بازدید 35937

دیپلمات شدن مرد راهبردی با چه توجیهی؟

مردی که نه تنها هیچ سابقه دیپلماتیکی ندارد، بلکه دیپلماتیک هم سخن نگفته و موضع نمی‌گیرد، نفر دوم وزارت خارجه ایران می‌شود. در صورت درستی این خبر، وی جانشین شیخ‌الاسلام قائم مقام کنونی خواهد شد که با وجود بسیاری انتقادها بر وی، در عوض، سال‌ها سابقه دیپلماتیک داشته و ادبیات این حوزه را درک می‌کند.
کد خبر: ۶۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۸ 09 September 2009

در خبرها آمده است، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، قائم مقام وزارت خارجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، تمرکز وزارت خارجه دولت دهم بر دیپلماسی اقتصادی، علت این تصمیم بیان شده است تا مردی که نه تنها هیچ سابقه دیپلماتیکی ندارد، بلکه دیپلماتیک هم سخن نگفته و موضع نمی‌گیرد، نفر دوم وزارت خارجه ایران شود.

در صورت درستی این خبر، وی جانشین شیخ‌الاسلام قائم مقام کنونی خواهد شد که هر چند منتقدانی دارد، سال‌هاست که سابقه دیپلماتیک داشته و ادبیات این حوزه را می‌شناسد، البته با رویکرد جدید منطقی، به نظر می‌رسد به جای شیخ‌الاسلام که به چهره‌ای سیاسی شناخته می‌شود، دولت به دنبال گزینه‌ای اقتصادی باشد.

این گزارش می‌افزاید: البته وقتی وزیر بازرگانی سابق، بدون هیچ سابقه‌ای به وزارت نفت می‌رود، وزیر دفاع سابق به وزارت کشور می‌رود، رئیس ورزش برای وزارت نیرو پیشنهاد می‌شود، معاون وزیر کشور به وزارت علوم نقل مکان می‌کند و مدیر عامل سایپا به سازمان جوانان می‌رود، عزیمت برقعی به بین‌المللی‌ترین وزارت خانه کشور هم خیلی دور از ذهن نیست.

برقعی هرچند در حوزه کاری خودش مدیر شناخته شده‌ای است، اما او که حتی یک روز هم سابقه فعالیت‌های دیپلماتیک یا مرتبط با آن را ندارد، با این عنوان احتمالی جدید، قرار است بار دیپلماسی اقتصادی کشور را به دوش بکشد.

امير منصور برقعي 49 ساله، فارغ‌التحصيل مهندسي مكانيك از دیگر فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت است؛ دانشگاهي كه رئيس دولت نهم در آن تحصیل کرده و سپس استاد آن دانشگاه بوده است. بي‌ترديد سابقه آشنايي احمدی‌نژاد با برقعي از سال‌هاي دانشگاه آغاز مي‌شود و با تشكيل دولت نهم، همكار دانشگاهی رئیس‌جمهور پس از يك سال به دولت دعوت مي‌شود.

بنا بر این گزارش، مهمترين سمت اجرايي برقعي پيش از تشكيل دولت نهم معاونت برنامه‌ريزي وزات نيرو عنوان مي‌شود و البته در كارنامه‌اش مديريت پروژه‌هاي عمراني مهمی از جمله سد كرخه، سد سيرجان و فرودگاه بين‌المللي امام خميني نيز به چشم مي‌خورد. بي‌ترديد، اين تجربه‌ها در حوزه فنی از او مديري توانمند در عرصه اجرايي به تصوير مي‌كشد، اما این مهندس مکانیک در وزارت خارجه قرار است، کدام کار بر زمین مانده‌ای را به انجام برساند ؟

وی در دولت نهم از معاونت برنامه‌ریزی وزارت نیرو به باقی مانده بدن بی جان سازمان سابق مدیریت و برنامه‌ریزی آمد و حتی در مأموریت خود به عنوان یک فرد تازه اقتصادی شده در معاونت راهبردی رئیس‌جمهور آنچنان موفق نبود، چرا که دوره دو سال و نيم مديريتش در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ـ كه هفت ماه بعد تغيير نام داد ـ كمتر «فراز» ديده مي‌شود و آنچه در كارنامه برقعي ثبت شده، بیشتر «نشيب» است.

او در اواخر آبان 85 بر صندلي رياست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور نشست. از اين روی، مي‌توان در بررسي كارنامه‌اش اين سال را وارث مديريت بودجه‌اي سال گذشته دانست. با اين حال او متمم بودجه 4.2 ميليارد دلاري بودجه 85 را روانه مجلس كرد. با حكم برقعي تقاضاي تأمين اعتبار 4.2 ميليارد دلار (38هزار و 608ميليارد ريال) از حساب ذخيره ارزي ارايه شد. برقعي همان سال با اذعان به درآمدها و مصارف بودجه و البته متمم بودجه 85 بودجه 86 را به مجلس فرستاد؛ بودجه‌اي كه در پایان، در زمان اجرا ناچار به دريافت متمم شد.

تقاضاي دريافت يک ميليارد و دویست ميليون تومان متمم در مقابل مقاومت نمايندگان كه متمم‌هاي دولت را به سريال تشبيه مي‌كردند، سرانجام به تصويب رسيد. او در شرايطي بودجه 86 را به مجلس فرستاد كه در ساختار بودجه تغييرات اساسي اعمال كرده بود، به گونه‌ای كه بنا به گفته رئيس دولت نهم هنگام ارايه لايحه بودجه به مجلس اين كار همكاران برقعي در معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي «نوآوري» خوانده شد.

اما طولي نكشيد كه مجلس هنگام بررسي لايحه، بودجه را به دولت گذشته بازگرداند و رديف‌هاي بودجه را از 60 رديف به 249 رديف افزايش داد. اين داستان در بودجه 87 و 88 نيز تكرار شد و دولت هر سال به بهانه «نوآوري» و مجلس به استناد انضباط مالي داستان تكراري رديف‌هاي بودجه را تغيير داد. سريال تكراري متمم‌هاي بودجه در بودجه 87 هم ادامه يافت. متمم بودجه 87 معادل ارزی 45 هزار میلیارد ریال از محل حساب ذخیره ارزی جهت تأمین اعتبار مورد نیاز واردات كالاهای اساسی و ضروری و جبران خسارت ناشی از خشكسالی و سرمازدگی به تصويب مجلس هشتم رسيد.

حال چگونه است که برقعی می‌خواهد مأموریت کلان اقتصادی را در یک وزارت خانه دیپلماتیک انجام دهد؟ وزارتخانه‌ای که مطمئنا تا برقعی بخواهد با جو آن آشنا شود، باید با آن خداحافظی کند. این شب‌ها صحبت از تقوا زیاد است، اما ای کاش تقوای سیاسی هم وجود داشت و پرهیز از مناصبی که فرد در آن تجربه‌ای ندارد، هم سرلوحه اعمال قرار گیرد.

گفتنی است، در خبرها همچنین آمده بود که به وزرای معزول در دولت نهم پیشنهاد سفارت داده‌اند؛ وزیر بهداشت و علوم از آن جمله‌اند. ظاهرا این دو تقوای پرهیز از مناصب نامرتبط با تجربه و تخصصشان دارند و ردای سفارت را نپذیرفته‌اند، که باز جای شکر و امیدواری دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
جناب آقای تابناک
در دولت جناب آقای احمدی نژاد دنبال دليل نباشيد، چون دچار نتاقض خواهيد شد.
ديگه كار از اين حرفها گذشته با اين وزارت امور خارجه كه ايرانيها را در دنيا خوار و ذليل كرد و رهبران سياسي ايران را به جوك در دنيا تبديل كرده و سرزمين ما از شمال و جنوب و غرب و شرق مورد ادعا شده چه فرقي مي كنه كه كي معاون اين اقاي وزير باشه راستي معاون وزير خارجه ميتواند چهاركلمه انگليسي صحبت كند حتي غير ديپلماتيك؟؟؟
تصمیمات آقای احمدی نژاد بسیار صحیح و درست است و هیچکس حق اعتراض ندارد تصمیمات ایشان تضمینی هستش و گارانتی داره گور پدر دریای خزر و خلیج فارس و اروند رود و ارس و ابوموسی و تنب کوچک وبزرگ و . . . همه درست میشه اصلاً جای نگرانی ندارد.
با احترام به همه نگهبان های عزیز، اگه همین الان نگهبان ساختمان وزارت بهداشت را هم بذارن معاون وزیر نفت بنده تعجب نمیکنم !

دلتون خوشه هان! همچين از مديريت اجرايي فرودگاه امام به عنوان سابقه درخشان حرف ميزنيد كه انگار اين فرودگاه در 2 سال ساخته و به بهره برداري رسيده! وقتي سطح توقع ما اينچنين باشه بايد هم اينچنين حاكماني داشته باشيم.
اقایان تورا به خدا بگذارید و بروید که با شما این کشور به جای نمیرسد
حالا آقای برقعی به چه زبان خارجی آشنایی دارند؟
خدا به این مملکت رحم کند .
آقا شما تابناكي ها چقدر دركار ديگران موش مي دوانيد ؟!!! من فكر مي كنم تمام كارشناسان و كارمندان بازنشسته و شايسته و بايسته سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور نذر كرده اند كه مهندس برقعي هرچه زودتر به وزارت امور خارجه برود ! چه بسا دراين ليالي مبارك قدر هم دائما" در اين آرزو دعاكنند . آنوقت شما عملا" مخالفت مي كنيد ؟! آخر چه چيزي از شما كم مي شود ؟ در وزارت امور خارجه چند نفر از يك دانشگاه معتبر مدرك تحصيلات ديپلماتيك دارند ؟ چند نفر باده و بيست سال تجربه سر از الفباي ديپلماسي در مي آورند ؟ چند نفر يك كار ارزشمند ديپلماتيك انجام داده اند ؟.. برقعي سيدنيست كه هست ، امير نيست كه هست ، منصور نيست كه هست ، برقعي نيست كه هست ، مهندس مكانيك نيست كه هست ، از دانشگاه علم و صنعت نيست كه هست ، همنشين اين و آن نبوده كه بوده ، پروژه آب و خاك كار نكرده كه كرده ، با آتش و خاك سياه كار نداشته كه داشته... آخر چه چيزي مي خواهيد شما ، پدر آمرزيده ها ؟!!!
دولت دهم نیاز به تخصص ندارد بلکه به متعهد بیشتر نیاز دارد که هوای جناب آقای دکتر احمدی تژاد را داشته باشند
دو دو تا میشه پنج تا. کی به کیه.
شما فکر کرده اید که متکی با این همه اختلاف با احمدی نژاد برای چه مجددا وزیر شد بخاطر اینکه قول داده وزیر بی چون و چرا شود . البته در دوره نهم هم 50 درصد از خود اراده نداشت ولیکن در دوره دهم ظاهرا 100 درصد از خود اراده نخواهد داشت .
مبارك است انشاله
این کارها در راستای شخم زدن مدیریت کشور صورت می گيرد، ان شاالله یه جور میشه دیگه!
نه كه اين خبرتون مهم نباشه ها نه ه ه!!خيليم مهمه!!ولي من شنيدم دفتر كروبي و كميته پيگيري رو پلمپ كردن اسنادو هم بردن.الويري و بهشتي و مدير سحام نيوزم بازداشت كردن.البته نه كه اين خبر از مال شما مهمتر باشه ها نه ه ه!!فقط گفتم احتمالا نشنيدين بگم براتون جالب باشه.ولي خدايي در حدي نيس كه بخواين به بقيه هم بگين.
همین که تو این کشور روز شب میشه خودش نعمت بزرگیه و الا با اینهمه بی لیاقتی کشور داره خودشو میچرخونه بده
آخه اینها میثاق نامه امضاء کرده بودند فکُ فامیلريال باندُ باند بازی و مدیریت مینی بوسی را فراموش کنند و بر اساس شایسته سالاری مهره چینی کنند.
دلتان را به ادای منتقد در آوردن خوش کنید برای 4 سال د یگه
دو دو تا میشه چهار تا، سنگ بترکه میشه پنج تا، نه اینکه شش تا
رئیس جمهور محبوب بارها فرمودند: ما روی همه چیز کار کارشناسی میکنیم ، حالا مشکل از شماست که اینو درک نمیکنید وگرنه ایشون که بارها تکرار کرده .
واقعا" ... خوب من الان بی کارم از این آقایون هم خیلی خوشگلترم ... کی به کیه منو ببرید
تابناکی عزیز اول باید کسی دیپلمات بشود بعد سابقه پیدا کند! بعد اینکه شما هنوز از درستی خبر مطمئن نیستید! پس برای چی افکار مردم را متشنج می کنید! بعد چه کسی توی جهان وجود دارد که کاری انجام داده و منتقدانی نداشته باشد. برای وزرا پس باید گفت که طبق حرف شما در مجلش مشتی آدم بیسواد نشستند و رای به وزرا دادند! خیلی هستند که حتی مدرک درسی آنها ربطی به کار آنها ندارد! بین خودتون نگاه کنید چند نفر وجود دارد که هیچ سابقه سیاسی و اداره کشوری ندارد ولی در مورد ادره کشور اظهار نظر می کند!!!!
گفته شده آزادی بلکه بعضی از افراد لجن پراکنی را جزئی از گفتمان ویا تحلیل میدانند
مسئولین این سایت هم که هرگونه تضعیف دولت به هرگونه را روا وجزئی از واجبات میداندد
خداوند دراین ماه مبارک به این افراد انصاف دهد
حالا تا دیروز پدر پدر شیخ الاسلام رو در می آوردید و مخاطبان تفکر بسته دهن بازتان هم در تأیید تخریبتان نظرها درج می کردند. حال که او رفته تبدیل به یک عنصر ارزشمند گردیده اند.
مرگ بر منافق
مرگ بر ضد ولایت فقیه
شما تابناكيها چقدر ساده ايد كه دست از سر اين دولت مردمي!بر نمي داريد.بابا جون بذاريد كارشونو بكنن بنده خداها.اصلا به من و شما چه كه اين دولت خدمتگذار!كي رو كجا ميذاره.شكر خدا اونقدر ادم عاقل!در اين دولت پيدا ميشه كه نيازي به امثال ماها نيست.تا كور شود هر آنكه نتوان ديد.مرگ بر منافقين و صدام.
ای آقا شماهم سخت میگیرین ها. تخصص سیخی چند؟ تعهد رو بچسب. منظورم اونور بومه.
یک ضرب المثل انگلیسی هست که میگه اگه میخواهید کشوری رو نابود کنید ادمهای کوچک رو تو مناصب بزرگ بگزارید و ادمهای بزرگ رو توی مناصب کوچک انوقت خودش رو به نابودی میره
شما تابناكيها چقدر ساده ايد كه دست از سر اين دولت مردمي!بر نمي داريد.بابا جون بذاريد كارشونو بكنن بنده خداها.اصلا به من و شما چه كه اين دولت خدمتگذار!كي رو كجا ميذاره.شكر خدا اونقدر ادم عاقل!در اين دولت پيدا ميشه كه نيازي به امثال ماها نيست.تا كور شود هر آنكه نتوان ديد.مرگ بر منافقين و صدام.
راستي آقاي خبرنگار چند دفتر را بستند، جاهاي زيادي را پلمب كردند، عده ي زيادي را همين دوسه روز گرفته اند. اين ها قابل نقل نبود؟ كله قند نمي آورد برايتان؟
تاکورشود هرآنکس که نتوان دید
رییس جمهور مهر ورز خود کارشناس ارشد هستند شما خودتان را لوس نکنید
مگر به مقام وزارت رسیدن هم تربیت دیپلماتیک می خواهد. وقتی که بالاترین مقام دیپلماتیک کشور از الفاظ زیبای مانند " سرکاری" استفاده می کند از وزیر و ... چه توقعی دارید. اگر تربیت دیپلماتیک می خواهید سری به برنامه های دیپلماتیک سفارتخانه های ایران و شرکت حضرات دیپلمات در برنامه های محلی کشورهای مقیم بزنید.
هر انتخابی، موافقین و مخالفینی دارد و این امری طبیعی است. اگر قرار باشد در تصمیم گیریهای کشوری ، به حرف خبرگزاری ها توجه شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. می شود ؟!
"اوصیکم بتقوی الله"
این آخرین کلام امیرالمومنین (ع) بود. حالا ای شمایی که ادعای مسلمانی تان می شود! 4 سال هر بلایی خواستید بر سر این دولت مظلوم آوردید... ای روشنفکر نماهای جاهل! با همه چیز مخالفت می کنید که چه؟ که ژست منتقد بودن بگیرید؟ البته خوب... اگر خودتان برای همدیگر نوشابه باز نکنید چه کسی این کار مهم را انجام دهد؟ همینطور سر خود را زیر برف نگهدارید ببینید آن زیر چه خبر است...
عجب صبری خدا دارد!
اما " ان اللّه لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بانفسهم"
پس تکانی بخورید تا خداوند شما را هدایت کند.
واقعا باید نسبت به این مقولات تامل کرد. حکومت اسلامی نظامی در خال شکل گیری است. تابناکیها شما هم در این وسط له خواهید شد.
وقتي به وزير بهداشت پيشنهاد سفارت بدهند ديگه وقوع چنين مسائلي عجيب نيست ونتيجه ان نيز اين مي شود كه بدليل بي كفايتي وزارت امورخارجه كشورهاي حاشيه درياي خزر جلسه مي گذارند وايران را راه نمي دهندو...
در ادامه نیست که هست عرض میشود. که تصدیق رانندگی ندارد که دارد
3 بار به عمره و دو بار تمتع نرفته که رفته
8 یا 9 بار به مشهد و چندین بار به شاب دل عظیم و امامزاده صالح هم رفته . دیگر چی میخواهید از این بد بخت. حالا کی دیپلمات است که او باشد؟؟ وزارت خارحه را اداره کردن از اداره یک مسحد هم راحت تر است. چون دیگران زجمت دیپلماسی ما را میکشند . وزارت خارحه فقط دلار تقسییم میکند. و از دیپلمات بودن فقط یقه اخوندی را بلد هستند و بس .
مگر آقای برقعی سابق با تحصیلات اقتصادی داشت که شد معاون برنامه ریزی رئیس جمهور، مساله اینه که اینها همه فن حریف هستند
دیپلماسی اقتصادی هر چند یک واژه بومی و ساخته ذهن آقایان است ولی بدون توجه به واژه ها ابزار عمل به اصطلاح به دیپلماسی اقتصادی چیست ؟ آیا کالاهای تولیدی در کشور قابل رقابت با دیگر کشورها می باشد ؟ دیپلماسی اقتصادی شرایط و لوازم خاصی داردکه ابتدا باید این شرایط ایجاد شود که بعنوان نمونه می توان به حجم سرمایه گذاری خارجی ، امنیت سرمایه گذاری ، نبود رانت های داخلی ، بالا بودن آزادی اقتصادی ، شفافیت قوانین ، آزادی کسب و کار و.... آیا چند عامل از این عوامل در جامعه داخلی وجود دارد تا بتواند موفقیت اقتصادی برون مرزی برای ما ایجاد کند .
بنا بر این افراد به تنهایی قادر به ایجاد موفقیت برای یک عمل نیستند بلکه ساختار سیستم نقش اساسی را برای موفقیت ایفا می کند . بنا بر این حال چه فرق می کند که آقای شیخ الاسلام که همیشه در جلسات چرت می زند نفر دوم وزارت خارجه باشد یا مهندس برقعی !!!؟
حتما" همين طوره كه رئيس جمهور به ماهشهر ميروند و كارخانه كه كار نميكند و فقط مشعل آن روشن است افتتاح ميكند و پس از مدتي كه متوجه ميشه معاون وزير در پتروشيمي را عوض ميكند .اين را ميگويند كارشناسي
با وجود نخبه و کارشناسی چون رئیس چمهور مابقی وجودشان جنبه تشریفاتی دارد خود رئیس جمهور از عهده کارها بر می اد.در ضمن با روش اداره کردن به خدا قسم نیاز به آدم کاردان نیست
فقط هلو!!!!
دلیل ذکر شده در خبر بعدی(عدم دعوت از ایران دراجلاس خزر)رابهتر میتوان فهمید.
تو سياست خارجي از ما بهترون خودشون مي دوزنو به تن خلق الله مي پوشونن ديگه احتياج به كسيكه از خودش نظر دروكنه نيست پس هيس س س س همين برقعي خوبه
وزارت خارجه یک مکانیک کم داشت که الحمدو لله اونم جور شد.حالا اگه ژیان دیپلماسی ما خراب شد می تونه اونو تعمیرش کنه
مگر علی جنتی بدون هیچ سابقه دیپلماتیکی سفیر ایران در کویت شد آب از آب تکان خورد؟
یکی از دلایلی که احمدی نژادرا معجزه هزاره سوم گفته اند همین انتصابات نامعقول است که هیچ یک از دولتهای بعد ازانقلاب این شجاعت وجسارت را نداشتند
همین چیزها را می نویسید که سایتتان را فیلتر کرده اند دیگر!
بهتر نبود از اول تا آخر پیامها رو می دادید به همین مزدورتون که خودشو داره خفه می کنه که فلان جا رو پلمب کردند و فلانی رو گرفتن تا شاید آ تیشش خاموش شه ( البته تا حد زیادی می توان حدس زد طرف کیه !!! )
عجب قیاسهای الکی میکنید،آقا جون من خودم کلی رفیق متخصص با سواد از دانشگاههای معتبر کشور تو وزارتخارجه دارم که محصول دولتهای پیشین هستند و اصلا ربطی ندارند ولی هستند
مهندس برق تو رمز ،مکانیک تو کنسولی ،دیپلم تو روادید، متالورژی تو حراست ، عمران تو رمز، البته همشون وصل به کر بودند که رفتند وزارتخارجه بنابر این تخصص هیچ وقت مطرح نبوده
****چقدر شماها حرص ميخوريد...ايشالا همه چي درست ميشه!!!!
در ردیف 4 ام ؛ یکی از کاربران محترم بعد از نقد بسیار تابناک نوشته : مرگ بر منافقین و صدام . عزیز من صدام رو آمریکایی ها چند سال پیش کشتند . اگر اطلاعات شما در همین حد است بهتر است مغرضانه نظر ندهید . اول اخبار رو گوش کن بعد شعار بده - فرید از برلین
قدماي ما هم خوب چيزايي مي گفتند كه عقل كه در بدن نيست جان در عذاب است. البته براي اينها عذابي نخواهد بود بلكه مردم بدبختند كه بايد عذاب بكشند.
به این میگن عدالت ومهرورزی
وزارت امورخارجه پر از این گونه آدمهاست که به آب کر وصل هستند وسواد تخصصی را هم ندارند کارشناس با مدرک دکترا وفوق لیسانس گزارشش را تهیه میکند ملاقاتش را میرود و ...آقایان هم توشیح میفرمایند .چه نیازی به تخصص است .بگذارید بنده خدا ماستش را بخورد کاری به شما ندارد .
مرگ بر منافق
يكي بياد اين آقا فريد رو توجيه كنه!!!!!!!!!!!
آدمهای کوچک را برای مناصب بزرگ بگذارید مملکت خودش نابود میشه
نتيجه اش مديران دوستي وكشور غني وايران خود رو وصنايع وزشكسته
در رديف 400 ام : در پاسخ به رديف چهلم که از رديف چهارم انتقاد کرده بود بايد بگم که ما اهل شعار دادنيم چه صدام زنده و چه مرده بهش فحش ميديم چون کار ديگه‌اي بلد نيستيم . سابقه تاريخيمون هم همينو ميگه . صبح گفتيم يا مرگ يا مصدق ، بعد از ظهر گفتيم مرگ بر مصدق . چندي پيش گفتيم مرگ بر شوروي و منتظر مونديم تا شوروي بترکه تا بهانه اي داشته باشيم و نگيم مرگ بر شوروي چون منع استراتژيک داره . فردا چه شعار بديم خدا ميدونه ولي مطمئن باش که شعارمون حتما و حتما با جهت وزش باد يکيه .
اقا احمدي نژاد نخبه تمام رشته هاست و معجزه هزاره سوم است لذا همه چيزرا درست مكند!!1
این درست است که شیخ الاسلام سالها در دستگاه دیپلماسی کشور فعالیت داشت ولی او تنها برای تصمیم گیری ها به استخاره متکی بود و به شیخ الاستخاره معروف شد. پس به نظر نمی رسد که فرد جانشین او چندان با مشکل مواجه باشد. او هم می تواند متکی به استخاره شود.
تا دولت 70 میلیونی هنوز خیلی مونده.یه روزم نوبت من و شماست که وزیر بشیم.
البته دولت 70 میلیونی + 1
اون 1 هم کسی نیست به جز رحیم مشایی
من یکبار دیگر قبل از رای گیری دولت جدید در مجلس عرض کردم و شما تابناکیها چاپ نکردید . بابا حالا اولشه وقتی لیست روی میز آقای متکر تماما اجرا شد انو.قت میبنید که حتی دستور انتصابات جدید هم از ریاست جمهوری و دفتر جناب آقای ثمره و مشائی واصل شده 120 نفر از ستادهای آقای احمدی نژاد قرار است بدون هیچ کار در خارج کشور بیایند و پستهای معاونت وزیر تا معاونت ادارات سیاسی و تخصصی را اشغال نمایند . این لیست در ادارات کارگزینی وجود دارد و از همین الان دارند روی فراهم کردن مقدماتش کار میکنند .
میدانم باز هم چاپ نمیکنید . البته حتما خانم اقای وزیر که یا متخصص مامائی است همچنا با لطف جناب آقای رئیس جمهور این پست را حفظ خواهد کد .
خدایا این همه تقوا و مهر ورزی و عدالت داره ما را خفه میکنه بفرمائید یک خورده از ان را از ما دریغ کنند ثواب دارد یا علی مدد .
در ردیف 4 ام ؛ فرید از برلین..............
هی فرید انگار هیچوقت توی ایران زندگی نکردی و با اخلاق طنز گونه ایرانیها آشنا نیستی که به جمله (مرگ بر منافقین و صدام ایراد گرفته ای). تو هنوز تفاوت بین کنایه و طعنه را با واقعیت نمی دونی
باعث شرمندگی مقامات کشور است که این آقایون یا خانوما که حاشیه نویسی و نظر دهی میکنند اغلب از بیماری از خودبیگانگی و الیناسیون رنج می برند همه نظرها ریشه اش از این بیماری است .به شدت از کشور و دولت و جمهوری اسلامی و مقاماتش و خلاصه نهادهایش وزارتخانه هایش و هر چی که دراین کشور 30 سال است از طریق آنها بزرگ شده اند و زندگی کرده اند انتقاد میکنند و خلاصه همه چیز ایران و یا جمهوری اسلامی زیر سئوال است و شاید از نظر آنها فقط این اروپائیها و آمریکائیها و دارو دسته آنها همه چیزشون خوبه و ما ایرانیها اصولا مردمی هستیم که هیچ چیزمون خوب نیست .
بهتر است کتاب بازگشت به خویشتن دکتر شریعتی و بازگشت به قرآن را بخوانند شاید دوای دردشان شود. شاید فکر میکنید از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همه کسانی که پست داشتند همه با توجه به تخصص خود گمارده شده بودند یا شاید فکر میکنید در دیگر کشورهای اینطوری است یا شادی فکر میکنید زمان شاه ملعون اینطوری بوده ؟!!!!!! بهتر است کمی با خود خلوت کنید وتحت تاثیر رسانه های مجازی ودروغهای بزرگی که گاهی اوقات آدم فکر میکنه نمیشه باور نکرد قرار نگیرید. اینها همه از خودباختگی و غرب زدگی است . راستی کتاب غرب زدگی و کتاب خدمت و خیانت روشنفکران جلا آل احمد را هم بخوانید شاید دوای درد و برایتان مفید باشد ؟!!!!! شاید عقده هایتان گشاده شود.
عقده ای بودن هم نوعی بیماری لاعلاجه که مثل سرطان است اما سرطانی که اپیدمی شده . تابناک هم که خودش مشکلات فوق را داره باید یادش باشه که در سالهای قبل از احمدی نژاد هم هر چیزی سرجاش نبود و هر کسی مطابق تحصیلات و مدرکش و توانائیهایش گمارده نشده بود بلکه همه آقایون بنا به مصلحت باند و گروه ودسته تعیین میشدند وبرنامه ریزی بر اساس منافع باندی بود نه منافع ملت .؟
ملت و قانون و جمهوری اسلامی همه برای آقایون مقامات تعارفه ؟!!!! حالا چی شده که سر احمدی نژاد خالی میکنید . معلوم شد که او دست تو لونه زنبور کرده !!!

هردم از اين باغ بري مي رسد
تازه تر از تازه تري مي رسد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار