بازدید 1581
ملی‏پوش جودو:

تا 10 سال ديگر هم مدال نمي‌گيريم

بايد هرچه سريع‌تر رييس فدراسيون مشخص شود و در بحث سرمربي‌گري تيم ملي نيز تصور مي‌كنم ميران نمي‌تواند به تنهايي تيم ملي را بگرداند. البته با محمود رفيق چند ساله هستم و هيچ مشكلي با او ندارم بلكه بحث من اين است كه حضور چند مربي در تيم ملي ضروري است و ميران به عنوان يك بازيكن بزرگ بايد از مربيان مناسب نيز در كنار خود بهره‌مند باشد.
کد خبر: ۶۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۰ 09 September 2009
ملي‌پوش سنگين وزن جودو ايران پس از حضور در تركيب تيم ملي كوراش گفت: سرمربي تيم ملي جودو در مصاحبه‌اي عنوان كرده بود رودكي تا يك سال آينده امكان بازگشت به مسابقات را ندارد و چون اين اظهار نظر درخصوص مسايل پزشكي بود، ديدم حتما به من در تيم ملي جودو نياز ندارند و به همين دليل به كوراش پيوستم.

محمدرضا رودكي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: دعوت به تيم ملي جودو موضوعي است كه به نظر فدراسيون و سرمربي تيم ملي بازمي‌گردد و زماني كه چنين اظهار نظري را شنيدم با وجود آنكه چند ماهي است با نظر دكتر بهرامي نژاد تمريناتم را آغاز كرده‌ام، با دعوت سرمربي كوراش به اين تيم كه در رقابت‌هاي جهاني اوكراين شركت خواهد كرد، پيوستم.

وي درخصوص اينكه مطابق با نظر فدراسيون، ملي‌پوشان جودو و كوراش بر خلاف رويه سابق اينك كاملا از يكديگر تفكيك شده‌اند، خاطرنشان كرد: اين موضوع را قبول ندارم زيرا همين حالا براي تشكيل دو تيم جداگانه در جودو و كوراش دچار مشكل هستيم. سال‌هاست ملي‌پوشان جودو و كوراش تمرينات مشتركي را به لحاظ شبيه بودن اين ورزش‌ها انجام مي‌دهند. جودو و كوراش تفاوت زيادي با يكديگر ندارند و من نيز با وجود اينكه سابقه‌اي در كوراش ندارم اما در اردوها حضور يافتم و كادر فني تيم ملي قوانين داوري را به فواصل مختلف يادآور مي‌شوند.

جودوكار المپيكي ايران كه در بازي‌هاي المپيك 2008 پكن به مقام پنجمي 100+ كيلوگرم رسيد، تصريح كرد: بحث اينكه نخواهم در اردوهاي تيم ملي جودو حضور يابم مطرح نيست اما، مساله اين است كه اگر حريف تمريني در اردوها نباشد، اساسا حضور در اردو چه فايده‌اي دارد. اينك در اردوهاي تيم ملي كوراش، چهار- پنج چوخه كار سنگين‌وزن از خراسان حضور دارند كه تمرينات لازم را انجام مي‌دهيم. البته با وجود منع حضور كوراش‌كاران در جودو طبيعي است كه امكان تمرين با اين نفرات در اردوهاي جودو وجود ندارد.

وي افزود: اگر قرار باشد مانند قبل از المپيك تنها به شنا و بدنسازي بپردازم، اردو فايده‌اي نخواهد داشت بلكه نياز به حريف تمريني دارم و اينكه در اردوهاي برون‌مرزي مانند آنچه كه در سال‌هاي گذشته انجام مي‌شد، با حريفان خارجي تمرين كنم.

رودكي با بيان اينكه با نحوه تمرينات حال حاضر تيم ملي تا 10 سال ديگر نيز نمي‌توان به فكر مدال آسيايي بود تاكيد كرد: بايد هرچه سريع‌تر رييس فدراسيون مشخص شود و در بحث سرمربي‌گري تيم ملي نيز تصور مي‌كنم ميران نمي‌تواند به تنهايي تيم ملي را بگرداند. البته با محمود رفيق چند ساله هستم و هيچ مشكلي با او ندارم بلكه بحث من اين است كه حضور چند مربي در تيم ملي ضروري است و ميران به عنوان يك بازيكن بزرگ بايد از مربيان مناسب نيز در كنار خود بهره‌مند باشد.

اين جودوكار در ادامه گفت‌وگویش يادآور شد: مسوولان بايد فكري به حال جودو كنند. جودو مي‌تواند پرمدال‌ترين ورزش ايران در آسيا باشد اما، در حال حاضر پرچالش‌ترين ورزش است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار