برعهده داشته اند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نام این وزارتخانه، "وزارت جنگ" بود که به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی به وزارت "دفاع" تغییر یافت.

- سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنرانی نسبتا طولانی اش را با ذکر چند نکته معنوی و تفسیری در مورد سوره قدر آغاز و سپس تشکراز مجلس را بخاطر پاسخ محکم به صهیونیست ها در مورد جوسازی علیه وزیر دفاع جدید ادامه داد و بعد بحث را به جنگ نرم صهیونیست ها علیه کشورمان رساند و سپس به وقایع تاریخی فلسطین و روز قدس اشاره کرد که بطور کلی می توان گفت، سخنرانی امروز فیروزآبادی یک "پاسخ مفصل و دندان شکن به صهیونیست ها" بود.

-یک بنر بزرگ رنگی با نقشه ایران در جایگاه اصلی مراسم قرار داده شده بود که عکسهایی از توانمندی های دفاعی کشور، موشک ها، هواپیماها، تانک ها بر آن نقش بسته بود.

- جای دریادار علی شمخانی وزیر دفاع اسبق در این همایش خالی بود، وزارت دفاعی ها و خبرنگاران حوزه دفاعی اذعان دارند که بخش مهمی از تحولات و پیشرفت های این وزارتخانه در زمان این وزیر خوزستانی خون گرم پی ریزی شده بود.

- ظاهرا روزه ماه مبارک روی بچه های روابط عمومی وزارت دفاع تاثیر خاصی گذاشته است، چون مدتی است سایت رسمی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به آدرس http://www.ro-defa.ir/ غیرفعال شده است!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر