بازدید 6620

دلایل افزایش قیمت CNG

مدیر عامل شرکت گازخودرو ایران تاکید کرد: همچنین اصلاح قیمت CNG میزان سود جایگاه داران را افزایش می دهد و از این رو وضعیت عرضه گاز در جایگاه ها بهبود می یابد.
کد خبر: ۶۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۳ 08 September 2009
مدیر عامل شرکت گاز خودرو افزایش انگیزه بخش خصوصی در ساخت جایگاه و کنترل رشد مصرف CNG در سالهای آینده را از مهمترین دلایل اصلاح قیمت CNG عنوان کرد.

سید مصطفی علوی در گفتگو با مهر در رابطه با مهمترین دلایل افزایش بهای CNG، گفت: در صورت اصلاح قیمت CNG انگیزه های بخش خصوصی برای ساخت و توسعه جایگاه های عرضه گاز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر متر مکعب CNG توسط شرکت ملی گاز 80 ریال به جایگاه های داران تحویل داده می شود، یادآور شد: پس از افزایش بهای قیمت CNG در سال گذشته جایگاه داران با عرضه CNG 400 ریالی به ازای هر متر مکعب حدود 320 ریال کار مزد دریافت می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این افزایش بهای CNG موجب افزایش انگیزه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه های جدید و تعمیر و نگهداری جایگاه های موجود گاز در کشور شده است، تصریح کرد: با اصلاح قیمت CNG و افزایش احتمالی این حامل انرژی دوره بازگشت سرمایه در احداث جایگاه های عرضه گاز کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گازخودرو ایران تاکید کرد: همچنین اصلاح قیمت CNG میزان سود جایگاه داران را افزایش می دهد و از این رو وضعیت عرضه گاز در جایگاه ها بهبود می یابد.

علوی یکی دیگر از دلایل اصلاح قیمت CNG را جلویگیری از رشد غیر قابل کنترل مصرف این حامل انرژی در سالهای آینده عنوان کرد و گفت: یکی از نگرانی کارشناسان این است که با تداوم وضع فعلی سرنوشت بنزین برای CNG تکرا نشود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به ضرورت اصلاح قیمت CNG اما این افزایش قیمت ممکن است آثار تورمی به همراه داشته باشد، اعلام کرد: از این رو این اصلاح قیمت با بررسی کلیه جوانب و تبعات احتمالی آن انجام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
فقط به فکر انگیزه برای اونها نباشید چون مصرف کننده هم دیگر انگیزه ای برای استفاده از cnG ندارد چون از نظر معطلی در ایستگاهها و کمتر طی کردن مسافت نسبت به بنزین مقرون به صرفه نیست الان هم نصف قیمت بنزین است در صورتیکه از بعد مسافت حساب کنیم با بنزین فرق چندانی از نظر قیمت ندارد چون کیلومتر کمتری را طی می کند . پس با این توجیهات بیخود سر مردم را شیره نمالید و همینجور بگویید می خواهیم گران کنیم
بمیرم اصلا فکر منفعتش نبودن مثل گوشت و ارزاق و ....
هزینه استخراج + نتقال از شهری به شهری + قیمت کالا = 80 ریال
هزینه انتقال از پمپ به باک ماشین = 320 ریال . این یعنی کار کارشناسی !
خيلي دلشان به خاطر جايگاه داران مي سوزد كه مي خواهد سود بيشتري به آنها تعلق بگيرد
بنزين رو كه به قول خودتون تحريم شديم گاز چي !!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قیمت گاز را زیاد نکنید چون انگیزه مردم برای خرید خودرو دوگانه سوز و یا گاز سوز از بین می رود.
آيا بالا بردن قيمت گاز تاثيري بر مشتري ميگذارد؟
دستشون درد نكنه. تنها مواردي كه ما آينده نگري به خرج ميدهيم همين گران كردن هست. بايد سريعتر عمل كنند كه خداي ناكرده مالكان خودروهاي cng يك وقت خداي ناكرده احساس آرامش خاطر و خاطر جمعي نكنند. كاملا تقارن اين آينده نگري با بحث كاهش سهميه بنزين نيز اتفاقي است.
اين طور كه پيداست اين افزايش قيمت بنزين و گازوئيل و CNG آنقدر ها ادامه پيدا مي كند تا مردم از ماشين استفاده كنند. ميگم چطوره اصلا بنزين و CNG به مردم نديم اونوقت هم و هم كلي صرفه جويي كرديم و هم ديگه تصادفات و كشته و زخمي نداريم بطور كل ديگ در ساخت بيمارستان هم صرفه جويي ميشه در ضمن بر هم كم نمياريم تا دنبال بهشت زهراي ديگه اي بگرديم
میگن نون وپنیر با دل دردش از چلو کباب گرانتره. cng هم با صف و خسارتش به موتور خودرو از بنزین گرانتره
آقا خودتونو مسخره دنیا نکنین پس مردم تو این مملکت چی مصرف کنن آخه شرم هم حدی داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها