بازدید 4335

سازمان ملل؛ بازشماری آرا انتخابات افغانستان

این کمیسیون که به طور مستقل در افغانستان فعالیت داشته و اختیار بازرسی و ابطال آرای مشکوک به تقلبی بودن را دارد، روز سه شنبه اعلام کرد، "شواهد آشکار و محرزی درباره وقوع تقلب" در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دیده می شود.
کد خبر: ۶۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۳ 09 September 2009
کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی سازمان ملل با بیان اینکه "شواهدی درباره وقوع تقلب" در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وجود دارد، بازشماری صندوق های رای در این کشور را خواستار شد.


به گزارش پرس تی وی این کمیسیون که به طور مستقل در افغانستان فعالیت داشته و اختیار بازرسی و ابطال آرای مشکوک به تقلبی بودن را دارد، روز سه شنبه اعلام کرد، "شواهد آشکار و محرزی درباره وقوع تقلب" در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دیده می شود.


پیش از این نیز دیگر رقبای حامد کرزی رییس جمهوری کنونی افغانستان از وقوع بیش از 720 نوع تقلب در انتخابات خبر داده بودند اما از هواداران خود خواستند تا خویشتنداری خود را حفظ کنند.


این درحالی است نتایج شمارش بیش از 90 درصد آرا تاکنون از پیروزی 51 درصدی حامد کرزی در برابر رقیب جدی وی، عبدالله عبدالله، وزیر امور خارجه پیشین افغانستان حکایت دارد.


برخی کارشناسان بر این باورند که در بازشماری آرا ماخوذه برای پیش افتادن عبدالله عبدالله و یا حتی به دور دوم کشیده شدن انتخابات، هیچ تضمینی وجود ندارد و ممکن از برخی رای ها به حامد کرزی تعلق گرفته و پیروزی او را برای دور دوم ریاست جمهوری این کشور جنگ زده قطعیت ببخشد.


منتقدان حامد کرزی که مدت هشت سال زمام داری افغانستان را در دست داشته است، بر این باورند که وی در برقراری ثبات و امنیت و جنگ علیه طالبان تاکنون موفق نبوده است.


درحالی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی سازمان ملل بازشماری آرا انتخابات ریاست جمهوری را خواستار شده است که داوود علی نجفی، مسئول کمیسیون انتخابات مستقل افغانستان اعلام کرد، روند بازشماری دو تا سه به طول خواهد انجامید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها