بازدید 3102

ازبكستان با ريوالدو و اسكولاري قوي‌ترين ليگ فوتبال آسيا شد

حضور امارات در نهمين رده ليگ برتر فوتبال در آسيا از نگاه كاربران نشان داد تبليغات زياد و همچنين حضور بازيكنان مشهور و خرج هاي كلان مالكان ثروتمند باشگاه‌ها در نظر كاربران چندان اهميت نداشته و آنها بيشتر به ليگ‌هايي اهميت مي‌دهند كه هيجان در آنها حرف اول را مي‌زند.
کد خبر: ۶۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۴ 09 September 2009
ليگ برتر ازبكستان از نگاه كاربران AFC به عنوان قوي‌ترين ليگ فوتبال آسيا انتخاب شد.

به گزارش فارس، پس از يك‌ماه نظرسنجي از كاربران در سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا در مورد برترين ليگ باشگاهي قاره كهن، نتيجه نهايي اعلام شد.

در پايان اين نظرسنجي، ليگ برتر ازبكستان با نظردهي 52424 نفر از كاربران و با كسب 60درصد آرا به عنوان قوي‌ترين ليگ آسيا انتخاب شد.

به نظر مي‌رسد راهيابي 2 تيم مطرح ازبكستاني (پاختاكور و بنيادكار) به مرحله يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در اين انتخاب نقش مهمي را ايفا كرد.

دليل ديگر اين امر را شايد بتوان به وجود چهره‌هاي سرشناس فوتبال دنيا، مانند فيليپ اسكولاري، سرمربي تيم ملي برزيل در سال 2002 كه همراه با اين تيم به عنوان قهرمان جهان رسيد و ريوالدو، كاپيتان برزيل در جام جهاني 2002 و ديگر سرشناسان دنياي فوتبال در اين ليگ قلمداد كرد.

نكته جالب در انتخاب اين ليگ به عنوان بهترين ليگ آسيا اين است كه ازبكستان در راه رسيدن به مسابقات جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي ناكام ماند و بين 5 تيم گروه يك اين مسابقات تنها با 4 امتياز مقام نا اميد كننده پنجم را به دست آورد.

بعد از ازبكستان، ليگ عربستان با 17درصد آرا در مكان دوم اين رده‌بندي قرار گرفت و ايران با رأي 12133 نفر از كاربران اينترنتي و 14درصد آرا در حالي كه تمام نمايندگان باشگاهي‌اش از رسيدن به جمع 8 تيم برتر ليگ قهرمانان آسيا بازمانده‌اند در مكان سوم قرار گرفت.

ليگ هاي معتبر ژاپن و كره‌جنوبي، پشت سر ايران و درمكان‌هاي چهارم و پنجم قرار گرفتند.

گزينه ساير ليگ‌ها در اين جدول ششم شد و ليگ كشورهاي چين، استراليا و امارات مكان‌هاي هفتم تا نهم را به خود اختصاص داد و ليگ برتر قطر موسوم به ليگ ستارگان در رده دهم و پاياني ايستاد.

تا روزهاي پاياني ليگ برتر امارات در قعر اين رده‌بندي قرار داشت كه در پايان فقط با 4 رأي بيشتر يك رده بالاتر از ليگ قطر ايستاد تا عنوان ضعيف‌ترين ليگ قاره كهن را به خود اختصاص ندهد.

حضور امارات در نهمين رده ليگ برتر فوتبال در آسيا از نگاه كاربران نشان داد تبليغات زياد و همچنين حضور بازيكنان مشهور و خرج هاي كلان مالكان ثروتمند باشگاه‌ها در نظر كاربران چندان اهميت نداشته و آنها بيشتر به ليگ‌هايي اهميت مي‌دهند كه هيجان در آنها حرف اول را مي‌زند.

*رده‌بندي ليگ‌هاي آسيا از نگاه كاربران به ترتيب زير است :
1-ازبكستان با 52424 رأي
2-عربستان با 14784 رأي
3-ايران با 12133 رأي
4-ژاپن با 3296 رأي
5-كره‌جنوبي 1437رأي
6-ساير ليگ‌ها 643 رأي
7-چين 633 رأي
8-استراليا 402 رأي
9-امارات 371 رأي
10-قطر 367 رأي
انتهاي پيام/م
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار