بازدید 2071
ماموريت دشوار دومنك در بلگراد؛

راي اعتماد دوباره به مربي لجوج

در جريان ديدارهاي مقدماتي جام‌جهاني 2010 هم چندين بار اين اتفاق تكرار شد نتايج فرانسه از همان ابتدا نااميدكننده بود، آنها بازي‌ها را با يك باخت يك به سه مقابل اتريش شروع كردند، از هفت بازي 14 امتياز جمع كردند ودر اين بازي‌ها تنها 9 گل زدند. مطمئنا از تيمي كه ستاره‌هايي همچون فرانك ريبه‌ري، كريم بن‌زما، تيه‌ري آنري و نيكولا آنلكا دارد انتظار بيشتري مي‌رود. در بين تيم‌هاي بالاي جدولي در گروه‌هاي 9 گانه تنها اسكاتلند كمتر از فرانسه گل زده است.
کد خبر: ۶۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۴ 08 September 2009
اگر نايب قهرمان جام‌جهاني 2006 در آفريقاي جنوبي ديده نشد، اصلا نبايد تعجب كرد. فرانسه در ادامه نتايج ضعيف و نااميد‌كننده خود شنبه در خانه مقابل روماني با تساوي يك بر يك متوقف شد تا شانس‌اش براي صعود مستقيم به جام‌جهاني 2010 كمتر از قبل شود.

به نوشته تهران امروز؛ در گروه هفتم رقابت‌هاي انتخابي جام‌جهاني در قاره اروپا صربستان با 18 امتياز صدرنشين است و فرانسه چهار امتياز كمتر از صدرنشين گروه دارد. اين در حالي است كه تنها سه بازي تا پايان ديدارهاي اين گروه مانده و بازي بعدي فرانسه هم در بلگراد و مقابل صربستان است. در واقع ريمون دومنك و شاگردانش براي صعود مستقيم به جام‌جهاني تنها يك راه دارند؛ فردا شب در بلگراد، ميزبان خود را شكست دهند و در دو بازي باقي‌مانده بهتر از صربستان نتيجه بگيرند.

با توجه به شرايط كنوني «آبي‌ها» خيلي‌ها شانس قهرمان جام‌جهاني 1998 را براي صعود مستقيم به جام‌جهاني كم مي‌دانند. اين در حالي است كه شكست در بلگراد مي‌تواند دوم شدن فرانسه را هم به خطر بيندازد. هر چند كه دومنك همچنان از صعود مستقيم تيمش به جام‌جهاني مي‌گويد اما نتايج اين تيم در ماه‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه بهتر است اين مربي به فكر بازي‌هاي پلي آف باشد و آنجا هم ممكن است هر اتفاقي براي او و تيمش بيفتد و به همين دليل است كه احتمال غيبت فرانسه در آفريقاي جنوبي را نبايد كم دانست.


تيمي كه سخت گل مي‌زند
دومنك در فرانسه منتقدان كمي ندارد،بسياري از هواداران، روزنامه‌نگاران و كارشناسان او را هرگز مربي خوبي براي آبي‌ها ندانستند. دومنك از سال 2004 و پس از كنار رفتن ژاك سانتيني هدايت «خروس‌ها» را برعهده گرفت. او در ديدارهاي مقدماتي جام‌جهاني 2006 آن‌قدر بد نتيجه گرفت كه زين الدين زيدان، ليليان تورام و كلود ماكه‌له‌له مجبور شدند پس از يك سال بازنشستگي از تيم ملي، دوباره به اين تيم برگردند و فرانسه را به جام‌جهاني برسانند.

درست است كه فرانسه در جام‌جهاني آلمان دوم شد اما همان موقع هم بسياري از كارشناسان موفقيت اين تيم را به پاي معجزه زيدان نوشتند نه كاربلدي دومنك. در يورو 2008 هم كه فرانسه با نتايجي شرم آور مسابقات را ترك كرد و در سه بازي تنها يك امتياز به دست آورد. همان موقع بسياري از فرانسوي‌ها از جمله زيدان خواهان بركناري اين مربي شدند، اما فدراسيون فرانسه دومنك را نگه داشت.

در جريان ديدارهاي مقدماتي جام‌جهاني 2010 هم چندين بار اين اتفاق تكرار شد نتايج فرانسه از همان ابتدا نااميدكننده بود، آنها بازي‌ها را با يك باخت يك به سه مقابل اتريش شروع كردند، از هفت بازي 14 امتياز جمع كردند ودر اين بازي‌ها تنها 9 گل زدند. مطمئنا از تيمي كه ستاره‌هايي همچون فرانك ريبه‌ري، كريم بن‌زما، تيه‌ري آنري و نيكولا آنلكا دارد انتظار بيشتري مي‌رود. در بين تيم‌هاي بالاي جدولي در گروه‌هاي 9 گانه تنها اسكاتلند كمتر از فرانسه گل زده است.

حتي بن‌زما پس از بازي شنبه اعتراف كرد كه او و هم تيمي‌هايش مشكل گلزني دارند. در اين ميان برد يك بر صفر فرانسه مقابل جزاير فارو از جمله ديگر شاهكارهاي دومنك محسوب مي‌شود. اين تيم در هشت بازي اخيرش در هر بازي تنها يك گل زده و اگر اين گلهاي سه امتيازي ريبه‌ري و آنري نبود حال و روز فرانسه از اين هم بدتر مي‌شد.

البته دومنك معتقد است كه تيم او موقعيت‌هاي گل زيادي خلق مي‌كند و در اين زمينه يكي از بهترين تيم‌هاي جهان است! آنلكا هم مي‌گويد بد شانسي آنها اين است كه در بازي‌هاي‌شان دروازه بان حريف بهترين بازي عمرش را انجام مي‌دهد اما آمار نشان‌دهنده ضعف گلزني آبي‌هاست آنها در جام‌جهاني 2006 هم با تك‌گل‌هاي خود به فينال رسيدند و در يورو 2008 دهم حتي يك گل نزدند. تمام اين آمار ضعف دومنك را ثابت مي‌كند اما آنچه باعث شده كه دومنك شغل خود را از دست ندهد حمايت فدراسيون و امه ژاكه از اوست. حمايتي كه در اين هفته تكرار شد.


حمايت رئيس فدراسيون از دومنك
پس از تساوي فرانسه مقابل روماني يك بار ديگر فرانسوي‌ها خواهان اخراج دومنك شدند و حتي عده‌اي بر اين باور بودند كه بهتر است براي بازي مرگ و زندگي مقابل صربستان از يك مربي ديگر استفاده كرد تا فرانسه همچنان شانس صعود مستقيم داشته باشد كه ژان پي‌ير اسکالت، رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه يك بار ديگر به حمايت از دومنك پرداخت و گفت: تکرار مي‌کنم؛ بله، بله، بله. بايد سه مرتبه تکرار کنم. ريمون دومنک وظيفه دارد ما را به جام‌جهاني ببرد. حتي اگر به پلي آف هم برويم باز هم اين وظيفه بر عهده او است. به هر ترتيب با راي اعتماد فدراسيون به دومنك او بايد چهارشنبه در يك ديدار سرنوشت ساز به دنبال پيروزي در بلگراد باشد.

اگر دومنك اين بازي را نبرد حمله‌ها به او بيشتر هم خواهد شد. دومنك مشهور است كه اخلاق عجيب و غريبي دارد. گفته مي‌شود او بر اساس طالع‌بيني تركيب تيمش را مي‌چيند و به همين دليل به ديويد ترزگه بازي نمي‌داد.

او در اين سال‌ها به دفعات با بازيكنان تيم ملي مشكل پيدا كرده از جمله ترزگه و مالودا. اين اخلاق عجيب و نتايج ضعيف باعث شده كه در دو، سه سال اخير تماشاگران فرانسوي هواره اين مربي لجوج را در ورزشگاه هو كنند، البته حمايت فدراسيون مانع نتيجه دادن اين اعتراض‌ها شده است.


بدون ريبه‌ري در بلگراد
فرانسه براي بازي حياتي خود در بلگراد يك مشكل بزرگ دارد آن هم مصدوميت فرانك ريبه‌ري است. ريبه‌ري در ديدار روز شنبه با روماني از ناحيه كشاله پاي راست دچار صدمه‌ديدگي شد. پزشكان تيم فرانسه عنوان كردند، احتمال زيادي وجود دارد كه اين بازيكن تا چهارشنبه آماده نشود.

اين در حالي است كه دومنك اميد زيادي به ستاره بايرن مونيخ بسته بود. ژولين اسکوده که در مسابقه شنبه يک گل به دروازه خودي زد ديگر مصدوم خروس‌هاست. البته دومنك اميدوار است كه پزشكان بتوانند اين دو بازيكن را برسانند كه تا ديروز وضعيت ريبه‌ري چندان اميدوار‌كننده نبود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار